Jaromír Amadeus Máša: Náš zákazník - náš kmán

obrazek
8.1.2014 10:21
Zkušenost, jakou udělal pan Máša s dodavateli elektřiny, udělalo již spousta lidí - i s plynaři, i s telekomunikačními operátory a podobně. Přesto se málokomu podařilo se účinně bránit. Sama jsem udělala chybu, když jsem kývla svému tatínkovi, že mi posílá revizního technika na kotel od plynařů dodavatelů plynu, načež ten po ukončení práce odmítl vystavit fakturu - na dvojnásobně drahou službu, než obvyklé (správně se dohadujíc, že žena se s ním asi prát nebude), a prostě zaškrtl na nějakém cáru papíru políčko 4 roky, od kteréžto doby a na kteroužto dobu - nejméně - mám tarif tuším dvojnásobný, ale daná společnost se nenamáhá na svých webovkách ani zveřejnit všeobecné obchodní podmínky, ani tarify. Inu, a teď uvažme, že se s takovými bejkárnami musí potýkat senior s podlomeným zdravím.

NOVINKA: 6.11.2019 Na energetické šmejdy si stěžují tisíce lidí: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/vetrou-se-do-bytu-a-chteji-plnou-moc-na-praktiky-energetickych-smejdu-si-stezuji-tisice-lidi-40302353

"Mám ještě v archivu dokumentaci s PRE. Jak jsem se dostal k Bohemia Energy, prostě už nevím. Přede dvěma roky v únoru ke mně přišel představitel fy. Centropol, tvrdil, že mají a budou mít nejlevnější elektřinu na territoriu Praha nebo snad v celém Středočekém kraji, dal jsem telefon švagrovi, který je elektrikář, ten se v rozhovoru s tím „obchodním cestujícím“ dověděl o výhodách nabídky, mně řekl, že to výhodné je, ale ve zkušební lhůtě odstoupil od mlouvy, mne však o tom kroku neinformoval, natož aby ho zdůvodnil.

Ceny, pokud tam vůbec jsou jmenovitě, bývají chybně uváděny v MW tj. 1000 kW1, zatím co hodnoty v domácnotech nepřesahují kWh a obyčejný člověk je zvyklý na pouhé kilowatty, tedy správně kilowatthodiny2.

Přiznám se,že takové papíry nečtu, je tam spousty navzájem koncertujících a dizonujících předložek, jako pakliže, v pádu-li by a podobně, a ty já už od dětství neposlouchám, protože je to jen drahý žvást; navíc je to drobným písmem s hustým řádkováním. Teď ovšem později přišel podomní obchodník firmy Comfort energy s tím, že pokud poruší fa. Centropol smluvní podmínky, tak její služby převezme.

Co může být porušením smluvních podmínek, přerušení dodávky energie, nebo pohyby, tj. zvyšování (protože k ničemu jinému v této středoevropské kotlině nedochází) ceny. Tu jsem dostal jako vánoční dárek, abych se mohl radovat a veselit, současně dopisy obou společností, jedné kasající se, že ta druhá porušila smlouvu, a té druhé, že zruším-li smouvu budu pokutován asi tak dvojnásobkem mého důchodu, ale že odmítnu-li požadavek fy. Comfort energy na mi zaslaném formuláři respekive podepíši-li do jistého termínu tento dukoment tak je vše vyřešeno.

Audiatur et altera pars: zavolal jsem a informoval jsem, že když fa. Comfort energy má tak velký o mou konzumaci elektrického proudu zájem, tak ať vyčká, že mě končí dvouleté moratorium v únoru 2014 a vyřeší se vše hladce a samo. Jenže tato firma má hlavu jako ten Morgensternův hovězí samec3: prostě si usmyslili od prvního první že budou první a pojedou na olympiádu v Soči.

Podle této firmy, k porušení smlouvy mezi mnou a fou. Centropol došlo firemní změnou tarifu, dle tvrzení této firmy k jeho zvýhodnění (snížení) v můj prospěch. Písemně nic - jen hrozby z obou stran, zakončované uštěpačnými dousmyslnými přáními veselých Vánoc a šťastného nového roku. Prostě dle té klukovské písničky.4

Upřímně řečeno, o Vánocích myslím na Ježíše Krista, i když dle některých církví a pacírkví nedostatečně, na panenku Marii, všechny centrální politicko-policejní a superkonfortní přínosce elektrické energie, ať ji nosí v putně, v kýblu nebo v koši na oslici, anebo prolévají na páně exministrových drátech, natáhnutých mezi sovišti, kde elektřina jen sviští, mi mohou, jak se za Rakousko-Uherska říkalo, krajcvajs (přelož si to každý jak chceš, nebo najdi v slovníku cizích slov).

Pokud jde o platbu, obě společnosti si ji připsaly na moje Sdružené inkaso, placené z mého účtu u Poštovní spořitelny, stejnou sumu, že prý mám platit obojí. Chudák slečna Blanka z Ausigu an der Elbe, čili z Ústí, mi nejprve navrhovala vlastně sebezrušení, ptala se, zda jsem odmítnutí pofidérního konfortu provedl včas (což jsem na svou liknavost udělal třetí kosmickou rychlostí už 5 dní před termínem, a 2 dny poté ve svém konfortním konfortu Na Poříčí (jak asi mnohoto panské sídlo eur nebo úesdé muselo stát, a já bych to měl, idiot, zpatit, od čeho taky tady ty staré chudáky máme, proč už dávno nechcípli, příště je budeme humanitárně střílet) potvrdila dodejku.  

Ovšem fa CE sídlí v komfortním tanku a hodila účetním panzerfaustem: dnešního dne mi došlo SIPO a elektřina tam byla účtována dvakrát, asi, že teče po dou drátech. Nicméně, holenkové, druhým drátem teče zpětný proud, takže já vlastně vůbec nic nedostávám a platím jen za Vaši fantasmagorii.

Na poště, když mi zapřeli informaci od jedné babičky, totiž že ji mohu nechat vyškrtnuout a umřít, že to nejde, tak jsem řval jak cirkulárka, a posílali mě na klientské kontaktní středisko; znají mě tam protože ty holčičky v klecích mám docela rád a sbírám papírky, které strašně důležití karlínští podúředníci důležitě házejí na zem.5 Víte, špatně se mi chodí, skoro nechodím, má ty kýlo máš 10 kilo, pěkně občas sebou padnu rovnou na čelo, dokonce i doma, a teď si mám zajít na klientské středisko, bratru 1,5km, tramvaje s nepětadvacíticentimetrovými schody, ty normální s nimi jsou pro mně totalitárně neschůdné, jsou mi k ničemu a jejich intervaly se zvětšily, a nízkopodlažní jezdi zcela peridioticky. Tak jsem šel domů si uvařit kafe. Na poště mě také řekli, že nejsem první, že takých lidí je mnoho, tedy šizených.

Když už se dvě firmy perou o zákazníky, prosím, ať si to rozdají jejich ředitelé (málem bych řekl soudruzi) a klienty pozvou zdarma, ale žádné fixlování, pěkně ať si vzájemně rozbijou ozubí. Kdo mi zaplatí ty hodiny, kdy jsem se musel otravovat – a ještě budu muset otravovat s tímhle hnědým špenátem. Slibuju, že když mě ta rvačka nevynechá, požádám o asyl v Putinovském Rusku anebo přeložím tento článek do němčiny a pošlu do Rakouska k vytištění v těch Česku nejnepříznivějších nóvinách. 

Bohemia energy si usmyslela, (že vydělá správní radě nějaký ten megamiliónek ... nesmíte se zlobit, já se strašně rád směju všem těmto upachtěncům) že od prvního první ... což už předem naplánovala a poslala své špehouny, kteří byli zakukleni (a jsou i nadále) jako agenti firmy comfort energy a slíbili hlídat, zda ten centropol (já tomu říkám centrální policie) plní smlouvu. Centropol ve svém slibu stojí. Což jsem podepsal. Zřejmě, zda vám někdo tarif sníží nebo zvýší, tak je to stejný komfort, pro komforťáky. A spousta lidí podlehla výhružným dopisům a když jim došlo SIPO, tak tam jsou dvě platby, absolutně stejné, jedna pro původní Centropol, a druhá pro Comfort. Máme to komfortní, nemusíme ani sahat do našich děravých kapes. Howgh.6

Jak vidno, nejméně agenti Bohemia Energy se dopouštějí podvoného jednání.

_____________________________

Vysvětlivky k textu - podle čísel:  

1 K tomu poznamenávám z informací na internetu: Watthodina nepatří do soustavy SI, přestože je odvozena od jednotky watt. Jednotkou energie se v soustavě SI stala jednotka joule, která odpovídá jedné wattsekundě. Jedna watthodina odpovídá práci stroje s příkonem jeden watt po dobu jedné hodiny, neboli 3600 joulům. Kilowatthodina je tedy rovna 3 600 000 joulům, neboli 3,6 megajoulům. Cena jedné kWh elektrické energie pro české domácnosti byla v roce 2010 cca. 4,5 Kč.

2 Kilowatt a kilowatthodina jest ovšem podstatně něco rozdílného, jedno je jednotkou výkonu tj. vykonané či spotřebované práce (tj. působení síly na dráze ve směru síly) a druhé jednotkou dodaného či spotřebovaného výkonu (tj. vykonané práce za časovou jednotku).

3 Myslím na báseň Chrisiana Morgensterna Kamenný vůl [Vůl z žuly hlavou mlčky kýv, / dávaje sílu na podiv. / Rohama o tě zavadit, / skrz naskrz budeš díru mít. / Bú! // Vůl z žuly zná jen vršky hor, / skřítkem je pro něj živý tvor. / Živí se hlavně - nový mrav - / jen řezankou z mozků lidských hlav. / Bú! // Vůl z žuly všecko přežije, / vždyť jeho maso nehnije. / Je kámen - my jen prach a dým! / Chceš ty být volem žulovým? / Nu? ~ překlad Vladimír Holan.

4 Jedna bába druhý bábě, / strčila do ucha hrábě, / a ta bába nevěděla, /že ty hrábě v uchu měla. 

5 Asi nechodili ani na obecnou, protože tam nás ještě za toho muže s patkou na vlasech učili sbírat papírky po zemi. Halt byl ten dolfíkův výcvik k něčemu dobrý. To on vymyslel sběrné suroviny, například

6 Pokud by se chtěli poškození tímto případem nějak organizovat, prosím volejte na 222 315 700, Dr. Jaromír Máša."

________________________

...dovětek jen zdánlivě od věci, toto je celosvětový mor, netýká se jen Rakouska a Česka, jinde je to často ještě mnohem horší, legrace je, když na tento systém najede cestovka (v Česku působící slovenská kancelář Pelikán) a vy potřebujete v zahraničí vyměnit letenku a telefonní linka je zpoplatněna zvláštním - zvlášť mastným -tarifem. Toto je  ten hnus:
"Já musím reagovat. zhruba obě agentury jednají s člověkem nelidsky. Dnes jsem volal do Ausiku třeba desetkrát ... začínalo to reklamou na billig tele ufon, pak sdělením, že se hovor může nahrávat, což je také obecně používané zvýhodnění instituce vůči klientovi. Mlčky se předpokládá, že klient je blbá bečící ovce. Moc Vás prosím, abyste to uvedli, protože to jsou všechno vydřiduši. Pak po takových hláškách že se děkuje za trpělivost, že všechna ta děvčata, co si musí vyslechnout ty nářky, vzteky, zuření, víte já je lituji, ještě když sedí v nějaké hale a bzučíto tam jako na pile, fuj  tajbl, tedy dále, že všechny informátoři pilně pracují, a potom že jsem 3. nebo 4. na řadě, to když slyším, tak vím, že za chvilku zaslechnu "litujeme, nelze spojit" zkoušel jsem to desetkrát, vybírají to asi ruletou, já jsem tedy do toho právě zuřil. Opravdu hnusná země.
J.A.M."
_____________________
co je ještě na našich luzích a hájích nového? Roman Bednář Od nového roku již neplatí zákonná záruční doba 24 měsíců. Záruka je již jen 6 měsíců s tím, že pokud prodejce uvede na záručním listě, dokladu o koupi, záruční dobu delší, má tato přednost před příslušným zákonem (pokud není kratší než zákonná). Je důležité mít tuto záruční dobu skutečně uvedenou na záručním listě. Pouze ústní ubezpečení, že je v délce 24 měs. není platné. Při následné reklamaci Vás může prodejce odkázat na jeho "podmínky" kde může být uvedena jen 6 měs. a nic s tím nenaděláte. Pokud je tedy Vaše záruka v délce 24 měsíců nechte si jí napsat do záručního listu a k ní dát další podpis a razítko
A také: Tak nám cena vody potichu přetekla přes 90 Kč za kubík
___________________::: 
Časopia dTest připravil vzorové dopisy pro řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů: http://www.dtest.cz/clanek-3263/vzorove-dopisy 
Pro indiviuální, ale zejména hromadné žaloby je určena poradna "Vaše nároky". http://www.vasenaroky.cz/kontakt 
Samozřejmě výše popané chování většinou korporátních firem, ale i menších subjektů,již své pojmenování má - nejde o nic menšího než: http://www.vasevec.cz/blogy/nova-pravni-entita-seigniorage-jako-nedovolene-protipravni-zneuziti-dominantniho-postaveni  

Nový Občanský zákoník říká: 

 § 14 Svépomoc
(1) Každý si může přiměřeným způsobem pomoci k svému právu sám, je-li jeho právo ohroženo a je-li zřejmé, že by zásah veřejné moci přišel pozdě.
(2) Hrozí-li neoprávněný zásah do práva bezprostředně, může jej každý, kdo je takto ohrožen, 
odvrátit úsilím a prostředky, které se osobě v jeho postavení musí jevit vzhledem k okolnostem jako přiměřené. Směřuje-li však svépomoc jen k zajištění práva, které by bylo jinak zmařeno, musí se ten, kdo k ní přikročil, obrátit bez zbytečného odkladu na příslušný orgán veřejné moci.

Dne 9.1. 2014 ČT24 odvysílala v pořadu Ekonomika po 21:03 celou kauzu Centropol-Bohemia energy, s tím, že do věci se vložil Energetický regulační úřad. Jakmile bude pořad v  iarchivu samostatně, dám sem link. zatím zde 21:03-21:14: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10095417821-ekonomika-ct24/214411058020109/video/ - bohužel nikde ani slovo o pomoci úřadů s vymožením peněz za elektřinu zaplacenou dvakrát. Nutno zřejmě znovu uplatnit paragraf OZ o svépomoci. Příznačná je také mínka v pořadu o tom, že ani jedna z dotyčných společnotí - Centropol ani Bohemia energy - se nepřipojila k etickému kodeu ERÚ pro energetické společnosti. 

17.9.2013 odvysélala ČT24 následující: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/213411000100917/obsah/280518-elektrina-zlevni/ a: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/213411000100917/obsah/280528-tema-udalosti-snizeni-ceny-elektriny/ - mezitím bylo v archívu ČT toto drhé video ořezáno, v sekci Titulky-  zadáme-li do hledání Bohemia Energy - lze najít pokračování: 

  • Kolik má který distributor 
    elektřiny zákazníků,
  • 00:31:50je složité spočítat - jeden člověk 
    může mít na sebe přihlášeno vlastně
  • 00:31:53libovolné množství elektroměrů - 
    doma, na chalupě, živnostník
  • 00:31:56v kanceláři a podobně.
  • 00:31:58Největší firmou je 
    podle počtu elektroměrů ČEZ.
  • 00:32:01Druhé místo prodejců elektřiny 
    obsadil E.ON
  • 00:32:05a třetí - tady se už počet 
    zákazníků dostává pod milion -
  • 00:32:09Pražská Energetika.
  • 00:32:11Menších prodejců elektřiny jsou 
    desítky - vybíráme tři největší:
  • 00:32:15Centropol, Bohemia Energy a RWE.
  • 00:32:24Dodavatele elektřiny změnilo 
    v Česku od začátku roku
  • 00:32:26více než 270 tisíc lidí. Průměrná 
    rodina, která přešla ke konkurenci,
  • 00:32:30tak za rok ušetří oproti původní 
    smlouvě asi 1200 korun.
  • 00:32:33Petra Vosatková změnila dodavatele 
    elektřiny před třemi měsíci -
  • 00:32:37chtěla ušetřit - a podařilo se.
  • 00:32:39Díky nové smlouvě se jí podařilo 
    zachránit pro rodinný rozpočet
  • 00:32:42tisíc korun měsíčně.
  • 00:32:44Jsme mladá rodina a běží u nás 
    pořád pračka, myčka, žehlička.
  • 00:32:47Každá koruna je znát.
  • 00:32:50A Petra Vosátková není sama.
  • 00:32:53Jen za prvních osm měsíců roku 
    změnilo dodavatele
  • 00:32:56přes 270 tisíc lidí. Vybírat si 
    mohli zhruba z padesátky firem.
  • 00:33:03Nejvíc lidé měnili dodavatele 
    na Jižní Moravě - tady to bylo
  • 00:33:08asi 14 % ze všech odběratelů 
    elektřiny.
  • 00:33:12Lidé, kteří mají rodinný domek 
    tu ušetřili asi 2500 korun za rok.
  • 00:33:16Naopak - nejméně zákazníků 
    odcházelo ke konkurenci
  • 00:33:19v Plzeňském kraji.
  • 00:33:24Já věřím, že konkurenci, 
    velmi výrazně zhoršíme situaci.
  • 00:33:26Zákazníků, kteří podepsali smlouvy 
    o garantované ceně -
  • 00:33:29třeba na 2 roky - se dnešní 
    zlevnění netýká.
  • 00:33:32Výjimkou bude pouze případ, 
    že jejich dodavatelé změní
  • 00:33:34obchodní podmínky.
  • 00:33:39Kolik se příští rok bude 
    definitivně za elektřinu platit,
  • 00:33:41se zákazníci dozvědí v listopadu, 
    kdy má Energetický regulační úřad
  • 00:33:44ohlásit novou výši poplatků, 
    které z části tvoří konečnou cenu
  • 00:33:48pro spotřebitele.*
  • * jaká je to část vyplývá z dříve linkovaného pořadu ČT. 
A jak se spoluprcuje s organizací Vaše nároky - jejich schéma:
Vaše nároky
Co dr.Jaromír Máša odeslal na podatelnu ERÚ: Věc: konflikt Centropol, Comfort energy (seřazeno abecedně)
Dne 8. února 2012 podepsal jsem se společností Centropol "Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny", místo můj byt, Křižíkova 179/26, 186 00 Praha 8 Karlín, na základě tvrzení, ostatně na straně 1 v barvou zdůrazněném odstavci  č. 5 (Zvláštní ujednání) uvedeném "Zákazník požaduje produkt s garancí nejnižší ceny" a dále skoro nečitelné "Výpověď z důvodu nesouhlasu s cenou" [podpis partnera va smlouvě: Gabérová Marie 0002026 další podpis Ing. Antonín Středa - Specialista zákaznického centra - pověřen představitelem společnosti a podpis zákazníka tj. můj]
odběr. místo ean opm 859182400 odhad spotřeby kwh rok VT, NT hodnota jističe 25A, sazba D01d
protože mám astigmatismus a 5-7 dioptrií, a obchodní podmínky jsou ve třech sloupcích pod 140 řádcích a 60 písmenech (3 x 140 x 60 = 25 000 úderů, tj. 14x hustší než 1 NS) nechal jsem si podmínky jen vysvětlit. Dle nedávného písemného sdělení smlouva byla termínovaná na 2 roky, tedy by měla vypršet 8.2. t.r.
Dne 8. srpna 2013 jsem podepsal "Smlouvu o poskytování služeb" číslo CDA 0004791 s prodejcem 25-48 podepsanou za Comfort energy pí/sl. Žídkovou .
Technické a strukturální parametry jsou stejné, firma Comfort energy měla zájem na sebe převést i dodávku plynu, což jí společnost Bohemia energy nepovolila.
Obchodní podmínky jsou tentokrát sice na 4 stranách formátu A4 trochu větším písmem,
byly pro mne nečitelné, ústní vysvětlení znělo, že společnost Comfort energy převezme dodávku pokud Centropol poruší obchodní podmínky., což se dle stále stejného účtování prostřednictvím SIPO zřejmě nestalo.
 
Také jsem nebyl informován ani jednou ani druhou stranou kolik de fakto účtují za 1 kWh. ústní informace obou firem jsem považoval za korektní, jak jsem byl zvyklý od úředních osob se mnou jednajících dokonce coby nepřítelem režimu na Ministerstvu vnitra v Bartolomějské. Obchodních cestujících a podomních obchodníků mně bylo vždy líto, zvláště jsou li to telefonistky v podnicích nebo v ústředních telefonních sálech, kde je nejspíše smrad a řev, upřímně si myslím, že ty holky mají běhat někde po lese a rodiče mají být schopni jim zaručit hezké mládí.
Před Vánoci nastala ovšem mela obou společností pomocí korespondence, (jak se domnívám zamlčitelné, jelikož nerekomeandované ... ostatně podniky neodpovídají ani na dopisy s dodejkou ...  telefonátů,  , a podobných, naneštěstí dezinformačních kanálů. Nedověděl jsem se ani v čem Centropol pochybil, a jak se situace vybarvuje, jelikož SIPO teď na mně žádá platbu oběma společnostem (o tom, že mohu už v únoru přejít ke Comfortu, jsem jej informova)l. Promiňte mi, někteří úředníci v těchto podnicích fungují jako respondéry, řeknou pouze to, co jim vyšší úředník do úst vloží a tak až nahoru k nejvyššímu úředníku, jímž je jakýsi boží úředník, nebo úřednické božstvo, které do svatyně postavil homo neandertalensis v dávných dobách.
Mám jednu podstatnou námitku, totiž že jednat za mne má můj nejstarší syn ode mne již dávno podepsanou plnou moc, protože je mi 77 let, jsem těžce invalidní, nemobilní, prostě odkázán na péči druhých, úzkostné povahy dle psychiatrického nálezu a tedy co se nepovažuje normálně za nátlak, může se u mé osoby jako nátlak projevit.
zajímavý byl pohovor v klientském centru Poštovní spořitelny ERA, kde jsem se dověděl, že nemohou na mou žádost vyloučit z plateb žádného dodavatele.
Vás jako státního svého druhu arbitra žádám o neodkladnou pomoc radou i činem. Považuji celou věc za snahu využít příležitosti nařízeného zlevnění energií v ČR ne ku prospěchu odběratelů, ale ku vylepšení poskytovatelských společností. Je zřejmě faktem, že nejlepší je přímý vztah mezi výrobcem a uživatelem, protože čím více mezilehlých kanceláří, tím více administrativní hluché práce, tím více drahého počítačového zařízení, tím více spotřebovaného papíru a přírodních surovin. Myslím si, že národohospodářsky je taková pseudozaměstnanost větším břemenem, než lidé na podpoře, anebo vykonávající něco užitečného a rozumného.
Pomocí bude již nejen rada, jak z toho vybřednout, ale informace, nestranná informace, která společnost je skutečně ta korektní a slušně s lidmi jednající (nikoliv v kleštičkách na cukr), abych se k ní přihlásil a mohl u ní zůstat do smrti.
Jako výsměch mi připadá, že právě toto se děje přímému potomku Ing. V. S. Kašpárka, který byl zván Nestorem elektrifikace českého západu, anžto počátkem minulého století přestavoval mlýny na drobné elektrárny, k nimž se výrobní struktura dnes vrací.
Samozřejmě, všechny nutné dokumenty jsem připraven vám v elektronických kopiích zaslat.
Dr Jaromír A. Máša v.r.-- 
****
14.3.2014 Jaromír Máša:  "Prosím, omluvte é značné zpoždění. Nicméně zatím vám nemohu posloužit údaji, kodové číslo jsem nenašel na žádné smlouvě ... prosím, nevím co mám dělat.
Mimochodem řečeno, válka pokračuje, Centropol vyslal ke mně svého pracovníka se stejnou taktikou, jako Comfort energy u elektřiny, jenom že u plynu.Byl to mladý chlapec, naříkal, e je placen "od zákaznického kusu za 50,00 CZK. Jinými slovy Centropol vrací ránu kterou dostal v oboru elektřiny v druhém energetickém oboru, plynařství.
Prosím vás, to nejde všechno nějak zlikvidovat, za minulého režimu chodilo vyúčtování od výrobce-dodavatele. Mám takový nepříjemný dojem,  že všichni ekonomové mají odborné vakuum - co stojí nejvíce, je právě tohle úřadování. ČEZu, nebo jak se to jenovalo, stačil palác ŠKODA, teď je těch paláců ředitelů, náměstků, mecedesů a podnikovýh šoférů celé pluky.  Mně to připadá jako takový lartpourlartizmus v ekonomii. Aby bylo jasno, byl jsem třídním nepřítelem, nebyl jsem straník, v důsledku toho nulová kariéra, nulový důchod, ale tento tzv. demokratický nesmysl mě nutí vzpomínat na minulost s lítostí. 
Ještě jeden dotaz: kod obsahuje jen číslice, nebo také písmena? Čeho je to kód, zkazníka, dodavatele, přenášeče, skoro lituji, že se zde nedá poustevničit."
****
Ivan Chalas: Přátele!!! mám doma vlastní "bermudský trojúhelník" ,jak si jinak vysvětlit, že radiátory v kuchyni a na chodbě vykazují na měřácích spotřebovanou energii aniž byly kdy zapnuté??? Permanentně při vyúčtování služeb od městské bytotové správy v Kralovicích dostávám vyúčtování i za radiátory,které nebyla v provozu minimálně 3 roky !!!!! Chodil jsem jen na PedF UK, tak mi na to moje humanitní vzdělání asi nestačí, abych si to dokázal sám vysvětlit a také to pochopit !!!!!
Nevíte prosím někdo, jak je to možné ?????? 
účet za topení
Dušan Dvořák Požádej je o vysvětlení této fyzickální záhady. Nech je vyráchat ve vlastní štávě a pak je podle odpovědi žaluj nebo na ně pošli živnostensý úřad a obchodní inspekci současně.
 
 Doporučuji: Svědek: S akčními cenami se v ČR podvádí běžně: http://www.blisty.cz/art/73387.html
 
 
 
27.8.2014
....... teď jsem měl telefon..... prý pan,XY z energetického úřadu ( ???) a jestli si vzpomínám na to, jak mě předhodil BOHEMCE...... no, baže, že si vzpomímám !!!!!!.... na jejich nečekané mimořádné vyúčtování uprostřed sezony..... a jejich :okamžitě zaplaťte jinak vás čekají sankce.... a zálohy ????? no to přece vyrovnáme až po druhém, řádném vyúčtování.... to sem teď netahejte..... takže ve špičce spotřeby nedoplatek a okamžitě zaplatit.... před dalším topným obdobím pochoipitelně přeplatek a ten vám dáme v průběhu dalšího roku.... a ten pacholek se mi s úsměvem ptá, zda od něj ještě chci nějakou dobrou radu..... poslal jsem ho do zádele..............
 Jiří Vebr: !!!POZOR!!! VŠEM SPOLUOBČANŮM!!! 

U telefonických nabídek opatrně!!

Občané, spotřebitelé, ale i firmy musí být obezřetní, komu a co říkají do telefonu v reakci na telefonické nabídky, a to zejména v případech, kdy volající předem oznámí, že je hovor nahráván. Dnes je možné řadu smluv uzavřít po telefonu a písemná smlouva podle nového občanského zákoníku není vůbec potřeba. Ústně projevený zájem o nabízené zboží a nebo služby tak znamená přijetí nabídky a souhlas takto vyslovený na dálku totiž nemusí být brán jen jako předběžný, ale jako ZÁVAZNÝ A PRÁVNĚ VYMAHATELNÝ. Nový občanský zákoník posílil tuto variantu obchodního vztahu a vytvořil nový prostor pro ŠMEJDY!!!

!!! SDÍLEJTE A ŠIŘTE TOTO INFO !!! 
 
jeden starší případ týkající se koupě auta: http://hedvicek.blog.cz/1411/kupte-si-auto-v-cesku
 
30.7.2015: Iveta Vilímková: No a pak na mne čekala faktura za plyn. Další mazec .... spotřeba přibližně stejná jako loni cca 2000 m3, jenže cena o skoro 10000 vyšší. Zkoumám ty jejich hrůzotabulky a po skoro hodině najednou přicházím na zakopaného psa. Ti mrzáci účtují místo roku jen 10 měsíců, ovšem kouzelné je, že to mají rozděleno do dvou období: od srpna do prosince cena cca 230 Kč/MWh, od ledna do teď 773 Kč/MWh, přičemž si cenu k 31.prosinci vycucali z palce u nohy a tak většinu spotřeby napasovali na tu podstatně dražší cenu .... přitom jejich zkurvený návrh na změnu smlouvy jsem máti zakázala podepsat a přesto si to ty kurvy změnili ... a teď co včil s tím, že joooo ...? Doparomadoparomadoparoma 
 
 
A co s podvody? Tady, zdá se, také nezná lidská tvořivost mezí: 

CHTĚLA BYCH SE SE VŠEMI PODĚLIT S TÍM CO SE MY DNES STALO: PŘIŠLA Mi NA
MOBIL SMS Z TEL ČÍSLA 604 945 020 PANÍ NOVÁKOVÁ. DOBRÝ DEN TADY NOVÁKOVÁ
OMLOUVÁM SE ŽE VYRUŠUJI ALE OMYLEM JSEM K VÁM POSLALA MOJI POTVRZOVACÍ
ZPRÁVU MUŽU VÁS JEN POŽÁDAT O PŘEPOSLÁNÍ STRAŠNĚ MOC MI POMŮŽETE VÁŽNĚ
DĚKUJI MOCKRÁT NOVÁKOVÁ 604 945 020 TAK JÁ JAKO KRÁVA JÍ PÍŠU ŽE JE MI
LÍTO ALE ŽE ŽÁDNÁ SMS Mi OD NÍ NEPŘIŠLA A V MOMENTĚ SMS OD VODAFONE ŽE
NĚJAKÁ M PENĚŽENKA KTEROU JSEM NIKDY NEAKTIVOVALA MI ODEČÍTÁ 2400 Z
VYUČTOVÁNÍ!!!!!!!!! PROSÍM O MAXIMÁLNÍ SDÍLENÍ .. PŘECI TO TÉ SVINI
ZLODĚJSKÝ JEN TAK NEPROJDE!!!!!!!

Alena Kopecká Paní Martino sice Vás neznam ale moc děkuji za upozornění.
Dnes mi přišla ta samá zpráva jako Vám ale z jiného čísla a to 739 041
508. Nějaká pani Hanzlíková mi píše abych jí přeposlala nějaký kód (který
mi samozřejmě napřišel) na její číslo 604 962 238. Jen díky Vám jsem jí
neodpověděla zpět že mi nic nepřišlo. Prosím všechny o maximální sdílení,
protože jak je vidět, může to přijít z jakéhokoliv čísla!!!!!

Pozor nová lumpárna - DISTANČNÍ SMLOUVA

 

Novela Občanského zákoníku upravuje - tzv. Distanční smlouvu (po monitorování                           v telefonu). Díval jsem se do nového Občanského zákoníku a skutečně je tato smlouva uzákoněná a dokonce je více takových smluv. Je neuvěřitelné, co ti zákonodárci                            ( hovada) vymyslí.

 

PŘEPOSÍLÁM A NECHCI VĚŘIT, že takovou prasárnu mohli v parlamentě schválit lidé,

 

které jsme si sami zvolili, aby hájili zájmy svých voličů.

 

DOPORUČUJI SE INFORMOVAT A POTÉ VAROVAT SVÉ PŘÁTELE.

 

Pozor na nový druh smlouvy. Rád bych vás upozornil na nový druh smlouvy, který se prý začíná rozmáhat. Do novely občanského zákoníku se dostal termín tzv. "distanční smlouva" Tento druh smlouvy lze sjednat po telefonu. A teď k tomu podvodu Někdo vám zavolá, řekne, že hovor je monitorován a jestli vám může něco bezplatně zaslat (soukromě i pracovně).

 

Pokud souhlasíte, tak se může stát, že za pár dní přijde několikastránkový dopis, kde bude vyčíslena hodnota čehosi. Někde v textu - samozřejmě špatně čitelném a pokud možno na poslední stránce - bude napsáno, že máte x dní na odstoupení od smlouvy dle obchodních podmínek, jinak je smlouva platná. Většina z nás takový dopis zahodí, protože si přece nic takového neobjednala a málokdo dočte dopis do konce. Pak se může stát, že přijde upomínka a už z toho není cesta venprotože tím, že jste sou hlasili se zasláním bezplatné nabídky jste uzavřeli distanční smlouvu a to že jste si nepřečetli obchodní podmínky nikoho nezajímá....

 

Takže, buďte obezřetní!!!!!  

 

JUDr. Jiří Jačka

 

 

1.7.2016 stanislavŠvub: Za dodávku elektrické energie platím distribuční společnosti EON, za dodávku plynu společnosti RWE, se kterými mám uzavřené smlouvy, teď už nejméně rok mě otravuje jakási firma Energetika se kterou nemám nic společného a už nejméně rok je posílám do hajzlu, oni totiž chtějí být neustále jakýmsi zastřešujícím orgánem, no co mám dělat? Dnes jsem se zase vytočil...

 

 

 

 

BABIČKA POTŘEBOVALA ČÍSLO NA LÉKAŘE, TAK ZAVOLALA 1188
A nejde jen o babičku .
Tuto linku jistě znáte, tak jen pro připomenutí!!!
BABIČKA POTŘEBOVALA ČÍSLO NA LÉKAŘE,
TAK ZAVOLALA čís.1188. 
A: "TA PANÍ BYLA TAK HODNÁ, JEŠTĚ MĚ I PŘEPOJILA!" 
Babičku to "STÁLO JEN 300,-KČ"!!!!!!!!!!!!!!!! 
Jistě jste již viděli - v poslední době často opakovanou- Reklamu na odkaz v 1188 .
Sympatická spojovatelka nabízí vyhledání telefonního čísla i jiných informací a končí otázkou:
„A přejete si přepojit?“ Nikterak Vás však neupozorni na cenu této služby... 
Za každou započatou minutu hovoru se spojovatelkou
i s následně přepojeným číslem zaplatí: 
zákazníkO2 20,00 Kč za min. + 15,00 Kč za připojení 
zákazníkT-Mobile 24,90 Kč za min. +14,90 Kč za připojení -
zákazníkVodafone 27,60 Kč za min. 
zákazníkU:fon 21,48 Kč za min. 
zákazník GTS Czech 16,80 Kč za min.+ 12,00 Kč za připojení 
zákazníkTiskali 14,26 Kč za min. + 14,40 Kč za připojení 
z veřejného automatu 30,00 Kč za min. 
Zapomeňte číslo 1188!!
A ještě jedno upozornění ! ! !
Pokud se rozhodnete poslat SMS-ku na podporu dětí kdesi v Africe, kterou propagují v TV pod názvem: "MAGNA DĚTI v nouzi" za 3 EUR,očekávejte zpětnou SMS, že vám budou KAŽDÝ MĚSÍC strhávat 3 Eur !!! A nedá se s tím už vůbec nic dělat .............(jedině snad rozšlapat sim kartu, poznatek autora)
Jestli tuto zprávu pošlete svým dalším přátelům záleží již jen na vás!!! 
Ing. Josef Salaj tel: +420 723 502 829 POKUD JE TOTO PRAVDA PTÁM SE?
PLATÍ V TÉTO ZEMI ZÁKONY I NA ZLODĚJE A ŠMEJDY, KTERÉ CHRÁNÍ NAŠE JUSTIČNÍ MAFIE A NĚKTEŘÍ ADVOKÁTI?

P.S.: Tak už je 1188 za 34,90: http://mobil.idnes.cz/linka-1188-zdrazuje-0zt-/mobilni-operatori.aspx?c=A141119_121701_mobilni-operatori_jm 

 

2.1.2017 Ministr Mládek je brouk  Pytlík: http://byznys.lidovky.cz/zvule-operatoru-muze-pokracovat-mladek-v-zakone-zapomnel-na-ochranu-zakazniku-gck-/firmy-trhy.aspx?c=A161222_104150_firmy-trhy_onv 

 

4.3.2017: http://ekonomika.idnes.cz/bojovnik-proti-smejdum-kalvoda-konci-vyhrozovali-mu-a-zapalili-auto-1ia-/ekonomika.aspx?c=A170303_113728_ekonomika_vem

 

31.7.2017 Hromadná žaloba: nový bič na šmejdy: http://www.cak.cz/scripts/detail.php?id=17501

 

15. 8. 2017ID: 106192upozornění pro uživatele
Ochrana spotřebitele a vymáhání pohledávek

"
Soudní dvůr Evropské unie (dále jen „SDEU“) ve zmiňovaném rozhodnutí ze dne 20. července 2017 ve věci C-357/16 („Gelvora“ UAB) dovodil, že tato směrnice je aplikovatelná nejenom na obchodníky (neboli v terminologii našeho zákona o ochraně spotřebitele – na prodávající), ale i na činnost společností zabývajících se vymáháním pohledávek, jako subjektů, na které byly pohledávky těmito obchodníky postoupeny. SDEU připomněl, že článek 2 písm. d) směrnice používá zvláště širokou definici pojmu „obchodní praktiky“, které vymezuje jako „jednání, opomenutí, chování nebo prohlášení, obchodní komunikace včetně reklamy a uvedení na trh ze strany obchodníka přímo související s propagací, prodejem nebo dodáním produktu spotřebiteli“. Dle SDEU se pojem „produkt“ vztahuje i na praktiky, které právě obchodník používá za účelem vymožení své pohledávky. Dle SDEU je tak směrnice aplikovatelná na nekalé obchodní praktiky související nejenom s uzavřením smlouvy, ale také v souvislosti s jejím plněním, včetně opatření uplatňovaných za účelem získání platby ze smlouvy. Dle SDEU platí, že i když společnost zabývající se vymáháním pohledávek neposkytuje spotřebiteli konkrétní výrobek nebo službu jako takovou, nic to nemění na tom, že činnost, kterou provádí, tj. vymáhání pohledávek, které jí byly postoupeny, spadá pod pojem (případně nekalé) obchodní praktiky ve smyslu směrnice o nekalých obchodních praktikách, jelikož kroky, které tato společnost činí, mohou ovlivnit rozhodnutí spotřebitele týkající se splacení pohledávky. Podmínky vymáhání dluhu totiž mohou být dle SDEU natolik důležité, že mohou zásadním způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele uzavřít smlouvu jako takovou, zvláště když je postup vymahačské společnosti neadekvátní[1]. https://www.epravo.cz/top/clanky/ochrana-spotrebitele-a-vymahani-pohledavek-106192.html

 

29.7.2018: Šmejdům stačí souhlas po telefonu: https://zpravy.idnes.cz/podvodnici-elektrina-energie-smlouva-smejdi-f32-/domaci.aspx?c=A180727_144915_domaci_zuch&utm_source=facebook&utm_medium=sharecm

5.8.2018 Jeden novodobý  šmejd, co jako šetří energii:  https://www.seznamzpravy.cz/clanek/novy-podvod-podle-vzoru-smejdu-policie-varuje-pred-zarizenim-na-setreni-energie-53334?dop-ab-variant=3&seq-no=2&source=hp

21.11.2018 Jak na to, když vám telefonní operátor naúčtuje, co nemá: https://blisty.cz/art/93541-cr-je-skutecne-kocourkov-mobilni-operator-nauctoval-uzivatelce-190-000-kc-za-200-mb-mobilnich-dat-vyuzitych-v-cr.html?fbclid=IwAR00fy0Au4mPbmp859oXZ4VMI5JQCPOjCfIE1ksMvw6TA2bAljYUgD9Xfvc

 

8.2.2019 onec smluv po telefonu - mnisterstvo chce zabránit praktikám novodobých ěmejdů novelou občanského zákoníku. 

 

 

„Proč to kupujete?“ Tak by se asi dal shrnout ten nejpádnější argument, jenž se na sociálních sítích rozvětvuje do různých variací na téma „můžete si za to sami“.

Doporučována jsou pak řešení, jejichž společným znakem je jakési nadřazené pohrdání těmi, kteří „by chtěli všechno zadarmo“ a „nechtějí si připlatit za kvalitu“, přičemž si ani „neumí přečíst složení na obale výrobku“.

Je to vlastně pořád totéž. Recept na to, jak nebýt napálen v obchodě, se moc neliší od rad méně šťastným spoluobčanům, jak neupadnout do dluhů nebo jak se neocitnout na ulici.

V zásadě stačí „nebejt blbej“. Normální člověk si přece nepůjčuje peníze od lichváře.

Normální člověk si od šmejdů nekupuje hrnce.

Takový normální člověk se tudíž nemůže nechat napálit ani u koupě rybích prstů vyrobených ze slané vody.

Stačí si přece přečíst složení výrobku a následně dojít na farmářský trh, kde lze koupit celou řadu kvalitních produktů. 
(...)
Znovu – pokolikáté už? – docházíme k závěru, že oběť je i v tomto případě viníkem.

A v tom tkví celé neštěstí zdejší veřejné diskuse.

Jakýkoli problém – a zejména pak ten, který dopadá na hlavy těch méně majetných, méně vzdělaných či zranitelnějších lidí – je vždy nejdříve bagatelizován.

S nadsázkou lze říct, že stejní lidé, kteří dřív tvrdili, že „úrok je ve smlouvě o půjčkách napsaný“, dnes tvrdí, že „složení výrobku je na obale napsané“.

Lidé, kteří byli kýmsi napáleni a ošizeni, se místo zastání dočkají jen pohrdání. 
(...)
Jde hlavně o to, že tahle země je rájem šmejdů. A místo abychom v boji proti těm domácím i zahraničním táhli za jeden provaz, pořád relativizujeme.

Přitom stačí říct, že šmejd je ten, kdo na oko dodržuje předpisy, ale současně vědomě uvádí partnera v omyl. A tuhle definici splňují evropští výrobci produktů dvojí kvality vrchovatou měrou.

Zabalit výrobek jako prémiový a dovnitř schovat druhou jakost je švindl. Netřeba nic dodávat. To, co je napsáno zezadu a drobným písmem, není podstatné.

 

22.11.2019 A další šmejd, který umí napálit i svoje spolupracovníky: https://www.onlineprijem.cz/?kod=VJHJ&banner=1&fbclid=IwAR08ArW-TM9cAp6L5yAXSYynp4v8CUX0mAJVaS_Ua5qLn5Ci8AZZ2D2dDw0&red=www.penizezenergii.cz

29.12.2019 Se šmejdy stále nneí konec, ministerstvo připravuje novou regulaci, aby tomu učinilo přítrž: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3016289-vypovedet-smlouvy-s-energetickymi-smejdy-bude-jednodussi-ministerstvo-chysta-zmeny

15.1.2020 Energetičtí šmejdi neváhají ani falšovat podpisy: https://www.televizeseznam.cz/video/adost/neuveritelne-zavery-policejniho-vysetrovani-energeticti-smejdi-nepotrestani-64014771?dop_ab=0&dop_source_zone_id=1&dop_req_id=FbBczPFnvKd-202001151253&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=_var

 

amiourful
Bioranger, vášnivá sběračka hovínek, z nichž po domácku kuje zlato, správce i pro nefejsbukáře otevřené stránky Alternativní ekonomické školy proti dluhovému otrokářství. Motto: "Pokud vás přesvědčí, že se nic nezmění, tak se také nic změnit nemůže." Stránky jejího hnutí: http://serpentina-bioranger.simplesite.com přístup do všech blogů zde přes tlačítko Kateřina Amiourová - blogy nebo http://vasevec.parlamentnilisty.cz/uzivatel/amiourful/blogy

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

klokan

   Poučný a ilustrativní článek od paní Kateřiny Amiourové nás řadové občany po vánočně novoročním bláznění, přejídání a následných pokusů o zhubnutí, uvádí zpět na zem do neutěšené každodenní reality všedních dnů, když si vzala na mušku podomní agenty - iluzionisty, typický to výplod postindustriálně, postmodernistického chaosu, který se úspěšně ujal  též na zdejší středoevropské křižovatce. Vlastně posledního obchodního agenta, lákajícího ovečky k ostříhání pro potřeby firmy Centropol, jsem odháněl od vchodových dveří do bytu právě předevčírem. Nutno ocenit i preventivní charakter článku. Lze předpokládat, že globálně imperialistické šelmy a jejich servisní poskokové, po té co na nás nebudou mít co stříhat a z čeho nás ždímat, nás již budou vbrzku přímo rdousit, trhat a žrát. Hanba jim a hrrr na ně ! S pozdravem.