Když se z televize line blábol - rozšířeno

obrazek
16.5.2017 10:47
V pondělí v 16:40 vypustila ČT24 moudro britského think-tanku: "Ze Spojených států by mohla do třinácti let téměř zmizet auta, V příštích deseti letech by většina Američanů začala používat elektrická, autonomně řízená vozidla. nový systém má být založený na sdílené dopravě. Lidé by se mohli úplně zbavit aut. Každá rodina by mohla podle odhadů ušetřit až 6000 dolarů ročně. To přinese absolutní svobodu pohybu. "Člověk někde bude, vezme si telefon, zmáčkne tlačítko "chci jet odtud", navolí si kam, kolik lidí bude, kolik mají zavazadel, jaké časové rozmezí je ochoten akceptovat - a aplikace mu po nějaké době řekne ano, za deset minut přijede vozidlo a odveze vás za tolik a tolik. Takže do velké míry zmizí osobní vlastnictví automobilů Stávající infrstruktura má více než dostačující kapacitu, takže fakticky tím, že ta sdílená doprava bude efektivnější, bude potřeba menší kapacita těch silnic, takže si dokonce myslím, že část té vybudované infrastruktury se přemení na něco jiného: na cyklostezky. Já myslím, že bude jen dobře, že ubude spěchajících řidičů, kteří se věnují řízení jen částečně a jsou velkým ohrožením provozu, myslím si, že z hlediska bezpečí to bude velký krok dopředu. " " (Profesionální řidič jen povzdech, že by chtěl vidět tu bezpečnost řízení strojů v prostoru, kde je byť jen jeden jediný lidský řidič! Chápeme jaksi, že stroje se dají odladit tak, aby všechny postupovaly stejně a spolu komunikovaly, ale tak v žádném případě nebudou postupovat lidé!)

zdroj - od 10:00 min.: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/217411058310515/

Nemusíme se bát! česko není ani elektrifikované a  naše úřady, místo, aby elektrifikovaly zemi, aby byla jezditelná pro elektromobily a  ty nebyly omezené jen na objíždění baráku,  nakupuje elektroauta pro jednotlivé úřady, což je podle mne chyba a překročení zásad dotační politiky na poli elektromobility.  Vždyť k nám nemohou jezdit ani majitelé elektroaut ze zahraničí! 

Ota Nik:"Polská vláda ví kam směřuje. Vědí to naše vlády?

"Polský Lidl má zajímavou novinku: firma ABB postavila první nabíjecí stanici pro elektromobily u jednoho z jeho 600 polských obchodů. Německá obchodní síť buduje nabíjecí stanice po celé Evropě, což se hodí polské konzervativní vládě. Podle jejích plánů se má Polsko stát lídrem elektromobility v Evropě a v roce 2025 má po polských silnicích jezdit milion elektromobilů.
Zákon, který by to všechno měl umožnit (včetně provozu aut bez řidiče), nyní vláda předložila k veřejné diskusi a na konci května má zamířit do parlamentu. Elektromobilita se má stát ukázkovým programem v ambiciózním plánu hospodářského rozvoje, který loni představil vicepremiér a ministr rozvoje Mateusz Morawiecki.

79 miliard korun má stát v přepočtu zavedení masové elektromobility do roku 2025 podle nového zákona. Zhruba 65 mld. má platit stát, zbytek samosprávy a energetické firmy.

"Elektromobilita představuje řadu věcí, kterých chceme v plánu dosáhnout. Čisté ovzduší, přínos hospodářství − například tím, že budeme dovážet méně ropy nebo že budeme vytvářet nový druh automobilového průmyslu. A navíc se posuneme k výrobkům s vyšší přidanou hodnotou," řekl Michal Kurtyka, náměstek ministra hospodářství odpovědný za elektromobilitu na Evropském hospodářském kongresu v Katovicích."

 

 

 

Takže jak vidíte, česká vláda začala zcela nekoncepčně rozfrcávat 65 miliard, což znamená, že na  pořízení elektrických nabíjecích stanic podéll silnic, aby byly dostatečně rychlé, peníze nevyzbydou. Rozhodně s nákupem elektrovozidla nepospíchejte, stejně stojí okolo 700 000-1 000 000. Ale ahá - to slůvko autonoomní mělo asi znamenat, že auta budou jezdit bez řidiče sama (a pak by byla asi v ceně 1 500  000 - 2 000 000 kč). No to mne podrž, to znamená, že někdo počítá s tím, že budeme platit taxíky. Ty taxíky 1) budou  někomu patřit.a není kapitalisu bez kapitalizování konkurenčních výhod 2) nelze optimalizovat jízdu tak, aby náklady byly co nejnizší, matematická úloha "obchodního cestujícího" nemá dodnes známé řešení. Nelze naoptimalizovt, kam a jak zajet, aby náklady byly co nejnižší, je mnoho přístupů,. jak tuto ´úlohu alespoň trochu optimalizovat, ale matematické  řešení prostě není, no  ta bene, když doprava má  své špičky, kdy se prostě potřebují někam dopravit všichni. Buď by muselo být aut nadbytek - a to by bylodrahé, a jistě by se to do ceny promítlo, nebo by jich byl nedosatek, a po několika marných čekáním v době, kdy jste odvoz nutně potřebovali, byste správně došli k záívěru, že potřebujete vlastní auto. Tento blábol považuji za  malou ideologickou přípravu, jak vás naučit skousknout, že pokudf bydlíte někde na vsi, budete i nadále potřebovat v rodině dvě auta, ale tato budou několikrát dražíš, než byla doposud.  Případně  - a to je horší, bude tento bláblo růst dál a zkusí nám zakazovat jezdit benzínovými.  Protože sdílení - rozuměj ježdění taxíkem - - je tak ekonomické.  Ani u sdílení elektromobilů s vlastním řidičem není situace jednoduchá - protože i řidič má svůj čas, kdy je k dispozici - a ne každý chce ve svém čase dělat neomezeně taxikáře, pak je třeba do cena započítat všechny zajížďky a semafory, klikaté obecní silnice.

A to nemluvím o tom, že názor na samořídící auta je ten, že dokud budou na silnicích živí řidiči, jediný živý řidič, není řízení automatem bezpečné. A kdo ví, zda i poté, co by začala jezdit roboticky všechna auta. 

úloha pro nematematika: jak se podělí o náklady čtyři osoby, jež každý určitou dobu jela ve stejném ěutě - když pro každého se muselo jet jinou zajížďkou a výsledná cesta nebyla optimální cestou ani pro prvního, ani pro druhého, ani pro třetího, ani pro čtvrtého? Jak se tito čtyři podělí o náklady na přistavení auta - tj. na náklady spojené s  tím, že auto jelo na místo přistavení prázdné či ne zcela vytížené? Jak se cestující za určité časové období podělí o "čekačku" - náklady spojené s kupní cenou a zastaráváním auta při nižším než maximálním využití? I kdybychom vycházeli z cen nejlevnější taxislužby a pouze škrtli náklady na řidiče, pořád ještě to bude doprava  asi čtyřikrát dražší, než je hromadná doprava. A to není zrovna to pravé ořechové. A jak to udělat, aby vám bylo přistaveno správné auto (s dvěmi různými dětskými sedačkami) včas a ještě na vás počkalo, než vše vyřídíte, když jedete vyzvedniout předškoláka ze školky v jedné obci a školáka ze školy v druhé obci a ještě musíte zajet do města nakoupit? A vůbec, když vozíte děti, musíte si brát dětské sedačky nejspíše vy, a pak se s nimi tahat na hrbu případně i po celou dobu výletu  Inu vídíte, že musíte mít auto vlastní. Auto, jež řídí samo, je úžasná věc, pakliže máte bohaté úspory a makulární degeneraci (či jiné onemocnění bránící mít řidičák - jiný typ slepoty,  silná krátkozrakost,  epilepsie, aj.). V Americe bez auta nepořídíte nic, ani nákup, a mít makurní degeneraci v USA je opravdu velké neštěstí a pohroma. Avšak  počet nových případů makulární degenerace je v USA epidemicky narůstající.  Možná je ale výhodnější nechat si jednou  za čtrnáct dní nakoupit a  nechat nákup dovézt. Až do doby, než automobilky svou inovativní produkci zlevní na ceny únosné pro většinu lidí.

O tom, že ropný zlom nehrozí a že se objevily alternativy umělé ropy: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/ropa-na-kube-cyvoj-fosilnich-paliv-firmou-audi 

t
 
Elektromobil  Volkswagen e-golf právě stojí 930 000 Kč. https://www.volkswagen-liberec.cz/volkswagen-e-golf
 
Jiným kouzelným blábolem je nřízení EU, b obchod vdávl svým zákzníkům pouze dvě  plstové tšk týdně: Inu, někd nkupuji jen dfvkrát z rtýden, a jind hodím každý den do jiného kráímu, co s tím si kdo udělá? 
 
30.5.2017 "  úvodník v Pávu: "Otevřený dopis: Otevření trhu a svobodná volba spotřebitelů, to je logická budoucnost dopravy" - právě nám rozbíjejí železnici, tj. už nikdy nebude možné naplánovat optimálně spoje, už nikdy nebude možné vytvořit koridor - dojde-li to i tak daleko, že se nebudou privatizovaat jen linky, ale i tratě.  Jestli  má někde opodstatnění monopol a také prestiž dokázat v řízení půřiměřenost prostředků a opatření, apk je to doprava, už kvůli zmíněné matematick neřešitelné optimalizaci, nebo spíše snazší řešitelnosti, pokud zůstane pohoromadě, než když se rozkouskuje. Matematické optimalizační úlohy tpu úloh obchodního cestujícího se řeší přes fraktálový počet a platí, že se je mnohem snáze podaří jakžtakž zoptimalizovat, když jde o celistvý velký celek, než kdyžý jde o rozsekané podíl, rozsekané obchodní zájmy.  To, co palečkové nadhazují v dále uvdeném článku Práva, ještě žádnou sdílenou ekonomikou není.  Model sdílené ekonomiky, který znám, je manželství nebo rodina, nikoliv volntržní soutěž.  V železniční dopravě toto probíhá tak, že se vtáhnou nejfrekventovanější a nejvýnosnější linky, ty se přeedají jiným subjektům, jež prodávjí jízdné na nich levněji, ale celkově to systém zdraží o nové vlakové soupravy a na státn í podnik se hudrá, že  z nevýnosných tratí nedokáže udržet stejnou cenu jízdného, protože mu ubyl výdělek.  Celý systém zdražil o nové vlakové soupravy, zatímco vlakové soupravy státního podniku zahálejí - nejsou tak luxzsbí,  přitom jde ale jen o plech, protože jk soupravy státního podniku, tak soukromého jezdí na stejně starých, více než čtřicetiletých podvozcích, ovšem proti jejich morálnímu zstarávání  fzickému opotřebení je schopen něco podniknout jen státní podnik, soukromý n to nemá kpacity a musí tkové práce zadávt další firmě (pakliže vůbec něco proti tomu podniká). Dlší zdražení, jakož i  za nový soubor manažerů a určité dublování pracovních míst a výkonů.  V podstatě totéž platí v dopravě autobusové. Tam dochází k úbtku kvality na celkové dopravní obslužnosti. Nakonec zdražují i nově najaté firmy. Inu, na rozdíl od sdílení souborů při tomto počinu tržního soupeření nedochází k násobení výdělkuschopného potenciálu, jak by si někdo mohl myslet. V dopravě je jeden model sdílené ekonomiky, a tou je hromadná doprava, a nejlépe zadarmo  Fotka článku zde: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1976561419244347&set=a.1377922499108245.1073741827.100006715233240&type=3&theater
 
Pokud nepotřebujete auto každý den, jen občas, pak se vám skutečně může vyplatit carsharing, jenž vás vyjde na cca 500 Kč/24 hodin. Auto si však musíte někde vyzvednout. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/vyzkouseli-jsme-jak-funguje-sdileni-aut-vyplati-se-pokud-naj/r~5d58eb00c2bd11e6840d002590604f2e/?redirected=1496296509  Nevidím praktického použití, a nevidím smysl, pdonikat se v tom asi dá. Budiž přáno. Nejsem pracovník ¨banky, jen bch na to prachy nikomu nepůjčila. Ostatně nevíme, zda tento článek nevzikl kvůli úvěrovému podvodu, i mnohem praktičtější dodávkové a kurýrní služby potřebují moře aut, a ačkoliv trh s produkty z e-shopů je stále rostoucí,  je těžké se na trh dostat, protože je snazší,  ab stávající doručovatelské služby potupně přikupvoaly auta, než najednou vytvořit úplně novou komplení službu celorepublikovou a nezkrachovat. Takový podnikatel pak může mít auta  a najímat jen řidiče - kurýry, kteří budou v jednotlivých regionech a trasách obsluhovat zákazníky. 
 
Michael Kroh o Uberu, o němž jsem psala i jinde: Podnikatelské aktivity jako UBER apod. nejsou v podstatě sdílenou ekonomikou, protože jsou zaměřeny na zisk. Je to v podstatě vyu/zneužití principu pro ziskové projekty. Když na tom dokumentu vidím podpis ředitele Liberálního institutu, je to důvod, abych se měl na pozoru. V této podobě to není nic, co by měla levice podporovat a propagovat.
 
Jak Uber tak ono "autonomní taxi" nejsou sdílenou ekonomikou, jde o ekonomiku platforem, protože někdo na službě vydělává, někdo danou komoditu vlasní a účtuje si polatky. Sdílená ekonomika by byla, kdyby se podařilo sestavit družstvo, jež by se rozdělilo o podíly na nákladech a účtovalo si dále jen režii  Ale takové družstvo, aby všichni byli spokojení, se vytváří velmi obtížně. Je to jako se sdílením letních apartmánů (první timesharing v devadesátých letech a okolo roku 2000)  nemůžete jet, kdy se Vám zachce, a kupodivu, přes vysokou počáteční cenu stále platíte velmi vysokou režii (i když nepřijedete, musíte zaplatit úklid atd.) Tou počáteční cenou rozdělenou na podíly se ale púdařilo umořit počáteční investici stavitele - investora, tomu se  náklady vrátí, nikdo jiný ale už není spokojený. A tak to bude i s elektromobily, popr se samořízenými elektromobily - vydělá výrobce, který pod heslem "sdílená ekonomika" rozparzceluje náklady na auto mezi nefunkční podíly, s kterými nikdo nebude spokooen, ačkoliáv dokonce zainvestuje datovou platformu. . Ten stavitel apartmánů resp,. výrobce aut jež se řídí sama etrémně vydělává na předraženém produktu, jen protom že vytvořil koncepci "jakože se sdílí" - ve skutečnosti to nikomu neposlouží jak by chtěl, jen prvoinvestorovi. .Jo a ten timesharing těch vilek se tenkrát na sklonku 90´a počátku milénia prodíával jako investiční příležitost, až vyjde najevo nemožnost uspokojit družsteevníky užitnou hodnotou, zopakuje se jistě totéž v případě aut. totiž že to bude vydělávat na vnějších zákaznících, aniž by domnělý majitel se musel o bussines starat.
 
červen 2017 - v současné době po celém světě jezdí celkem okolo 2 milionů elektromobilů. 
 
Carsharing na Seznamu : "stojí to troku víc  peněz" aneb z Prahy do Plzně  za tisícovku - a to nejde ani o elektrické auto :  https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/do-plzne-za-tisicovku-a-bez-vlastniho-auta-vyplati-se-to-zkusili-jsme-carsharing-34041?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp
Ota Nik odněkud převzal:""Země jako je Německo, Austrálie, Jižní Korea a několik států v USA odsouhlasily testování autonomních vozidel v běžném provozu. V Indii jdou ale přesně opačnou cestou, automobily bez řidiče tamní ministr dopravy Nitin Gadkari zakázal. Důvod je podle webu Engadget jednoduchý – samořidící auta by brala práci řidičům.

Ministr vydal jasné prohlášení, v němž zdůraznil, že Indie nebude přijímat žádné technologie, které budou lidem brát práci. Paradoxem je, že v Indii akutně chybí profesionální řidiči – aktuálně přes 2 miliony. I proto vláda plánuje velké nábory, při nichž chce vyškolit a poslat do provozu půl milionu profesionálních řidičů během nejbližších několika let. 

"
 
27.7.2017 Po Francii i UK se rozodla, že po roce 2040 se budou smnět osobní automobily a dodávky prodávat nikoliv na spalovací motor, a do roku 2050 budou spalovací motory ze silnice odstraněny úplně. Indie se rozhodla nbahrazovat spalovací motory elektromobily dokonce od roku 203,0. Pořad 90´ČT24 věnovaný elektromobilům: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/217411058130727/  V současné době je nejlevnější verze Volkswagenu za 600 tisíc, Tesla má elektromobil za 2 miliony. Já osobně pochybuji, že se někdy podaří  vybudovat nabíjecí systém pro masové použití. 20.9.2017 - Tak v Norsku se již přesv+dčili, že to nejde, nejen z důvodu chybějící infrastruktury, ale i kapacit pro výrobu takového množstvíá elektřiny: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/ (z přiloženého obrázku je patrné, že Norsko šlo cestou masivního osazování ulic pomalonabíjecích stanic a nikoliv osazováním pump rychlonabíjecích , jestliže nejde ani ve městě vyřešit potřebný příkon, jak by to bylo možné na trase, na okresních a krajských silnicích, kde čerpací stanice nebyly zřizovány se zřetelem na vedení sloupů vysokého napětí? Zkušenost říká, že na dálnici by u pumpy mělo být rychlodobíjecích   stanic okolo 20ti.)) Z doporučeníhodných elektromoilů tak zbývá hybrid, jenž se dobíjí za jízdy -  ježděním na jiné palivo (benzín), případně  by se dalo jezdit na auta na vodík,  o čerpacích vodíkových stanicích se hovoří dokoncei u nás, netuším však, nakolik je průmyslová výroba vodíku ekologická, lepší mi připadají vlastní výrobny vodíku v autě, jaké se už běžně montují a vyráhí vodík z vody. .Nebo by bylo vhodné uvažovat o  autu tříkolce  zesnulého  konstruktéra Václava Krále pro  Laurin a Klement - značku odkoupenou panem Kudláčkem z Anonnce, jež na 1 benzínu ujede 300 km. (viz odkaz z wikipedického hesla Václav Král) na Novinkách. Pan Procházka ale vyvíjí lithiografenové baterie, jež jsou rychlonabíjecí při jakékoliv velikosti: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/ekonomika/zbynek-fiala-budoucnost-na-baterky  a http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/zbynek-fiala-budoucnost-na-baterky-ii a http://vasevec.parlamentnilisty.cz/ekonomika/zbynek-fiala-budoucnost-na-baterky-iii Jsem  nicméně přesvědčena, že potřeby nabíjení nejsou tímto vyřešeny - je vyřešena část rychlosti odběru, ale není vyřešena část náležející efektiivtiě a síle přivodu elektřiny k odběrnímu místu, příkonu a zvýšení množství potřebné elektřiny v  síti.. 
 
Příznivcům lithiových baterií pak je třeba připomenout, že byly v roce 2010 objeveny grapheny, jež nalezly uplatnění i jako nanotrubice, jež slouží jako baterie, že několik převratných objevů na poli baterií mají i Češi, a že existuje i takováto převratná baterie: https://www.youtube.com/watch?v=3rUxgbwGcbg
 
Miroslav Hudec
Tak prý Češi nemají na nový auta, proto prý u nás stoupl průměrný věk vozovýho parku na 15,1 roku, nejvíce od vzniku samostatné ČR. Ale přitom prý se zvýšil počet auťáků v zemi o 47 tisíc na 5,2 milionů. No jo, když holt kdekdo musí mít i to, na co nemá...Bez auta je blaze, nežije se tak draze. http://ekonomika.idnes.cz/stara-auta-cesko-svaz-dovozcu-automobilu-f1l-/ekonomika.aspx?c=A170809_213620_ekonomika_amu
 
13.7.2017 Tak, a auta úplně na vodu jsou na světě: 
Jakub Gajzler:" Car2go, jak funguje ve Vancouveru, je geniální komerční služba. Nicméně funguje úplně jinak než si pán představuje." OtakarSchon:" Všichni zastánci sdílení argumentují absolutním nesmyslem o nevyužité době. Problém je v tom, že drtivá většina lidí potřebuje danou věc v konkrétní době. U auta ráno do práce, odpoledne domů."PatrikŠebesta:"Pokud toho bezmozka napadne hovadina, že se auto převeze, tak jen na benzínu utratí tolik, že je ta stávající stojící auta vyjdou za rok zadarmo !!!!"Radim Moric:" tak mi připadá, že sdílet peníze či vyrobenou elektřinu (sdílet je v tomto případě zřejmě nevhodné slovo) vs. sdílet sekačku či auto, jsou různé věci. krom toho když si dnes cokoliv pořizujete, tak máte v podmínkách "obvyklý způsob použití" a pokud ho nedodržíte, tak záruka tradá... a je to logické, věci pro soukromé využití jsou levnější (méně vydrží) než věci pro firemní nasazení, domácí počítač nemusí snést totéž, co server 24/7. také věci soukromé zůstávají obvykle v témže stavu, jako po posledním použití. věci sdílené je potřeba pravidelně kontrolovat a servisovat - těžko si pak sednout do auta bez této záruky. volba sdílení by tedy měla být dobrovolná - chci ušetřit, resp. chci být šetrnější vs. chci vyšší komfort (nebo na míru) a nechci řešit režii spojenou se sdílením." Daniel  Vacek:" a jako bonus majiteli auta prijdou 3 pokuty "
9.10.2017: 15 elektroaut ke sdílení v Praze - za 180 na hodinu, ale na jedno dobití dojedete jen necelých 150 km tam a 150 km zpět a zpět.  Jinak byste platili 180 Kč na hodinu i za nabíjeníé, dlouhé!  http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/217411000141009-udalosti-v-regionech?x=68&y=17&index%5B%5D=573836 
listopad 2017 - a už tu mám,e první bouračky autonomních aut, nejen toho autobusu,:  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/2299219-samorizeny-autobus-mel-po-dvou-hodinach-jizdy-ve-vegas-nehodu-zpusobil-ji-clovek
amiourful
Bioranger, členka Rómské demokratické strany, vášnivá sběračka hovínek, z nichž po domácku kuje zlato, správce i pro nefejsbukáře otevřené stránky Alternativní ekonomické školy proti dluhovému otrokářství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.