Můžeme se poučit v Koránu? Ano!

koran
9.1.2015 00:01
Po té strašné události v Paříži slyšíme hlavně, že ten ohavný čin nemá nic společného s islámem. Hlavní knihou, (která nesmí být měněna či jakkoliv upravována) je Korán. Přečtěte si na internetu něco o absolutních rozporech v jednotlivých částech Koránu. Stačí si vyhledat dle klíče "korán o islámu". A nepřestanete se divit.

O tom, co má nebo nemá oporu v islámu, je možné BOHUŽEL s úspěchem polemizovat.
Budete zírat, jak protichůdné příkazy v Koránu  jsou. Ano - příkazy a výhružky, nic jiného to není.  Muslimové nemají papeže či instituci, která by jednoznačně vysvětlovala, co měl Mohamed na mysli. Vykladače mají v  milionech imámů. Podle systému "každý cigán hádá podle své kobyly". A lhát nevěřícímu není hřích. 

Vyberu jenom dva, takové kratší - přímo z Koránu:
Cituji - část 9  (Pokání) - tedy 9:23
"Vy, kteří věříte! Neberte si za přátele otce a bratry své,  jestliže je jim nevěrectví milejší než víra. A ti z vás, kdož se s nimi přátelí,  jsou nespravedliví".

To je xenofobie jako vyšitá .... Ale kvůli tomu to nepíšu.  Podle mne je rozhodující, to

 V ČEM BYCHOM SE MĚLI Z KORÁNU CO NEJRYCHLEJI POUČIT.   To zní hlavně  o kousek dál, také v části 9 - Pokání (9:39). Korán v podstatě radí,  PROČ  mají bojovat: 

"Jestliže nevytáhnete do boje, Bůh vás potrestá trestem bolestným, vystřídá vás národem jiným..." 

HLAVNĚ BYCHOM SI TEDY MĚLI TEN KONEC CITÁTU PŘIPOMÍNAT MY:
....... vystřídá vás národem jiným.

Ano, muslimové pracují na tom, aby nás vystřídali. 

Proto také roste přistěhovalectví a proto ta vysoká porodnost. Že je naše civilizace natolik vyspělá, že ji nic nemůže vystřídat? A co takhle  Persie či Říše římská atd. atd.?   Přál bych si, aby ty oběti v pařížské redakci nebyly marné.

 

 

 

antoninsebek
1/ Mám rád češtinu. (Proto mě píchne do oka, když je někde napsáno například O mne místo správného o mně). \r\n2/ Rád si vytvářím vlastní názory. A to z faktů, nikoliv z nějakých nápověd.\r\n3/

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

antoninsebek

Paní Kateřino, nevzpomínám, že bych se byl zmínil o výběru daní v této diskusi. Ale budiž.

V některých z těch zemí jsem byl a také mám v nich dobré známé, tak vím své. A protože jsem školán, cvičán a praktikován v ekonomice, tak se o tuto tématiku všude, kde je to možné, zajímám. Pokud tady začne Bureš za neplacení daní sekat ruce, tak určitě dosáhne dalšího pokroku. 

Takže mám jednu prosbu: A teď tu "O Karkulce"! Díky.

amiourful

Pokud vy si myslíte, že česká společnost, nebo alespoň pan Šebek, mají dost hodnot?

V Egyptě, Alžírsku a dalších zaostalých zemích se kupříkladu na všechny potřeb vyberou daně bez jakékoliv náročné administrativy a byrokracie a stačí k tomu jediné - pouhý islám. 

antoninsebek

Paní Kateřino:

„Mezi hlavní směry, jak chceme pracovat v Česku patří: Při islamizaci společnosti  zachovávat a rozvíjet to dobré, co naše česká kultura obsahuje v souladu s islámem. Postupně inspirovat českou společnost islámskými hodnotami“.......      Konec citátu.

Zdroj: „Iniciativa šaria pro Česko – cesta k víře pro Česko“: Interní materiál  českých muslimů.

amiourful

Pqne Šebku, o tom jsem napsala hned několik bliogů. Pět, najděte si je.

Tady máte další: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/multikulturalismus-neni-co-se-za-nej-u-nas-vydava 

Také byste mi pane Šebku mohl nad tímto http://kriminalistika.eu/rekordy/rekordy.html zkusit vysvětlit, jak to, že bez morálního kodexu alespoň obdobného šaríje jsme se stali národem zlodějů.

 

antoninsebek

Dobrou noc. 

antoninsebek

 Z Vašich řečí není pravda vůbec nic, stejně jako u Rádia Jerevan. Prostě je to blábol, Mikovče. Nejste ten Mikovec ze hry Němý Bobeš aneb český Tarzan - jejímž autorem je Jára Cimrman ?

antoninsebek

Nezatáhnete mě, paní Kateřino do toho, abych tady hodnotil kteréhokoliv z našich ústavních činitelů!

Pokud se týče Palestiny, stačí když mi odpovíte na tyto čtyři otázky:

1/ Kdy konkrétně existoval Stát Palestina? (stačí datum)

2/ Byly rakety na Stát Izrael stříleny především z území, obývaném Palestinci? (stačí ANO či NE)

3/ Existovaly tunely z území, obývaném Palestnici, budované z ukradeného materiálu (financovaného především EU) a směrované na území  Státu Izrael ? (stačí ANO či NE)

4/ Můžete uvést alespoň jeden sebevražedný atentát, spáchaný občanem Státu Izrael? (uveďte rok a místo činu)

Pouze fakta hovoří, paní Kateřino. Pokud odpovíte, paní Kateřino, tak si každý gramotný občan České republiky dokáže vzápětí odpovědět,  zda mluvíte pravdu čili nic.

josefmikov

http://a2larm.cz/2015/01/budou-indignados-vladnout-spanelsku/  

http://a2larm.cz/2015/01/vsechno-je-mozne/

Marinaleda: the village where people come before profit

http://roarmag.org/2014/07/marinaleda-spain-communist-utopia/

 

 

josefmikov

stary zakon je kruta kniha o krutem bohu,obhajovat jej novym zakonem neni dostacujici.mnozi krestane s tim meli takove, pochopitelne problemy, ze nekteri odmitli stary zakon. vznikly ovsem nove problemy.take je snaha rozlisovat ve starem zakone inspirovanecasti a neinspirovane,...take ve smyslu jak autori textu  chteli videt jak to dle nich videl buh., stejne tak plno rozporu.

http://www.sok.bz/index.php?option=com_content&task=view&id=362

amiourful

Náš pan prezident je. pane Šebku. ctiteů Izraele, opovrhující muslimy a Palestinci zvláště. Bohužšl, kdyby se zabýval bezprávím napáchaným na Paletincích, viděl by, co muslimský terorismus zrodilo. A kdyby měl odvahu pátrat dále, zjistil by, co zrodilo ten soudobý.

 

schlimbach

Tak to tvrzení o imperialismu je skutečně pravdivé a jediné, co to může zvrátit je celospolečenské vlastnictví přirozených monopolů a masivní decentralizace průmyslu a služeb. K tomu je však třeba mít odlišný ekonomický model řízení ...

Vě skole jsme to měli - ten marxismus - leninismus - mnoho věcí bylo popsáno dobře, mnoho věcí bych neradil aplikovat, ale vyjádření Lenina o kapitalismu bylo podle mě pravdivé, včetně toho "zahnívání" a "umírání", stejně jako vyjádření o pokrytectví sociální demokracie ....

libuse-zavoralova

Americe se nejlépe dařilo, když se v Evropě bojovalo. Když byl zničen ve válkách průmysl těchto zemí, neměli žádnou konkurenci. Když se rozloží v občanských válkách země Středního východu, ropa půjde konečně do těch "správných" rukou. Musí se ohánět na všech frontách - a před nimi další "monstrum",  Čína.  Tzv. teroristé jsou jenom pěšáci v jejich hře. Amerika a Saudové, dva nerozluční přátelé držící se pevně pod krkem, se snaží vyprovokovat Rusko k válce. A možná se tomu Evropa opravdu nevyhne až vyrazí Ukrajina "osvobozovat" Krym. Marxistická poučka o tom, že poslední fází kapitalismu je imperialismus mi v mládí připadala směšná. Ale dnes se tomu už nesměju.

 

 

schlimbach

Stále je určitá naděje a reálný předpoklad, když přestane "Západ" šířit svoji vizi "demokracie" na křídlech bombardérů i dronů v zemích, kde nemá co dělat, které mají svoji kulturu, tradice i vize budoucnosti, ubude i těch teroristů z těch zemí. Jen debil se může domnívat, že tyto akce "Západu" nevyvolají protiakci z těch zemí. Můžeme se divit, že ti teroristi napadají na "Západě" civilní cíle? Vždyť ti civilové volí stále dokola tu svoloč, která jim tam posílá ty bombardéry i drony -(

Začínáme okoušet to, co jsme sami stvořili, co sami podporujeme svoji nečinností a přezíráním.

Nepodporuji činnost těch teroristů, ale dovedu pochopit jejich prvotní pohnutky, ochránit své rodiny, děti, manželky, kulturu ...  Pokud se necháme i nadále oblbovat tou válkychtivou svoločí u nás na Západě, nedivme se, že budeme mít doma na návštěvě stále více a více džihádistů.

Na druhé straně multikulturalismus v pojetí Západu je idiocie na druhou a jedinou alternativou je vzájemně výhodný obchod mezi zeměmi, podpora ekonomnik těch zemí, odkud se hrnou uprchlíci. Rozhodně se jich sem nepohrne tolik, když jim nebudeme bombardovat jejich domovy a ničit jejich svět. Zastavme naši vlastní válkychtivou svoloč, a pomůžeme sami sobě. Jinak jsou to všechno jenom kecy -(

 

Peter Mitošinka

Co je extremismus? já si pod tím představuji už lidi, kteří začnou kázat ostatním  o nutnosti zabíjet ve jménu boha, aláha atd. Ale souhlasím s Vámi, že u někoho ta hranice může být jinde.

Co je ale důležité, je nepřít se co která kniha píše, ale spíše kdo se jak chová. 

Ti lidé, kteří vraždí jsou pro mě jednoduše zločinci, teroristi a ti, kteří jim fandí jsou to samé. Víc nemám co dodat.

 

antoninsebek

Tak ještě jednou. Ano, existuje Desatero božích přikázání. Ale právě tato přikázání nejsou nic proti ničemu, jak říkal Jan Werich. A nenajdete na některé jiné stránce Bible, že by tam bylo něco protichůdného proti Desateru, s tím, že neplnění bude potrestáno ohněm pekelným a věčným zatracením, jak je tomu MNOHDE v Koránu. 

Paní Kateřině bych chtěl vzkázat, že asi jsme se každý dívali na jiný pořad :-)   Už jsem si říkal, že na samostatný blog přetisknu většinu těch rozporů, co lze v Koránu najít. Ale je možné si to vyhledat při použití hesla "korán o islámu". 

Ano, v Koránu najdete statě (použiji srozumitelnější a zkrácené pojmy) , že  k jinověrcům se muslimové mají chovat korektně. Ale v téže knize mají zákaz, že s nimi dokonce nesmí bydlet v jednom domě ........

Při svých cestách do Ruska jsem se mnohokrát s muslimy setkal. V řadě případů to na nich vůbec nebylo vidět. A někteří z nich Korán nekorán (s prominutím) "chlastali první ligu". Možná teď naštvu i nevěřící z pražských kaváren, když vyslovím souhlas se stanoviskem prezidenta Zemana (který není autorem té věty): "99 procent muslimů nejsou sebevražední teroristé, ale 99 procent sebevražedných teroristů jsou muslimové". 

Právě v těchto dnech byla zpráva o "dětské atentátnici". Těch případů je za každý rok plno. Těm dětem to "vnuknul" kdo? 

schlimbach

Paní Zavoralová kromě toho, že Starý zákon není jen popis historie s Vašimi slovy souhlasím a nejsme vůbec v rozporu. Možná jsme v diskusi upozadili nechtěně to hlavní téma. Pokud existují magoři, kteří jdou vraždit ve jménu Koránu, existuje také mnoho magorů, kteří jdou vraždit ve jménu Bible. Otázkou je, zda má smysl se zabývat otázkjou, kdo začal první ....

libuse-zavoralova

Pane Schlimbachu, nikdo rozumný nepopírá, že miliony vrahů na světě vraždili s heslem Bůh s námi, za Boha, za vlast,  atd. Ale to přece vůbec nic nevypovídá o obsahu Bible. Starý zákon je historie ˇžidovského národa a Nový zákon je o tom, jak bychom se měli chovat, pokud ovšem nemáme v plánu se všichni navzájem povraždit. Od toho člověk dostal rozum, svědomí a návod na cestu životem.

Nikdo rozumný nebude tvrdit, že Bůh a Pravda mají trvalý pobyt v nějaké církvi. Jen hloupí představitelé hloupých církví říkají, že jejich víra je ta pravá, že jejich výklad Bible je ten správný a jejich papež je neomylný.........Tvrdit něco takového je vlastně povyšování sebe a své komunity nad Boha, protože taková církev nebo náboženství nedává Bohu již žádný postor k jinému rozhodnutí. Myslím, že tím se tito lidé sami z pravdy vyřazují a my je podle toho bezpečně poznáme. Bůh nebude asi posuzovat lidi podle toho k jaké církvi nebo náboženství se v životě hlásili, ale podle toho, jak se v životě v chovali.

amiourful

Nemlžil, aluěně vysvětlil, že kdyby mu bylo upráno právo víry,může se bránit. Totéž je konečně součástí Starého zákona,viz žena zaprodaná coby děvka na egyptslkém dvoře, viz příběh o Mojžíšovi. A propos: 

Balq jwšm upozorněna na opravdu brutální ustanovení, jež patrně patří k šaříje: Jan Hamza Velička Všichni víme, že například jedním z nesporných trestů hudúd v šaría (islámských textech) je (a každý učenec fiqhu to potvrdí) například trest useknutí ruky za krádež. Muslim tohle nemůže popírat, leda z nevědomosti.

Je ale rozdíl definovat trestní právo ve fiqhu a tím, jít a useknout ruku sousedovi z Horní Dolní, který mi ukradl jablo, které bylo na pomezí našich zahrad. V tom případě totiž došlo k absolutní ignoranci 1) na koho se takový trest může vztahovat a zaštítěn jakou autoritou (je to v daném místě a čase možné a legální?) 2) procesu obžaloby a soudu (presumce neviny a dokazování opaku bez pochybnosti) a způsob vykonání trestu jak a kým 3) definice krádeže na kterou se může vztahovat hudúd (sarika) a na kterou krádež ne - pochybnosti ve prospěch obviněného, definice hodnoty věci, právní odpovědnost, úmysl, překonání překážek atd. atd. 4) proč řešit tresty hudúd když jejich podmínkou je první rozšíření správného tauhídu apod. a až poté je může společnost úspěšně přijmout a aplikovat.

U těch teroristů je tam ale kromě těchto bodů, které ignorovali, taky další bod, mnohem důležitější: existuje ve fiqhu silný názor, který by se týkal nevěřících a jejich "rouhání"? Pelíkán nemluví o zdrojích šaría (tedy hlavně Korán a sunna), on mluví o jednom z extrémních názorů ve fiqhu na toto téma, takové islámské texty opravdu existují, ale jedná se o názory nějakých tvůrců fiqhu, nejsou to islámské textvy ve smyslu "zdroje šaría" a jsou slabé.
Když zamítneme pochybné a slabé hadísy o údajně zabitých kritickích Proroka (to nemůže být zdroj pro trestní právo!), a když se podíváme na to, proč a jak byl Prorok utlačován, zesměšňován a urážen za svého života ze strany nemuslimů, a jak na to reagoval, nemůžeme, než odmítnout takový fiqh řadící "rouhání nemuslimů" mezi hudúd (což neznamená zamítnout zcela nějaké formy trestu pro ty, kteří vyvolávají nenávist a urážejí atd. v šaría i světských zákonech) 

 

Jen mi nejde do hlavy, že nelze potkat mualima s jednou rukou. Ano, co je tak špatného na etniku, které přes ustanovení o trestu za krádeže sekáním ruky žádných rukou nepostrádá? Nšwvědčí to náhodou o vysoké morální zachovalosti?

A teď si představte, co po nich chceme - aby se v Čechách adaptovali a zapomněli, že kdy nějaká šaríja  povinující boheté dávat almužnu chudým - byla. :) 

 

 

 

 

schlimbach

Co je extremismus? Je to odklon od mainstreamu? Kdo posoudí, kde je ta hranice?

Pane Šebku - Starý zákon byl součáastí Bible, to těžko popřete a pokud někdo má už ten žaludek a přečte si ho, bude jistě přemýšlet podstatně hlouběji i o tom, kdo a proč ho zaměnil, kdo a proč dělal další úpravy té knihy knih, kdo a proč se na ni odvolává, zatím co vraždí civilisty všude možně po světě a rozvrací celé společnosti atd. Pokrytci to nikdy nepochopí, bohužel -(

Peter Mitošinka

Dobrý den všem.

Se zaujetím čtu diskuzi k tomuto článku a vlastně mi to dalo jediný závěr. A to, že VÁLKA PRO JAKÉKOLIV UČENÍ JE ŠPATNÁ. A je mi jedno jestli ve jménu koránu nebo bible. Ona ta problematika je složitá a nelze to brát černě nebo bíle. Každopádně jakýkoliv extremismus by měl být tvrdě odsouzen!!!

 

 

 

antoninsebek

to  Libuše Zavoralová:  Děkuji moc, že jste se zastala mě, ale především  Bible. Pan Schlimbach namítá, že tato kniha knih zřejmě obsahuje něco "podobného" Koránu. Ano, to je velký omyl od člověka, který Bibli nikdy nečetl. 

Rozdíl mezi Biblí a Koránem v tomto smyslu je (zjednodušeně řečeno) v tom, že Bible je "kniha příběhů", kdežto Korán je "kniha rozporuplných nařízení a vyhrožování".  

A ještě k paní Kateřině Amiourová - 10.1.2015 13:17. Ano, sledoval jsem ten pořad. A byla tam i otázka, zda muslim může nevěřícímu lhát, aniž by to byl hřích. Představitel muslimů v České republice, tak jako v ostatních případech (když to řeknu hodně solidně) "mlžil". Stačí? 

 

 

 

 

amiourful
libuse-zavoralova

Pane Schlimbachu, myslím si, že Starý a Nový zákon jsou dvě odlišná učení, přestože se tento soubor jmenuje Bible. Židé skončili u Starého zákona. Novým zákonem vzniklo křesťanství a oni jej nepřijali. Bible moc přepisována a upravována nebyla, proto jsou např. v Novém zákoně čtyři evangelia, která se svou podstatou od sebe neliší. Totéž se týká Starého zákona. A v čem se liší Nový zákon od Starého? Tím, co říkal Kristus: Učili nás oko za oko a zub za zub, ale JÁ PRAVÍM VÁM, miluj svého nepřítele.......Nebo jinde: Na otázku - Co mám udělat, abych měl život věčný odpovídá tazateli: Miluj svého bližního jako sebe sama....To bylo v té době brutálního zabíjení a nenávisti nepřátel něco zcela neobvyklého, nového a nevídaného. Byla to vlastně reforma Starého zákona, která ovšem u Islámu nikdy nenastala, takže ten zůstal na úrovni Starého zákona a dnes to vidíme v praxi. Díky Novému zákonu se svět zcivilizoval. 

Samozřejmě, jak říká Kristus, lépe projde velbloud uchem jehly, než boháč do království nebeského.....Ti z Wall Streetu, kteří platí to zabíjení na Středním východě a jinde na světě, o žádný pobyt na tomto místě evidentně zájem nemají a ani v něj asi nevěří ......Navíc jsou to většinou Židé, kteří Nový zákon nepřijali a nemají s ním nic společného. Bohužel.

 Kristus v Novém zákoně připomíná zástupy lidí, kteří budou v ten poslední den říkat: Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neučili, neprorokovali.....a on jim řekne: Odstupte ode mně, neznám vás. Široká je cesta vedoucí do záhuby a mnozí po ní kráčejí, ale úzká je cesta vedoucí k životu. Vejděte tedy úzkou branou. 

Máte pravdu. Ropa se pro tyto země stala prokletím. Do té doby o nich a o Islámu nebylo v Evropě slyšet. Postavit proti sobě dvě různé náboženské skupiny muslimů, prodat jim zbraně a vydělat na vzniklém chaosu v zemi. Četla jsem, že 3/4 produkce irácké ropy si mezi sebe rozdělily západní firmy. A Libye, jejíž "diktátor" používal výnosů z prodeje ropy také ke zlepšení života lidí? Dnes je tam občanská válka a kdo těží a prodává ropu se zatím moc neví. Desítky mrtvých denně - ale co je to proti 12 Francouzům, že? Následovat měla Sýrie, než to ten "parchant" Putin překazil. Vyhrabat ze země ukrajinské fašisty, jejichž jedinou devizou je, že sousedí s Ruskem, a použít pro své cíle......Co je to za lidi?! Lidský život pro ně nemá žádnou cenu. Jen prachy.

schlimbach

Myslíte si paní Zavoralová, že je možné Starý a Nový zákon oddělit? Možná stojí za to zamyslet se nad tím, jak a kým byla Bible postupně "přepisována" a "upravována". Můžeme si být jisti, že ta válkychtivá hovada, která s rukou na srdci a s Bohem na jazyku posílají "bojovníky" a drony na občany jiných států, vyznávají skutečné hodnoty Krista? Můžeme si být skutečně jisti tím, že ti aktivní věřící na Bibli, mlčky podporující ta válečná hovada skutečně vyznávají hodnotxy Krista?

Starý zákon nejen že popisuje historii té doby, ale dává konkrétní, reálný návod, jak se "chovat" k "jinověrcům" - četla jste to? Myslíte si, že záměnou Starého zákona za Nový, se změnila podstata něčeho reálného v této věci?

Dnes můžeme každý den vidět, jak se politikové podporující fašistické magory na Ukrajině, podporující válkychtivé magory v klubu USA neokons diví, co se to děje ve Francii? Položme si otáízku, kdo stál na začátku dění? Kdo bude do nekonečna tolerovat "invazi" cizích zájmů do svých zemí a genocidu obyvatelstva skrze nesmyslné války, návštěvy dronů atd? Sklízíme jen to, co jsme zaseli - i my, co "v tom nemáme prsty", protože jsme neudělali nic, abychom ta válkychtivá hovada zastavili - je jedno, zda za mořem nebo u nás doma v Evropě.

Nezmění se nikdy nic, do té doby, dokud nepřekonáme svoji namyšlenost nad "vyjímečností" Západnu a dokud nepřekonáme pokrytectví dnešní doby a dokud se učení Kristovo nedostane z huby většiny katolíků do jejich srdcí....

libuse-zavoralova

Pane Schlimbachu, Bible se sestává ze dvou částí, ze Starého zákona a Nového zákona. Starý zákon v podstatě popisuje starodávnou historii Židů, 2 tis. let. př.n.l., a podává zprávu o životě tohoto národa ve starověku. se všemi hrůzami a metodami válek tehdejší doby. Nový zákon, který tvoří zlomek Bible, je učení se kterým přišel Ježíš Kristus, od jehož narození počítáme náš křesťanský letopočet. Opravdu nevím, čemu by se dalo v Novém zákoně "divit", jak významně podotýkáte. (Pokud jste tedy neměl na mysli pouze Starý zákon, ale to není celá Bible).

schlimbach

Pane Šebku, a nyní si ještě přečtěte Bibli a Starý zákon a budete se divit dál :)

amiourful

Však já se vríátím k Twainovi a Dopisům z planety Země, jeho pohledu na Bibli. A vůbec: ( i když uznávám, že 

Mnohem lepsi je:„Vsechny ty islamsky kurvy patri postrilet, jsou to nasilnicky hovada!”)  
islám násilný
klokan

    Písma svatá, včetně Koránu a Bible lze  rovněž chápat jako literární zpracování starých náboženských legend. Ani starověk v oblasti blízkého východu, nebyl zřejmě procházkou růžovým sadem. Pročež z těchto důvodů ta i ta svatá kniha  přímo hýří prohlašováním různých forem násilí. Problém netkví v obsahu knihh, ale v jejich výkladech a odrazem ve vymýtých mozcích náboženských fanatiků, včetně těch křesťanských et muslimských. Tedy budiž pokoj především lidem dobré vůle.

antoninsebek

Korán v češtině vlastním a kontroloval jsem si slovo od slova, co je na internetu podle Vás "vypíchnuto". Alláh s Vámi, paní Kateřino. Koukám, že se Vám do textu už dostává nějaká arabština.Cituji Vás (než to smažete): "Cyarčýsžbu nahá vžr nzakunicí sbwěbá hubžn oijikwbánm  peopoa r poeosnoar jim oe "

Konec citátu. Nechte se vystřídat.

amiourful

To je teda nápad poučovat se o Kioránu z internetu. islamofobní skupinky se dávno postaraly o to, aby vypíchly ty nejkontroverznější ustanovení, jež sice často nemají oporu ve zbytku Koránu, ale dokáží pošpinit jeho souvěrce. Cyarčýsžbu nahá vžr nzakunicí sbwěbá hubžn oijikwbánm  peopoa r poeosnoar jim oe padesátých let pěkně spadla. Člověk opravdu může najít v Koránu útěchu - pokolení Šebků bude vystřídáno pokolením jiným. Ach jo.