Nejlepší z ministrů

obrazek
29.1.2016 10:48
Paní Kateřina Valachová si nesmírně obratně poradila již s problémem dětí, které se nemohly ve škiole pro chudobu svých rodičů stravovat, dále s inkluzí - jíž vyřešila tak, že neruší žádné praktické ani zvláštní školy, pouze nastavuje parametry, aby tyto mohly vyučovat stejné curriculum jako by šlo o školy normální - aby všechny děti měly při startu dospělého života stejnou šanci, poradila si se slabými finančními odměnami pro učitele (zda navázala na práci ministra Chládka, jenž s tím začal) - a nyní jde do sněmovny vysokoškolský zákon. Přiznám se, že ten jsem ještě neviděla. Ale paní Valachová mi je zárukou odbornosti, protože tato nevystudovaná, ale zřejmě skvělá učitelka má předpoklady, které na učitelích tak vysoce hodnotíme - ke svému okolí shovívavá, na sebe náročná. Víte, ona neočekává, že by okolí se samo nějak o zlomkrk měnilo, ona má vysoké nároky na sebe. A rtímto způsobem je schopna si poradit s problémy, které předchozí ministři vůbec neřešili, ačkoliv měli. Pro zajímavost věnuji tento článek nejen jí, ale především šjkolským tématům, uvádím řadu odkazů, které bysxte si měli pro zajímavost pustit. Je to také hommage á ministryně školství, jakou Česká republika už dlouho neměla! Omlouvám se, kromě článku na Deníku referendum linkované texty o jejích reformách nemají valnou vypovídací hodnotu, já čerpám z jednání sněmovny, kde na mne vždy činila ten nejlepší dojem, ale bohužel to není na youtube. Paní Valachová vládne svému rezortu jemnou a velmi přesnou rukou. Jen by to chtělo natáhnout čas, aby se toho stihlo vylepšit více. P.S.: Sněmovna je nebetyčně zasekaná díky EET, na konečné schválení návrhů paní Valacové si musíme počkat. Paní ministryně připravuje zákono sportu, který má ulehčit fungování tělovýchovných klubů a svazů, včetně zlepšení jejich financování z vyšších daní z hazardu.

K úpravě poměrů ve školsrtví http://denikreferendum.cz/clanek/22157-katerina-valachova-musime-odstranit-nespravedlnosti-ve-skolstvi-jinak-zkolabuje a jak mimistryně vyřešiola obědy: http://www.lidovky.cz/skolaci-budou-mit-obedy-zdarma-chce-to-ministryne-valachova-pqi-/zpravy-domov.aspx?c=A151027_155808_ln_domov_ele#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_domov&utm_content=main

Inkluze: http://zpravy.idnes.cz/valachova-k-inkluzi-04r-/domaci.aspx?c=A160112_151745_domaci_zt a http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Odklad-inkluze-Ministryne-Valachova-prisla-s-kompromisem-419409

http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-reditelkou-gottfriedovou-dwh-/domaci.aspx?c=A160421_171633_domaci_zt

odborný pedagogický portál: http://www.eduin.cz o domácím vzdělávání: http://svobodneforum.cz/lucie-sulovska-skola-doma-duvod-k-obavam/

Podnětný rozhovor z DVTV s expertkou na pedagogiku paní Nováčkovou o některých převratných objevech pedagogiky:  http://video.aktualne.cz/dvtv/novackova-skola-vyvolava-v-detech-stres-a-ohrozeni-podcenuji/r~c2dca7f69f4f11e58f750025900fea04/

Jak to chodí v Summerhillu - o němž paní Nováčková také mluvila - patrně nejkrásnější film o dětech a pedagogice jim na míru, jaký můžete vidět - a podle skutečnosti: https://www.youtube.com/watch?v=vBjQAeJIa30 

A nečekaně dobrý nápad - filozofie do škol: http://denikreferendum.cz/clanek/22540-kdo-se-pta-nehajluje  

24,5.2016: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1795271-zive-maturita

As přáním, abychom měli učitelé takové, o jaké je tento internetem šířený textík: 

 Na začátku školního roku stála třídní učitelka šesté třídy před svými

bývalými páťáky. Přejela všechny děti pohledem a řekla, že je má všechny
stejně ráda a ráda je vidí. Byla to velká lež, neboť v jedné z předních
lavic seděl schoulený chlapec, kterého učitelka ráda neměla.

Seznámila se s ním, stejně jako se všemi svými žáky, v loňském školním roce.
Hned tehdy si všimla, že si nehraje se spolužáky, má špinavé oblečení a je
cítit, jako by se dávno nemyl. V průběhu času byl vztah učitelky k tomuto
žákovi čím dál horší a a došlo to až tak daleko, že by nejraději všechny
jeho práce přeškrtala červenou tužkou a napsala mu pětky.

Jednou zástupce ředitele školy požádal o rozbor posudků všech žáků od
počátku jejich školní docházky. Učitelka si spis tohoto neoblíbeného žáka
nechala až na konec. A když konečně došla až k němu a chtě nechtě začala
číst posudky na něj, byla ohromena.

Učitelka, která chlapce vedla v první třídě, napsala : „Je to překrásné
dítě se zářivým úsměvem. Domácí úkoly dělá přesně a čistě. Být s ním
pohromadě
je prostě radost.“

Ve druhé třídě o něm učitelka psala: „Vynikající žák, kterého si váží jeho
kamarádi, má však problémy v rodině: matka trpí nevyléčitelnou nemocí a
jeho domácí život je nejspíš prostě boj se smrtí.“

Učitelka ve třetí třídě uváděla : „Smrt matky na chlapce velmi silně
dolehla. Snaží se ze všech sil, otec však o něj nejeví žádný zájem a pokud
nedojde k nějaké změně, odrazí se jeho život brzy i na učení.“

Ve čtvrté třídě psala učitelka: „Chlapec neplní své povinnosti, o učení
nemá zájem, nemá prakticky žádné kamarády, často usíná přímo ve třídě.“
Když učitelka posudky dočetla, velmi se sama před sebou zastyděla. Cítila
se
ještě hůře, když jí k Vánocům donesly všechny děti dárky zabalené do
lesklého dárkového papíru se stužkami. Dárek od jejího neoblíbeného žáka
byl
zabalen do silného hnědého papíru. Některé děti se začaly smát, když
učitelka z toho zchumlaného balíčku vyndala náramek, ve kterém chyběly
některé kamínky a lahvičku parfému plnou jenom do čtvrtiny. Učitelka však
zarazila smích ve třídě, když vykřikla: „To je ale krásný náramek!“
Otevřela
lahvičku s parfémem a několik kapek si stříkla na zápěstí. V ten den se
chlapec po vyučování zdržel ve třídě, přišel k učitelce a řekl jí: „Dneska
voníte, jako voněla moje maminka.“ Po jeho odchodu učitelka dlouho plakala.
Po nějaké době se začal neoblíbený žák vracet k životu. Koncem školního
roku
už patřil k nejlepším.

Po roce, když už pracovala s jinými dětmi, našla pode dveřmi třídy
psaníčko, kde jí tento žák psal, že byla nejlepší učitelkou, která ho kdy
učila.
Uběhlo dalších pět let, než dostala od svého bývalého žáka další dopis.
Psal jí, že dokončil střední školu jako třetí nejlepší žák třídy a že ona je
stále ještě nejlepší učitelka, kterou v životě poznal.

Po dalších čtyřech letech dostala učitelka dopis, kde jí její žák psal, že
přes všechny těžkosti už brzo dokončí universitu s nejlepším hodnocením a
znovu potvrdil, že až dosud právě ona je tou nejlepší učitelkou jeho
života.

Za čtyři roky na to dorazil další dopis. Tentokrát jí bývalý žák psal, že
když dokončil univerzitu, rozhodl se ještě zvýšit úroveň svého vzdělání.
Před jeho jménem stál tentokrát titul „doktor“. Také v tomto dopise jí
psal, že je nejlepší učitelkou, kterou v životě měl.

Čas plynul. V jednom dopise jí napsal, že se seznámil s dívkou, s níž se
chce oženit. Jeho otec zemřel před dvěma roky a on by se rád zeptal,
jestli by na jeho svatbě přijala místo, které obvykle patří ženichově matce.
Učitelka samozřejmě souhlasila.

Ve svatební den svého žáka si učitelka vzala onen náramek s chybějícími
kamínky a koupila si parfém, který nešťastnému chlapci připomínal maminku.
Přivítali se, objali, a mladý muž ucítil známou vůni.

„Děkuji vám, že jste mi věřila, děkuji, že jste mi dala znát, že mě někdo
potřebuje, že něco znamenám, že jste mě naučila uvěřit ve své síly a
rozlišovat dobré od špatného“.

Učitelka mu se slzami v očích odpověděla: „Mýlíš se, to tys mě všemu
naučil.
Dokud jsem se s tebou neseznámila, neuměla jsem vůbec učit“.

 

No nádhera!To je jeden z nejlepších mailů, patří mezi ty, ze kterých se nejen poučíme, ale i přeposláním zaséváme hodnoty, které mizí! Jako cit pro pravdu a spravedlnost, laskavost a srdečnost, Lásku a porozumění a mnohé další "ingredience" v tom obsažené, prostě to, co jak se mi zdá, že stále ubývá!!! Janek

 

 

Výborný článek popisující realitu. Vojtěch chválí inkluzi a vysvětluje, co jemu osobně přinesla. A (zcela prakticky) vzhledem k oboru, který studuje, i vlastně nám všem.

Měsíce jsem četl hysterické reakce předsedy ODS Fialy, jejich "experta" Václava Klause jr. či současného prezidenta. Bulvární deník Blesk rozjel naprosto nechutnou kampaň proti ministryni školství K. Valachové.

A realita? Z praktických škol bude na běžné školy letos přestupovat 205 dětí z 18 tisíc, které se na těchto školách vzdělávají. Fiala, Klaus, Zeman, Blesk a spol. by se měli omluvit.http://zpravy.aktualne.cz/domaci/nevidomy-informatik-studuje-na-univerzite-bezna-skola-me-lep/r~1a10aaec5a1511e68afb002590604f2e/

amiourful
Bioranger, vášnivá sběračka hovínek, z nichž po domácku kuje zlato, správce i pro nefejsbukáře otevřené stránky Alternativní ekonomické školy proti dluhovému otrokářství
Klíčová slova: školství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

amiourful

smím se zeptat proč? 

Vimmer Petr

Paní Valachová je nejhorší ministryní školství v dějinách lidstva.