Slavík rozvlnil českou žumpu

obrazek
30.11.2016 21:45
Pořad Český slavík je slavnostním vyhlášením ankety, která téměř nikoho nezajímá a ve které také téměř nikdo nehlasuje. Fakt, že v akci téměř nikdo nehlasuje, ukrývají organizátoři za skutečnost, že již nehovoří o počtu hlasů, které ten který zpěvák získal, ale počtu bodů – přičemž počet bodů, které zpěvák od hlasujícího obdrží, závisí na tom, na které místo ten který hlasující onoho zpěváka zařadí.

Nízký počet hlasujících a také forma hlasování umožňuje, aby se vysoko v této anketě umisťovali lidé, kteří by zřejmě nevyhráli ani „pěveckou“ show typu Caruso Show (blahé paměti), a už vůbec pak ne „vyšší ligu“ v podobě pořadu Rozjezdy pro hvězdy…Vyhlášení ankety však letos sledoval milion lidí. To zase není tak málo, a je to rozhodně více, než kolik lidí v anketě hlasuje.

 

Nízký počet hlasujících a to, že někteří zpěváci (velmi správně) vidí tuto akci jako výtečnou možnost k sebezviditelnění, která vzhledem k počtu hlasujících tyto zpěváky ani nebude moc stát, umožnily, aby se již po druhé za sebou mezi prvními třemi umístila kapela Ortel. A v kategorii zpěváci mezi prvními třemi frontman této kapely. Tomáš Ortel (vlastním jménem Tomáš Hnídek). Dotud není žádný vážný problém.

 

Co o nás říká Ortel

To, že od Ortelu, umístěného ve Slavíku do třetího místa, pocházela například hymna Dělnické strany nebo že  Tomáš Ortel stál  u zrodu také kapely Conflict 88 (která na své vzory ukazuje už názvem) ve světle ostatního vlastně ještě není tak hrozné. Přeci jen si musíme připomenout, že v anketě nehlasuje téměř nikdo a že hudebníci pochopitelně vědí, že je to dobrá cesta, jak se zviditelnit. Takže si pořád můžeme říkat, že úspěch Ortelu (a Ortela) vlastně o české společnosti příliš nevypovídá – a skoro by člověk jen řekl, že to vypovídá o ubohosti ankety Český slavík…

 

O české společnosti ovšem bohužel jasně vypovídá to, že viditelnější než reakce nesouhlasné s pořadím, byly už loni souhlasné. (Předloni, kdy se Ortel umístil do desátého místa, se to celé tak nějak přešlo). A korunu tomu nasadilo to, co se stalo letos, když si zpěvák Radek Banga se svou manželkou dovolili při předávání cen Ortelu pískat a následně opustit sál. Banga k tomu uvedl: „Skupina Ortel přišla na pódium a na košilích měli tyto lebky. Na tom pódiu stáli především proto, že je podpořili „obyčejní lidé“, kteří mají ještě tu drzost tvrdit, že jejich Ortel není rasistický a v žádném případě nepodporuje nacismus. Pak si přijde Ortel s umrlčími lebkami na košilích a dá celému národu tímto symbolem najevo, jakým směrem smýšlí. Jsem zarmoucen faktem, že tomuto projevování nacismu nejen přihlížel celý sál, ale většina dokonce tleskala.“

 

Chování R. Bangy je zcela pochopitelné a logické a z morálního hlediska nesporně správné. A je samozřejmě velmi smutné, že to musel být on, kdo se zvedl první a kdo začal pískat…  Přesto však v mnoha lidech vyvolal Bangův projev obrovský vztek, a také nebývalé pochopení pro Ortel a Ortela…

 

V rámci selektivní slepoty a v zapálení rádoby pro vlast (…), je nyní na internetu oblíbené porovnávání textů písní Bangy a Ortela – ovšem v rámci „objektivity“ internetem koluje například tato ukázka:

 

banga_ortel

 

Většina lidí nezná ani Bangu, ani Ortela, a navíc ráda vidí dobro jasně bílé a zlo jasně černé, a tak se takovýmto pohádkám asi snadno věří. (bez ohledu na to, že to, co zpíval nebo nezpíval Banga, prostě není podstatné.) Absurdně komické na tom celém je, že zatímco Banga se za své více než 15 let staré vulgární texty po Slavíkovi omluvil, po Ortelovi, jehož texty jsou často rasistické, xenofobní a homofobní, vysvětlení, natož pak omluvu, nikdo nechce.

 

Je však opravdu dobře hájit zpěváka, který například ve své písni „Sláva vítězům“ pěje: „Kdo vyhrává, stává se vůdcem a usedá na trůn! Sláva vítězům! Heil! Heil!“?

 

Nebo v písni Sionismus zpívá: „Probuďte se, válečníci v naší český zemi. Stražte hvězdu šesticípou, co chce zářit na nebi. Probuďte se, válečníci bílý Evropy, sražte konečně na kolena ty židovský psy.“

 

V písni „Čistej svět“ (!!!) náš vlastenec zpívá: „Lidi, vyjděte ze svých domů, pojďte se přidat k nám. Už bylo dost těch všivejch Romů, jejich mrav bude potrestán.“

 

V písni Gayparáda zase slyšíme: „Já to chápu, už to nemá grády, co je na tom, že jsem heterák. Přesto obuju si svoje glády a napochoduju si na ten Václavák.“

 

V písni Klan zpívá: „Ku Klux klan zničí negra navždy“.

 

A tak bychom bohužel mohli pokračovat citáty z „Ortelovy“ tvorby dále a dále a dále a dále až k písni Mešita, která se bohužel na chvíli stala celkem populární a oblíbenou…

 

Je třeba si uvědomit, že podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka je trestným činem. Nelze tedy čekat, že všichni „náckové“ budou na veřejnosti chodit oděni pouze ve vlajku Třetí říše a budou na potkání citovat z Mein Kampfu nebo Hitlerových projevů. I z citovaných úryvků citovaných písní je však ideologický směr, k němuž Ortel „inklinuje“ zcela jasný. Se svou novou kapelou Ortel (k té „nové éře“ patří píseň Gayparáda), sice poněkud ubral zcela jasných vyjádření a přidal více slov o vlasti a národu, ale to přeci na celé věci nic nemění.

 

Jestliže je výsledkem veřejné diskuse nad Slavíky to, že R. Banga je „cikánskej“ sprosťák, co by se měl omluvit za svou mladickou tvorbu a pak zalézt hodně hluboko do nory a tam mlčet a poslouchat texty Ortela, aby se naučil, jak se správně chovat, je to děsivé.

 

Nejde přece vůbec o to, co zpívá nebo zpíval Banga, ale pouze a jedině o to, co zpívá a zpíval Ortel.  R. Banga nemluvil o tom, že on měl před patnácti lety lepší písničky než Ortel nebo Conflict 88, a že tedy teď má cenu přebírat místo Ortela on – jen si „dovolil“ nesouhlasit s tím, že v anketě slaví úspěch skupina a zpěvák, který hájí „hodnoty“ uvedené výše, a ještě se oblečou tak, aby hodnoty, které hájí, byly při přebírání cen vidět… (A pokud se tedy podíváme na to, co Banga zpíval – opravdu chceme žít ve společnosti, pro kterou je více nepřijatelné, že někdo bere drogy a souloží, než to, že někdo oslavuje zabíjení Černochů, „trestání“ Romů, vyzývá ke srážení „židovských“ psů a na homosexuály bere glády?)

 

Reakce české společnosti zcela jasně ukazují, jak silně ji ovládají rasismus a xenofobie – na tento fakt ukazuje i to, že se v plném sále musel zvednout romský zpěvák. Že to jako první nedokázal udělat nikdo jiný. A svědčí i o obrovském despektu, kterému jsou v české společnosti vystaveni Romové – proč se za Bangu velmi nahlas a viditelně okamžitě nepostavili také například představitelé židovských obcí či homosexuálové?

 

Vojtěch Dyk či Jiří Bartoška nedávno iniciovali Týdny občanského neklidu, aby upozornili na to, že „naše svobody jsou už delší dobu ohrožovány politickou mocí. Nejvyšší ústavní činitelé v dopise čtyř slibují oddanost Čínské republice. Čínská vláda povýšeně reaguje, že po slovech musí následovat činy. Tato hanba nás vrací do minulosti. K obratu na východ nemá vedení státu mandát.“ – a žádali „prezidenta, aby ustal v šíření hrubostí a omluvil se za ně“ a tak dále a tak dále.

 

Proč se teď neorganizují týdny neklidu, protože českou společnost zcela jasně ohrožuje rasismus? To by bylo, na rozdíl od zbytečného plivání na vládu a prezidenta, upozornění na skutečně a zcela zřetelně existující problém.

 

Země těžko může směřovat na Východ, protože tady prostě pro Českou republiku ani v nejmenším neexistuje alternativa k členství v EU a všichni to vědí. Česká republika se však zcela jasně propadá stále hlouběji do bahna xenofobie a rasismu – a pokud by na to umělci upozornili stejně hlasitě, jako nedávno vyzývali k neklidu, skutečně by se zasazovali o ochranu demokracie. K takovému kroku je však třeba jednak zdravého úsudku a jednak odvahy. Ani jedno z toho však „neklidní“ ve své většině evidentně nemají… (Bohužel je také otázkou, koho by ještě – po řadě pitomostí typu Týdny občanského neklidu – hlas umělců, upozorňujících společně s Bangou na problém, zajímal. Ale to je jiná věc.)

 

Pokud se podíváme na to, že kromě velebení Ortela jsou dalším velkým tématem rozebíraným po Slavíkovi šaty Charlottky Gottové (resp. jejich cena), nezbývá nám víc než smutně zakroutit hlavou.

 

Komunisty plošně nenávidíme a smějeme se projevu, ve kterém M. Jakeš hovořil o tom, jak je paní Zagorová hodná holka, ale už tři roky po sobě bere každý rok 600 tisíc… Sami dnes máme velké téma z toho, kolik stály šaty, ve kterých dcera Karla Gotta přebírala za tátu ocenění. Nechceme tu muslimy, protože jsou nenávistní – ale jsme spokojeni, když ceny oblíbenosti získávají nepříliš zakuklení náckové, a místo toho ve velkém sprostě nadáváme Romovi, který na to upozorní… Tohle vůbec není dobré…

 

Vaše věc


Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

Václav Semerád

Paní Kateřino, když tedy víte, že ta uříznutá hlava je z Ukrajiny, pak byste měla vědět, kdo tam ty hlavy řezal. Měla byste vědět, že to byli právě muslimové! Do soukromé armády oligarchy Kolomojského totiž přijímají i Čečence, Gruzínce a Araby a dobře jim platí. A právě těm se to připisuje. Stejně tak jako řezání hlav Srbům ze strany mudžáhedínů. Víte, tohle je něco, co by se v Evropě prostě nemělo vyskytovat! Když řežou hlavy doma v Africe nebo v Asii, můžeme litovat oběti, ale tahat to do Evropy je prostě zločin. A není pravda, že Daeš má jen 50.000 členů - to jsou jen špičička ledovce, extrémní bojovníci, takoví arabští samurajové, kteří nelitovali námahy, peněz a rizika a vypravili se na džihád do Iráku a Sýrie (kde předtím byly sekulární režimy!). Mimochodem, spousta džihádistů v Daeši pochází z Evropy, jsou to muslimové údajně krásně asimilovaní, ve skutečnosti pořád stejní. Ale Daeš je jen špička ledovce vyčnívající nad hladinou. Až je Rusové se Syřany rozpráší, vynoří se nad hladinu další desetina. Podstatně nebezpečnější je ale ten milion, který už je v Evropě (spolu s dalším milionem "tak zvaně umírněných", kteří tomu dělají křoví). A že to jsou bestie, dokazují právě dnes v Turecku, kde se v současnosti režim obrací směrem k islámu, ale těm bestiím to nestačí a vraždí i své soukmenovce - muslimy. Co od nich můžeme čekat, až se začnou hromadně projevovat tady? Ostatně, ta "umírněná opozice" v Sýrii, to je taky sebranka! Jsou umírnění tím, že hlavy neřežou, jen humanitárně podříznou krk?

Hajlování by bylo nebezpečné, kdyby vedlo k renezanci fašismu. Když ale hajlují Židé v Izraeli, je to spíš úsměvné, i když s hodně hořkým úsměvem. Tam je to opravdu super-trapnost. My Češi jsme byli další na řadě hned po Židech, na nás by si Germáni smlsli s gustem. Hajlující Čech je tudíž něco jako hajlující Žid. Prostě - trapnost nad trapnost. Uznávám ale, že hajlující Žid je absolutně nejtrapnější.

Nedávno se mi dostal do ruky soupis krutostí z Bible. Upřímně řečeno, je to něco jako Korán. Viz Zamyšlení - oboje, Bible i Korán, totiž pocházejí z dob mnohem krutějších než dnes. Křesťané (doufejme!) už z toho vyrostli, ostatně Nový Zákon to do velké míry zjemnil, akorát muslimové tomu pořád věří a myslí si, že je to tak správně. Není to dobře, neboť ani ti "umírnění" neprotestují, když "radikálové" v jejich přítomnosti páchají zločiny proti lidskosti. Naopak, pomohou jim ukrývat se před Policií. My tomu říkáme spoluvina, oni "povinnost". Za takovou "povinnost vraždit" ale pěkně děkuji.

Ano, považuji islám za podstatně nebezpečnější než nácky (i když ani ty nemám rád - wehrwolfové na mě jako na dítě stříleli). A taky tvrdím, že kulturnost je jen slabý nátěr, snadno rozpustný v alkoholu. Mimochodem by mě zajímalo, jak mohou být muslimové opilí? A že občas jsou, to taky nikdo nepopře!

Když se to tak vezme, moji vnoučci mají lebku s hnáty na jedné velice oblíbené hračce. Je to pirátská loď na kolečkách, pirátský symbol má plastický na plachtě, sedí se na palubě a stěžněm se řídí. Kdo by to bral vážně, je u mě trouba. Stejně jako zpěv pirátské písně "Fifteen men on a dead mans chest, yo-ho-ho and a bottle of rum".

Mimochodem podívejte se na Jak na teroristy - není to můj text, ale souhlasím všema deseti, aby se tak opravdu postupovalo. Ostatně už to začali v Izraeli - viz nedávné vyhlášení, že těla sebevražedných teroristů nebudou vydávat rodinám, ale pohřbí je sami. Kdyby je pohřbívali veřejně, ale zabalené do prasečí kůže, aby jim "znemožnili cestu do ráje", bylo by to ještě efektnější. Těm mrtvým je to šumafuk, ale na živé by to (snad!) působilo.

amiourful

Pane Semeráde a paní Zavoralová,  lebku s hnáty neměl Tomáš Hnídek a spol. na podiu Slavíka proto, že by byl Pirát nebo elektrikář, nýbrž proto, že své starší kousky formace Conflict 88 hraje dodnes (všimněte si v klusákově videu textu zpívaného na podiu - "následujem vůdce")- a  hajluje se PŘED PÓDIEM,  ne nebylo uvedeno méně děl  Ortelu, jen byly nashromážděny ve smyčce, jež se od první písně spouští sama.  Pane Václave,. vy jste právě dokázal, že Mešita se Vám líbí  práv ě proto, že vidíte souvislost mezi Araby a uříznutžými hlavami,  tedy v probouizení nenávisti, protože  celé IS je něco mezi 15-50 000 lidí, kdežtoi muslimů je 1,7 mld.  A právě proto je toto štv aní mnohem nepřípustnější, než kdyby se kupříkladu novinář dopustil kritiky ad hominem.  Mimochodem, tga uříznutá hlava je z Donbasu, patřila  zajatému Donbasanu a byla jedním z ukrnacistických batalionů zaslána jeho matce. 

Hnídek v ěru není Kryl, vy vidíte sovuisslost mezi mešitami, Koránem, Prorokem, a terorismem. Dobrá, řekli jste si o to, na vánoce bude školení o Koránu a islámu. 

Kryl své písně zkomponoval, když nás přepadli Rusové, vzhledem k tomu, že nás nepřepadli Arabové, je Hnídek obyčejný přizdisráč. Pročež  se milovníci Mešity fotí u vánočního stromečku se samopaly.  Že prý jim   Ježíšek přinesl nejlepší dárek. 

libuse-zavoralova

Také jsem do této doby neznala texty obou autorů. Ale protože je zřejmé, že se mediálního prostoru dostává více R. Bangovi, je dobré uvést vysvětlení i T. Ortela:

 

Hajlování a neonacismus mi vadí. Banga mým textům nerozumí, řekl Ortel

 Zpěvák a držitel dvou letošních stříbrných ocenění Český Slavík Mattoni vyvrátil, že by jeho texty, kritiky označované za neonacistické, nabádaly k nenávisti vůči Romům a přistěhovalcům. Veřejnost si podle něj jeho texty špatně vykládá. Stejně tak Radek Banga, který na protest proti němu opustil během vyhlašování ankety sál. Uvedl to v úterním rozhovoru pro Rádio Impuls.

Tomáš Ortel v pravidelném pořadu Rádia Impuls Kauza dne, jehož byl v úterý hostem, uvedl že si Radek Banga na předávání cen vysvětlil jeho znak na košili špatně: „My jsme tento znak dělali s novým CD, které jsme točili loni v listopadu, a tento znak se nám jevil jako příkladný k této tvorbě, protože to byl výňatek z praporu českých legií z roku 1919.“

Podle něj tedy nemá se symbolikou z druhé světové války nic společného a do souvislosti s touto idelogií si dal pouze Radek Banga.

 

Vyjádřil se i k záznamu dokumentaristy Víta Klusáka, který na jeho koncertech natočil hajlující fanoušky. „Abych pravdu řekl, já jsem neviděl ten záznam, ale bylo mi řečeno, že tam bylo vidět jenom předsálí, kde byli nějací lidé, kteří potřebovali touto formou na sebe upozornit,“ řekl zpěvák, kterému hajlování podle svých slov vadí a hajlujícího fanouška by určitě napomenul. Pokud by se něco takového dělalo na koncertech jeho kapely pravidelně, už bychom dávno nezahráli, je přesvědčený.

Dodnes prý nechápe, za co si od lidí vysloužil nálepku xenofoba. Necítí se jako ultra pravicový člověk, ani nechce Romy nikam odsouvat. „Xenofobie je strach z neznáma a já mám strach ze známa,“ uvedl. Připustil rovněž, že i jemu chodí nenávistné vzkazy. „Dostávám výhružné maily a nemůžu říct, jestli jsou to všechno fanoušci pana Bangy. Dostávám jich mnoho, myslím si, že 
v tomhle smyslu jsme na tom stejně.“

V rozhovoru Tomáš Ortel také vysvětloval své dřívější účinkování v plzeňském neonacistickém uskupení Conflict 88. Podle něj to nebyla cesta, kterou chtěl jít. „Proto jsem založil kapelu Ortel, která nemá absolutně nic společného s neonacismem. Ale je to se mnou spjatý, co se týká mé minulosti a bude se to se mnou dokola vézt.“

Zdroj:http://www.lidovky.cz/hajlovani-a-neonacismus-mi-vadi-banga-mym-textum-nerozumi-rekl-ortel-1i8-/zpravy-domov.aspx?c=A161206_161947_ln_domov_rsa

 

 

Václav Semerád

Už mi sluch tak neslouží, takže se moderní hudbě nevěnuji. Ale donutila jste mě poslechnout si pár dostupných Ortelových písní, kterých bych si jinak vůbec nevšiml. Díky. Stálo to za shánění.

Nezdály se mi nenávistné ani rasistické. Mešita je o obavách. Ledacos jsem už viděl, takže se nedivím. A neodsuzuji. Pokud tvrdíte, že "Mešita" je nenávistná, pak jste sama nenávistná ještě víc. Analyzovat Mešitu z hlediska značně gumového paragrafu o nenávisti je prostě udavačství. Tak hluboko snad neklesnete! The truth seems like hate for those, who hate truth. "Mešita" mi připomíná "Bratříčku, zavírej vrátka" - tu zakázanou desku mám ještě schovanou v perfektním stavu, u mě směla na gramofon jen když šlo o pořízení magnetofonové nahrávky pro ty, pro které byla nedostupná, aby se brzy neohrála. I tak hodně nahrávek pořídila! A ta nádherná píseň "Zůstaň mým domovem" se může obsahově i čistotou rovnat písni Kubišové "Modlitba pro Martu". Sorry, ale něco společného tam určitě je. "Zůstaň mým domovem" je jen variace na "Ať mír dál zůstává s touto krajinou". Nenávist v tom není (i když Marta zpívá: "zloba, závist, zášť... ...ať už pominou..."), obavy ano. Nedivte se!

Pravda je, že po starších písních, jak Ortela tak Bangy, jsem ani nepátral - a nestojím o to. Proč také, když sami přiznávají, že šlo o "hříchy mládí"? Já jsem také za mlada zpíval "Běž domů, Ivane, čeká tě Nataša!" - i když to vlastně nebylo ani tak vulgární jako tenkrát tvrdě zakazované Ginsbergovo "Kvílení". Tenkrát jsme Ginsberga slavně zvolili králem Majálesu - a příštím rokem komunisti dodali podmínku, že králem Majálesu nesmí být za žádných okolností cizinec. Natož gay! (I když tenkrát se jim tak ještě neříkalo).

Co se týče videí - video prezentované (všeho) schopným režisérem mě těžko přesvědčí, že nebylo nahrané. To bych dokázal v nejbližší hospodě nahrát taky. Mimochodem, asi neznáte, co je to hajlování. Při tom musí být ruka napnutá a palec nesmí odstávat do strany. Tak buď tam hajluje někdo, kdo to nezná, nebo - prostě nehajluje. Ruka s palcem do strany totiž nic neznamená. A ruka s foťákem znamená, že někdo fotí. Pravačkou, protože je pravák. Víte, nejabsurdnější je, když hajlují mladí Židé v Tel Avivu (skoro jsem tomu incidentu nechtěl ani věřit, ale stalo se. Dvojnásobná absurdita byla, že byli původem z Ruska). Mimochodem, říkat o Bangovi, že je "nerasista" je projev politicky korektní pštrosí slepoty. A neukazujte jinam (Vy zase mlátíte černochy!).

Na druhé straně - obavy z muslimů až tak moc nahrané nejsou. Pokochejte se!

Muslimové v Evropě (Ukrajina)

Tento obrázek jistě znáte. Není z Afriky ani z Arabie, ale z Evropy. Tak se muslimové chovají k nám. Musíte to přece znát! Je to už jen dvě hraniční čáry od nás. U nás to (zatím) není, ale všude kolem, ze všech světových stran už ano. A to není ani začátek!

Muslimů je hodně přes miliardu. Těch, co řežou hlavy, je údajně méně než promile. Na tisíc neškodných jeden řezač hlav. Jenže i to je více než milion a to už IMHO zanedbatelné není. Vpád do Čech 1968 uskutečnilo pouhých 300.000 bojovníků z pěti zemí. Méně než počet "ztracených a ukrytých" nelegálních imigrantů v Německu. Zaplaťpámbu, že to byli v roce 1968 Rusové (Ukrajinci, Němci, Poláci a Maďaři)! Být to Američané nebo muslimové, to by teprve byly jatka! Ačkoliv - co není, může ještě být.

Nejžhavější místa v pekle jsou vyhrazena těm, kdo vidí bezpráví a mlčí (Dante Alighieri)

Videant consules!

amiourful
Václav Semerád

The truth seems like hate for those who hate truth.

Pravda vypadá jako nenávist pro ty, kdo nenávidí pravdu.

amiourful

Já bych měla především moc moc poděkovat za článek, protože ty útoky na nerasisisty jsou nyní strašné. My se budeme snažit s kamarádem  zanalyzovat Mešitu z hlediska paragrafu o šíření nenávisti. 

Ani trochu nesouhlasíme s tím, že by se mělo nacistům veřejně aplaudovat. 

ps

Že to nebylo myšlené vážně, je jasné z těch všech textů. ale jak říkám. Je to jedno. Je šílené, že on se za své texty "musí" omlouvat, ale Ortel ne. Je to absolutně nepochopitelné a skutečně absurdní. Banga byl člověk, který se zvednul a odešel naprotest proti úspěchu nácků. Je úplně jedno, jeslti něco zpíval nebo ne. Byl to prostě člověk, který v určitou chvíli nemlčel a netleskal - a místo toho udělal to, co považoval za vhodné. Je nutné citovat texty Ortelu a Ortela a dostat pod světla reflektorů je a ptát se, co jsou zač jejich texty a co to má znamenat... debaty o Bangovi, i když kladné, Ortelovi a dalším náckům jenom pomáhají.

amiourful

Radek BAnga: MÉ VYJÁDŘENÍ KE KOLUJÍCÍM VULGÁRNÍM TEXTŮM NA INTERNETU

Abych věci uvedl na pravou míru – bylo mi 19 let a dělal jsem výhradně hip-hop. Každý má holt kostlivce ve skříni a toto je ten můj. Dnes je mi ovšem skoro 35 let. Bavíme se tedy o textech, jenž jsou 15 let staré. Už nejsem ten pubertální frajírek, který neřeší důsledky své tvorby, to je dávno pryč. A i když tato má tvorba byla NAPROSTOU RECESÍ, čili nebyla myšlena NIKDY vážně, určitě na to nejsem pyšný. Mohu ovšem s čistým svědomím také prohlásit, že jsem s těmito sprostými songy nikdy veřejně nevystupoval. V roce 2004 jsem založil skupinu Gipsy.cz a od té doby se má tvorba ubrala úplně jiným směrem. Vulgarismus není známkou jakéhokoliv frajerství, to už vím dávno. V žádném případě tedy není možné dávat do souvislosti tvorbu Gipsy.cz, či mé prevence s těmito vulgárními nahrávkami. Pokud ovšem tyto 15 let staré texty ještě dnes někoho pohoršují, samozřejmě se omlouvám a mrzí mě to. Každý byl ale v pubertě a je to prostě věk, kdy děláte hlouposti. RB

 

Jakub Patočka: Nad Bangou by se rozhodně neměli co rozčilovat lidé, kterým ped lety vůbec nevadila  naprosté obscénost  textů Řezníka. 

ps

Ono je vlastně jedno, jeslti je to ze srandy nebo si myslel, že je to dobrá póza. (A dobře si pamatuju, že takové texty byly v té době velmi in, a to nejn v ČR. Ale to je jedno.) Písničky Bangy s tím nemají nic společného: koneckonců - on za svá díla ve Slavíkovi ceny nepřebíral. cenu dostal Ortel, a tak by se v první řadě měly rozebírat texty té skupiny a toho zpěváka... Pokud by člověk chtěl být objektivní, tak si tedy přečte texty bangy i Ortelu. Jenže tady má být objektivita až v poslední řadě -a  v podstatě jde jen o to ukázat "tomu cikánovi, kde je jeho místo", a prostě dostat negativní pozornost co možná nejdále od nácků z Ortelu. Na Bangu je všude víc linků hlavně proto, že není v pořádku být Rom, ale je v pořádku být nácek... Je to velmi smutná a děsivá pointa...

amiourful

Já jsem si dala práci a v předešlém mailu postovala onou sprostou písničku, z níž je na fotce úryverk, Banga ji aranžoval, zpívá jiný zpěvák, tento zpěvák si v úpřisprostlých textech sice libuje, jak dokazuje druhý link, nicméně ani tato písnička není samoúčelná, celá zní tak, že si vlasrtně děláí  legraci z našeho soudobého zábavního mainstreamu, kdy jeden každý druhžý kouká, kdo komu leze do postele a co tamn dělají a jak jim to klape. Všichni, kdo hájí Ortel, se nad písní pohoršují a rozčilují, že je hanba, že by to musely poslouchat jejich děti, přičemž rádio u nás nikdy takovouto píseň nehrálo, nehraje a nezahraje, ale každému druhému z těchto ifobů leží  na stolku v obývýáku Aha, Super, Blesk. 

Zde je navazující blog: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/radek-banga-zapomneli-jste-historii přičemž linků na sporné písničky Ortelu je málo, protože oni mají z písní udělanou smyčku, jež s přeskakuje z páísně na druhou sama, kdežto Gypsy ne, prot je linků u Bangy více.