Eurodotace, nad kterými se zavřela voda...

Dnes tuto situaci popisují učitelky z Mladé Boleslavi: https://www.novinky.cz/domaci/clanek/chodi-do-ceskych-skol-ale-cesky-neumi-ani-slovo-40305477?
Skoro v každém českém kraji je fakultfa pedagogiky, v celé Praze probíhají kurzy češtiny pro cizince, máme spoustu tlumočníků znající nejcizokrajnější jazyky, kteří jezdí s neziskovkami tlumočit do detenčních zařízení pro případné budoucí azylanty a také pracují jako soudní tlumočníci, a nikdo z ministerstva není schopen zadat takovou práci, jako vysvětlit sedm pádů Afgáncům, pro které je čeština nejtěžším jazykem na světě, či jakémukoliv jinému cizímu dítěti, aby si mohlo popovídat se svými vrstevníky ve škole. Je to velký dluh na dětech, jejichž rodiče zde platí daně a splnili složité a obtížné podmínky k legálnímu pobytu, a je to i velký dluh na jejich českých vrstevnících, protože první, co začne odpadat, je morálka těch učitelů, kteří vědí, že polovině třídy vykládají látku zcela zbytečně. Je to horší lapsus, než s tím opomenutím faktu, že pro mentální postižení dítěte vyššího stupně není vhodná inkluze do normální školy, protože curriculum této školy prostě není pro takto postižené děti. Ale spadla klec, nové dotace už nikdo neudělá, protože velké státy na západ od nás si multijazyčnost pořídily, byť jen ve vztahu k velkým jazykovým rodinám na Západě a nikoliv na Východě a na Jihu, nebo alespoň jednojazyčné pro učící se jejich jazyku..
A teď babo raď....Nesvědčí to náhodou o neschopnosti českého národa, jenž svoje schéopnosti dnes a denně zabíjí tím, jak se o vůbec nic nezajímá, jen o sebe a o své vnitřní komplexy? Vzpamatujte se, ty děti nebudou dětmi věčně, a jednou, jednou s námi budou zacházet tak, jak my zacházeli s nimi.
A ppdptýkám, že na popsaném élendu utrpěly i naše děti, které se prostě k jinému jazyku než angličtině ve školách takřka nedostanou, neboť nemajímoderní pomůcky, jež by umožnily studium více jazyků ve zkráceném režimu, v jazykových laboratořích. Když se zetáte pwsagoga, jaká by měla být jazyková pracovna, řekne vám asi, že je to prostě volná třída umožňující rozdělit dětský kolektiv pro vyučování jazyků na dvě poloviny, tj. obsadit dvě třídy. A o jazykových laboratořích, kde všichni žáci současně reagují na podněty pouštěné učitelem, takže se ihned odhalují chyby u všech, to je moderna, kterou si nikdo nedokáže pořídit, byť to dnes v době levné elektroniky, nestojí mnoho. Mnoho to nestojí, ale to proto, že nikdo do toho nemá přípravené pomůcky - totiž ty texty z cvičebnice a nahrávky pro nižší věkové skupiny. Silvano Agosti poukázal na to, že v Kyrgyzstánu děti v osmnácti letech hovoří šesti jazyky...
- tisk
- přeposlat emailem
- sdílet
- uložit jako oblíbené
- 275x přečteno
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.