Když se z televize line blábol

obrazek
16.5.2017 11:47
V pondělí v 16:40 vypustila ČT24 moudro britského think-tanku: "Ze Spojených států by mohla do třinácti let téměř zmizet auta, V příštích deseti letech by většina Američanů začala používat elektrická, autonomně řízená vozidla. nový systém má být založený na sdílené dopravě. Lidé by se mohli úplně zbavit aut. Každá rodina by mohla podle odhadů ušetřit až 6000 dolarů ročně. To přinese absolutní svobodu pohybu. "Člověk někde bude, vezme si telefon, zmáčkne tlačítko "chci jet odtud", navolí si kam, kolik lidí bude, kolik mají zavazadel, jaké časové rozmezí je ochoten akceptovat - a aplikace mu po nějaké době řekne ano, za deset minut přijede vozidlo a odveze vás za tolik a tolik. Takže do velké míry zmizí osobní vlastnictví automobilů Stávající infrstruktura má více než dostačující kapacitu, takže fakticky tím, že ta sdílená doprava bude efektivnější, bude potřeba menší kapacita těch silnic, takže si dokonce myslím, že část té vybudované infrastruktury se přemení na něco jiného: na cyklostezky. Já myslím, že bude jen dobře, že ubyde spěchajících řidičů, kteří se věnují řízení jen částečně a jsou velkým ohrožením provozu, myslím si, že z hlediska bezpečí to bude velký krok dopředu. " "

zdroj - od 10:00 min.: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/217411058310515/

Nemusíme se bát! česko není ani elektrifikované a  naše úřady, místo, aby elektrifikovaly zemi, aby byla jezditelná pro elektromobily a  ty nebyly omezené jen na objíždění baráku,  nakupuje elektroauta pro jednotlivé úřady, což je podle mne chyba a překročení zásad dotační politiky na poli elektromobility.  Vždyť k nám nemohou jezdit ani majitelé elektraut ze zahraničí! 

Ota Nik:"Polská vláda ví kam směřuje. Vědí to naše vlády?

"Polský Lidl má zajímavou novinku: firma ABB postavila první nabíjecí stanici pro elektromobily u jednoho z jeho 600 polských obchodů. Německá obchodní síť buduje nabíjecí stanice po celé Evropě, což se hodí polské konzervativní vládě. Podle jejích plánů se má Polsko stát lídrem elektromobility v Evropě a v roce 2025 má po polských silnicích jezdit milion elektromobilů.
Zákon, který by to všechno měl umožnit (včetně provozu aut bez řidiče), nyní vláda předložila k veřejné diskusi a na konci května má zamířit do parlamentu. Elektromobilita se má stát ukázkovým programem v ambiciózním plánu hospodářského rozvoje, který loni představil vicepremiér a ministr rozvoje Mateusz Morawiecki.

79 miliard korun má stát v přepočtu zavedení masové elektromobility do roku 2025 podle nového zákona. Zhruba 65 mld. má platit stát, zbytek samosprávy a energetické firmy.

"Elektromobilita představuje řadu věcí, kterých chceme v plánu dosáhnout. Čisté ovzduší, přínos hospodářství − například tím, že budeme dovážet méně ropy nebo že budeme vytvářet nový druh automobilového průmyslu. A navíc se posuneme k výrobkům s vyšší přidanou hodnotou," řekl Michal Kurtyka, náměstek ministra hospodářství odpovědný za elektromobilitu na Evropském hospodářském kongresu v Katovicích."

 

 

 

Takže jak vidíte, česká vláda začala zcela nekoncepčně rozfrcávat 65 miliard, což znamená, že na  pořízení elektrických nabíjecích stanic podéll silnic, aby byly dostatečně rychlé, peníze nevyzbydou. Rozhodně s nákupem elektrovozidla nepospíchejte, stejně stojí okolo 700 000-1 000 000. Ale ahá - to slůvko autonoomní mělo asi znamenat, že auta budou jezdit bez řidiče sama (a pak by byla asi v ceně 1 500  000 - 2 000 000 kč). No to mne podrž, to znamená, že někdo počítá s tím, že budeme platit taxíky. Ty taxíky 1) budou  někomu patřit.a není kapitalisu bez kapitalizování konkurenčních výhod 2) nelze optimalizovat jízdu tak, aby náklady byly co nejnizší, matematická úloha "obchodního cestujícího" nemá dodnes známé řešení. Nelze naoptimalizovt, kam a jak zajet, aby náklady byly co nejnižší, je mnoho přístupů,. jak tuto ´úlohu alespoň trochu optimalizovat, ale matematické  řešení prostě není, no  ta bene, když doprava má  své špičky, kdy se prostě potřebují někam dopravit všichni. Buď by muselo být aut nadbytek - a to by bylodrahé, a jistě by se to do ceny promítlo, nebo by jich byl nedosatek, a po několika marných čekáním v době, kdy jste odvoz nutně potřebovali, byste správně došli k záívěru, že potřebujete vlastní auto. Tento blábol považuji za  malou ideologickou přípravu, jak vás naučit skousknout, že pokudf bydlíte někde na vsi, budete i nadále potřebovat v rodině dvě auta, ale tato budou několikrát dražíš, než byla doposud.  Případně  - a to je horší, bude tento bláblo růst dál a zkusí nám zakazovat jezdit benzínovými.  Protože sdílení - rozuměj ježdění taxíkem - - je tak ekonomické.  Ani u sdílení elektromobilů s vlastním řidičem není situace jednoduchá - protože i řidič má svůj čas, kdy je k dispozici - a ne každý chce ve svém čase dělat neomezeně taxikáře, pak je třeba do cena započítat všechny zajížďky a semafory, klikaté obecní silnice.

A to nemluvím o tom, že názor na samořídící auta je ten, že dokud budou na silnicích živí řidiči, jediný živý řidič, není řízení automatem bezpečné. A kdo ví, zda i poté, co by začala jezdit roboticky všechna auta. 

úloha pro nematematika: jak se podělí o náklady čtyři osoby, jež každý určitou dobu jela ve stejném ěutě - když pro každého se muselo jet jinou zajížďkou a výsledná cesta nebyla optimální cestou ani pro prvního, ani pro druhého, ani pro třetího, ani pro čtvrtého? Jak se tito čtyři podělí o náklady na přistavení auta - tj. na náklady spojené s  tím, že auto jelo na místo přistavení prázdné či ne zcela vytížené? Jak se cestující za určité časové období podělí o "čekačku" - náklady spojené s kupní cenou a zastaráváním auta při nižším než maximálním využití? I kdybychom vycházeli z cen nejlevnější taxislužby a pouze škrtli náklady na řidiče, pořád ještě to bude doprava  asi čtyřikrát dražší, než je hromadná doprava. A to není zrovna to pravé ořechové. A jak to udělat, aby vám bylo přistaveno správné auto (s dvěmi různými dětskými sedačkami) včas a ještě na vás počkalo, než vše vyřídíte, když jedete vyzvedniout předškoláka ze školky v jedné obci a školáka ze školy v druhé obci a ještě musíte zajet do města nakoupit? A vůbec, když vozíte děti, musíte si brát dětské sedačky nejspíše vy, a pak se s nimi tahat na hrbu případně i po celou dobu výletu  Inu vídíte, že musíte mít auto vlastní. Auto, jež řídí samo, je úžasná věc, pakliže máte bohaté úspory a makulární degeneraci (či jiné onemocnění bránící mít řidičák - jiný typ slepoty,  silná krátkozrakost,  epilepsie, aj.). V Americe bez auta nepořídíte nic, ani nákup, a mít makurní degeneraci v USA je opravdu velké neštěstí a pohroma. Avšak  počet nových případů makulární degenerace je v USA epidemicky narůstající.  Možná je ale výhodnější nechat si jednou  za čtrnáct dní nakoupit a  nechat nákup dovézt. Až do doby, než automobilky svou inovativní produkci zlevní na ceny únosné pro většinu lidí.

O tom, že ropný zlom nehrozí a že se objevily alternativy umělé ropy: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/ropa-na-kube-cyvoj-fosilnich-paliv-firmou-audi 

t
 
Elektromobil  Volkswagen e-golf právě stojí 930 000 Kč. https://www.volkswagen-liberec.cz/volkswagen-e-golf
 
Jiným kouzelným blábolem je nřízení EU, b obchod vdávl svým zákzníkům pouze dvě  plstové tšk týdně: Inu, někd nkupuji jen dfvkrát z rtýden, a jind hodím každý den do jiného kráímu, co s tím si kdo udělá? 
amiourful
Bioranger, vášnivá sběračka hovínek, z nichž po domácku kuje zlato, správce i pro nefejsbukáře otevřené stránky Alternativní ekonomické školy proti dluhovému otrokářství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.