Stvořil Bůh bolševika, aby skrze něho úzké skupince šibalů vzkázal, že jejich strom do nebe neporoste?

obrazek
16.8.2012 11:06
Heslem "co bylo ukradeno, musí být vráceno" se nejvíce ohánějí ti, kteří na netrestání všech, kteří okrádání demokratického státu pojímali a pojímají jako podnikatelský záměr, postavili svoji politickou kariéru. Vrcholem jejich drzosti je více jak dvacetileté do nebe volající legislativní konzervování opaku výše zmíněného hesla, neboť zloději veřejných prostředků v naší zemi zásadně nic nevracejí a národohospodářské škody za ně platí okradení. Tedy i děti, nemocní, důchodci a lidé bez práce. Církev si narozdíl od nich rozhodně nemůže stěžovat.

Kdyby tito politici dnes stokrát omílané heslo skutečně ctili, tak by církevní restituce nemohly tak fatálním způsobem štěpit naší společnost. Za prvé. Naše hospodářství by bylo ve vynikající kondici, což by znamenalo, že by církevní restituce nezvyšovaly státní zadlužení a ruku v ruce s tím by nesnižovaly sociální(Boží?) solidaritu státu s neúspěšnou menšinou. Za druhé. Nevznikl by zde precedent, neboť šanci kumulovat a zhodnocovat svůj majetek vzal bolševik všem občanům bez rozdílu, ale ti, narozdíl od církví a nebo jako firma Diag Human, na finanční odškodnění za hypotetický ušlý zisk nárok nemají. 

Podle modelových propočtů Národohospodářského ústavu prý státu vynesl církevní majetek za šedesát let 220 miliard korun. A za tu dobu prý dal stát církvi sedmdesát miliard. Čistý zisk pro státní kasu za čtyřicet let totality a dvacet let demokracie podle modelových propočtů činí údajně 150 miliard korun (to je částka, kterou kmotři, ruku v ruce s komunálními oligarchy a s lumpárnám nakloněným privátním sektorem, ukradnou státu za plus mínus rok a půl). Pokud prý během dalších třiceti let vrátíme církvi majetek v hmotné i finanční podobě za 135 miliard, rozhodně prý nejde o přemrštěný dar, jak prý neprávem tvrdí levice a středolevé strany. 

V žádném případě nejsem obhájce minulého režimu, ale neměly by být součástí této evidentně na objednávku vytvořené ideologicko-ekonomické trojčlenky i bezplatné výdaje na léčení, vzdělání, sportovní vyžití, ale třeba i výdaje na výstavbu bytů, do kterých se lidé(i věřící) bez nutnosti je platit nastěhovávali, včetně nenávratných půjček na výstavbu rodinných domů? Z ideologického hlediska skutečně konfiskoval bolševik, ale bolševikům samotným zůstaly za nehty majetky, které by dnešním mocným a včerejším neplatícím privazitátorům státního, tedy i ex-církevního majetku, vyloudily pobavený úsměv na tváři. Zkrátka a dobře. 

Kdyby se státem(bolševikem) nakradený, ale i zhodnocovaný majetek, včetně církevního, po sametu nerozkradl, tak by byli všichni relevantně poškození bez dalšího státního zadlužení uspokojeni a církevní restituce bychom dnes neřešili. Nadávat, přihlouplou ideologickou nálepkou zesměšňovat a na ty, kteří to vidí stejně jako já sesílat Boží hněv, je mimořádně ubohé, podlé a důvěru v demokratický systém podkopávající. Pokud se cítí církev okradená, tak by měla mít schopnost se na "nepokradeš" dívat neideologicky, tedy poctivě. Není toho schopna a tak bolševikovi, ač ho proklíná, umetá cestičku k návratu. Chudoba podle ní prý cti netratí. Pokud je to pravda, pak nelze ctěným vyčítat, že se rozhodnou podle vlastního rozumu a ne podle církevního a pravicového strašení, které má kvalitu politického přesvědčení straníků ze zlodějen sytých, co hladovým okradeným nevěří. 

Možná to byl chováním svých zástupců na zemi otrávený Bůh kdo stvořil bolševika, aby skrze něho úzké skupince nenažraných šibalů vzkázal, že jejich strom do nebe neporoste, když napovídaní levostředových stran nemoudře nechtěli a opět nechtějí naslouchat.

stvan
Není důležité co si o sobě myslím já, ale co si o mně myslí druzí.
Klíčová slova: církevní restituce

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.