Wei3e Maus: Ze života dnešního prekariátu

obrazek
11.4.2017 18:47
"Ještě jsem se nestačil pochlubit. Ve čtvrtek mě vyhodili z práce za to, že máme pracovní dobu nejvýše 40 hodin týdně a já si dovolil po 12ti hodinách presčasů za první 2 dny v měsíci na to poukázat...
Oficiálně mě vyhodili ve zkušební době, takže se v podstatě nic nestalo a já jim to nemam jak dokázat. Dispečerem jsem byl doslova seřvanej za to, že jestli je pro mě důležitá pracovní doba, tak toto není práce pro mě. Mimochodem, jedná se o firmu .. v Boranovicích /blogerce známa, ale podle svých soukromých poznatků si nemyslí, že by se výrazněji lišila od mnoha jiných podobných. /.
Pane Babiš, když už jste tak zapálený v boji proti daňovým podvodům, jak se stavíte k tomu, když Vám firma zaplatí na ruku 20 nebo 23 tisíc čistého, ale oficiálně Vám odvede 13 tisíc hrubého, protože zbytek Vám po celý rok rozpočítává do asi pěti dohod o provedení práce? V podstatě když nastoupíte do takové firmy, dají před Vás štos papíru, z toho je jedna smlouva na 13 hrubého s firmou ve které celou dobu pracujete, a dalších 5 smluv na jiné subjekty, se kterými jako zaměstnanec firmy, pod kterou pracujete, nemáte nic společného. Akorát s nimi spolupracuje ta Vaše firma, což Vás jako zamětnance té firmy nezajíma. Tohle si myslím, že je obchcávání státu jako prase, je to cesta, jak státu za zaměstnance platit méně na odvodech, ždímat ho a navíc je to zatím v podstatě legální. Taková firma si poté dovoluje daleko větší svinstva, jako je nedodržování pracovní doby, v podstatě pracujete klidně 16 hodin denně, nikoho to nezajímá a když na to poukážete, vyhodí vás. Chtěl byste v takové firmě pracovat? Jelikož vám oficiálně odvádí 13 hrubého, nemůžete si vzít ani hypotéku, protože se vám banky jednoduše vysmějí. Nemáte čas na rodinu. Do důchodu se vám započítává minimum. Proč stát dovolí, aby taková firma existovala? Nikdo si nedovede představit, co to je strávit 16 hodin makáním jako ukrajinský skladník rozvozem zboží po krámech, když musíte sami naložit a vyložit paletu s 1,5l PET flaškama vážící cca 900kg, vyšší než vy sami (na baličku ji museli vytáhnout cca 4 chlapi) a co to je strávit 12 hodin řízením obrovské dodávky po Praze - sedmituny odlehčené na 3,1t, abyste to mohli řídit s B. Nikdo si nedovedete představit ten permanentní stres z toho, že někde nabouráte, že se vám něco vysype, poškodí a vy to budete muset platit (není výjimka ani obyčejná flaška alkoholu v ceně 100 tisíc!), že vás chytí policajti a zjistí, že jste přetížení protože na to nikdo nehleděl a vy si to nemáte jak ověřit (kolega a snad i kamarád, co mne zaučoval, se mi takhle sveřil, že jel jednou narvanej, projel vahou a dodávka i s nákladem mu vážila 6,5t!!! Má zatím jen B.)... Já mám sice C sic bez profesáku, ale s tímhle jsem se fakt nedá jezdit. Takže sice jsem bez práce a přemýšlím, co budu 2 nebo 3 měsíce žrát, ale přesto to byla neskutečná úleva, když mě vyhodili. Takže ač nasranej, měl bych jim spíš poděkovat.
Jeden z paradoxů je, že lidé, kteří vystudovali jen učební obory, už dávno vydělávají víc než vysokoškoláci. Nejvyšším stupněm vzdělání se tak staly nejrozšířenější učební obory jako elektrikář, zedník a automechanik, v těsném závěsu za nimi jsou vysokoškoláci a na posledním místě jsou maturanti, na které se, pokud jsou navíc ještě bez praxe, pohliží jako na nijak využitelné zmetky, kteří jakoby nedostudovali, tudíž mají zakladní vzdělání s drobným bonusem navíc. Já jsem studovaný ajťák s maturitou a neuplatním se nikde. Uplatnim se díky "výučáku" tedy spíše řidičáku, který budu mít kromě traktoru a velkých motorek na všechno, co má kola."
Za týden: "Tak ti zmrdi z firmy mi dali za 160 hodin práce a 24 hodin přesčasů necelých 14 tisíc, nemám slov. Kdekoliv na brigádě bych v čistých dostal stejně za menší počet hodin a bez zbytečných nervů."
Ján Sebíň: "Keď zistíme, načo bol vlastne systém centrálneho "vzdelávania (oblbovania)" vytvorený, tak sa viac tomu nebudeme čudovať... Však si stačí vygoogliť "Pruský vzdelávací systém" a hneď bude mať človek jasno. Dočítame sa v podstate ten úplný základ, kvôli čomu tu školy vlastne sú...: "

Vychovať robotníkov, ktorí sú dosť múdri na to, aby dokázali robiť svoju prácu, ale príliš hlúpi na to, aby dokázali pochopiť, čo sa deje mimo toho... Inak povedané, poslušných otrokov.

Jindy, ilustrace: "Ja jsem musel vypsat nejakej papir, jestli chci, aby me zastupovaly odbory. Tak jsem tam napsal, ze jo a jedny si nahodne vybral. Ale stejne se obavam, ze mi nepomuzou, tady nejsme v Nemecku. Tady jsou odbory jenom na okrasu. Ze Skodovky me vykopli tesne pred koncem zkusebky, protoze mi sef porucil, ze zacnu chodit na dvanactky. A ja mu rekl, ze nemuzu, protoze bych nezvladl dojizdet. Zamestnavatel je podle zakona povinnen toto vzit v uvahu. Ale kazdej tu na to mr*a. V odborech jenom pokrcili rameny. Zastani tu nikde nemas."

Smutná je i hostire, kdy v podstatě nikdo neobhajuje volný čas platově slabších: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/dopis-syna-jednoho-delnika
to došlo tak daleko, že kupříkladu CŤ neváhá vydávat za vysoké platy to, co jsou dvojnásobky normální pracovní doby, jak tomu bylo onehdá v případě řidičů, kdy tito jsou nyní pro změnu vydírání přes své zaměstnavatele, že si dovolili stávkovt za navýšení svých mezd přes nasmlouvaný mzdový dumping vysoutěžený v tendrech, tedy státu přes obce.http://denikreferendum.cz/clanek/25007-stavka-ridicu-kraje-by-si-mely-uvedomit-co-ridicum-zpusobily-rika-stredula
Apolena Rychlíková: Bída není skromnost https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=438890&sId&mId
Zdeněk Steinbauer: " Lidé, kteří odmítají sociální stát a kteří nejsou bohatí, s odůvodněním, že nebudou platit na sociální dávky "úmyslně nepracujících cikánů a další nemakačenků" (opakovaně se podobné názory objevují na sociálních sítích), jsou buď neuvěřiteně neznalí či hloupí nebo jsou ovládáni hněvem, který jim brání v rozumném myšlení.

Za prvé to není pravda, že by většinově lidé bez práce nechtěli pracovat (údajně dle průzkumů ověřeno), pochopitelně výjimky se najdou stejně jako v jiných oblastech.
Za druhé sociální stát není především o sociálních dávkách, které jsou jen zlomkem šíře sociálního státu. Sociální stát jsou především veřejné služby, které jsou kvalitní a všem dostupné bez ohledu na stav konta. Tj. zdravotnictví, školství, doprava, sport, komunální služby, sociální služby, různé regulace státu např. u cen energií a dalších poplatků.
Sociální stát je ve své podstatě k lidem vlídný, dostupný a kvalitní bez ohledu na finanční možnosti.
Bohatí na sociální stát mnohdy útočí podobně jako politické strany či hnutí hájící jejich zájmy.
Demagogicky mluví o údajném zneužívání, protože žádné smysluplnné argumenty nemají a ani mít nemohou.
Bohatí totiž sociální stát nepotřebují, mnohdy mají dost peněz i z práce zaměstnanců a z plateb spotřebitelů, a čím více budou lidé deklasovaní, ponížení, tj. ve státě, který nebude sociálním státem, tím budou snadnějším zdrojem privátního zisku, protože zaměstnavatel si bude moci s nimi hůře zacházet, méně platit a přesto lidé budou vděčni za jakoukoliv práci, byť beroucí jim jejich důstojnost.
Proto lze útoky některých bohatých a politických stran a hnutí, hájících jejich zájmy, na sociální stát, považovat za účelové a zcestné s cílem zvýšit zisky privátních podnikatelů.
Na základě výše uvedeného lze stěží pochopit, že proti sociálnímu státu útočí zaměstnanci pobírající průměrnou či podprůměrnou mzdu či lidé bez práce.

Útočit proti svému důstojnému životu je neuvěřitelné."
George Carlin:"Většina lidí pracuje jen tolik, aby nepřišli o práci, za kterou jsou placeni jin tolik, aby ji neopustili." Tady je to výjimka. Dře se jak negr.
A jiný řidič, má další přípomínku: Jan Cverčko: "Ach ty řidiči osobních vozidel. Viděl jsem v životě hodně i.....ů, ale tohle mi hlava nebere. Vjíždíte busem na kruháč, on vám žádnou přednost nedá, protože značky pro ně neplatí. Pospíchá a pak stojí v zácpě. Vůbec si to Páni Řidiči neuvědomují, že vy v buse nemůžete dupnout na brzdu jako on. Neví, že vezete 20 cestujících, kteřé při takovém manévru dojdou k těžkému zranění. Doporučoval bych zpřísnit pravidla pro udělení řidičského oprávnění. Byl by na silnicích klid."
22.6.2017: Libor Liebermann to Martin Dalmatin Dufka "To vy a jen vy, kteří jste ochotni otročit za minimální mzdy pro své pohodlí a nedostatek odvahy, držíte mzdy tak nízko. A dokud si to neuvědomíte, není vám pomoci."

Skvělej záblesk levičáckosti. Však je to pravda. Třída proti třídě. Proč by měl buržuj dát víc, když ovečky neprotestují? Na první nesmělé pokusy odborové organizace o zvýšení platů reagoval buržuj slovy "Dobře. přidám 4%. Ale vyhodim 70 lidí". A to prosím v měsíci, ve kterém se veřejně chlubil plakáty, že se překonala historická mez obratu 200 milionů za měsíc. A fabrice chybělo zhruba 200 lidí!! On si neumí spočítat, že linka, která nejede, prodělává? I kdyby nám měl přidat 15%, tak pořád má enormní zisk. Neumí počítat, nebo arogance kapitalisty?
Nakonec nepřidal ani 4%. Jen dvě. Odborová organizace odmítla podepsat KS. Do letošního dubna jsme tu KS nepodepsali.
Pak jsme ukončili jednání, vyhlásili stávkovou pohotovost. A co víc, že celej případ medializujeme a budeme veřejnost informovat o každém, sebedmenším porušování zákoníku práce u nás.
Do tejdne se objevilo prohlášení, že "došlo k významné shodě"...a že "zaměstnavatel souhlasí zpětně doplatit"...
Není potřeba utíkat. Stačí si narovnat 28 lety pravičáctvím nalomenou páteř a zpříma pohlédnout kapitalistovi do očí.

David Roztok: "Rostislav Hedvíček si tuhle někde stěžoval, jak z něho ti zlí komunisti udělali s jeho kvalifikací řidiče hovnocucu. Hm. Co já bych dal za to, kdyby ze mě kapitalisti s mou kvalifikací udělali aspoň toho řidiče hovnocucu"

7.8.2017: http://a2larm.cz/2017/08/prekarizovani-kuryri-bojuji-proti-kapitalismu-platforem/

Konec práce pro řidiče? http://www.teslafan.cz/clanky/tahac-od-tesly-nebude-potrebovat-ridice

 Petr Dvořáček: Vozím jedny firmě denně něco.

Ta firma, jako si najala mě, je sama najatá další firmou.
O to nejde, ale ta firma co najala mě, mě denně posílá s věcmi tam, kam bez zvláštního povolení nesmím jet. Samozřejmě, že povolení mi nezařídí! Takže denně porušují zákon a x paragrafů. Když na to upozorním, tak mi v klidu řeknou... "klidně skončete, mi si najmeme jiného řidiče" A TADY JE TEN PROBLÉM!!!! 
Najde se jiný trouba, co mu to je jedno a bude jezdit klidně jenom po chodnících!
Naco jsou potom zákony?
Žádná s těch firem pokutu nezaplatí a vše si zodpoví řidič.
Možnost změny je: BUĎ ZMĚNA ZÁKONA, ŽE FIRMA BUDE NÉST NÁSLEDKY TOHO, KAM ŘIDIČE POSLALA A NEBO ŘÍDIČI SI UVĚDOMÍ, ŽE VŠE JDE ZA NIMA! 
KDYŽ FIRMÁM ZAČNE ODMÍTAT VĚTŠINA ŘIDIČŮ NESMYSLNÉ POŽADAVKY, ONI PŘEHODNOTÍ SITUACI!
Jenže to by se u toho muselo myslet!
A už vidím ty ubulence a co budu dělat? Kdo mě bude živit?
Dělat přeci něco jiného....
Jenže téměř 30let se tady na vše sere a ač nemám rád slova "bohužel a není to jednoduché" tak tentokrát ty slova musím použít.

Bohužel, jsme to nechaly zajít až sem a opravdu to nebude jednoduché něco změnit.

Tak ten kdo to přečetl až sem, DĚKUJI, za mou pravděpodobně zbytečnou námahu 

*****

Jsem bývalá průvodkyně, pro neutěšené poměry, kdy se za deset let nezvýšily honoráře, a pro zdravotní problémy , jsem s tím sekla. A když jsem nyní hovořila s kolegyní, tak jsem se dozvěděla, že v posledních letech šly ceny ještě dolů. Nebo respektive - hodinové zůstaly stejné, ale již se průvodci objednávají od deseti nikoliv od osmi rána. A tak vám zbývá místo 8 hodinové směny jen šestihodinová. A nepracujete každý den. Nejde to prostě utáhnout.

David Marenčák(– cítí se vytočeně)
23 leden v 14:20 ·2018 
 

 

Na chvíli si vypnu FB purity a fb se se mnou nemaže, vyplivne mi sponzorovaný příspěvek hned nahoru..

Co všechno je na tom inzerátu lež:

Mzda až 20 000,-

Reálně je to cca 17000 hrubého, protože např. výkonostní bonus je sice 1000,- ale "bůh" dostane pět set a zbytek stovku.

Každoroční navyšování mzdy.

- u pohovoru vám slíbí navýšení po zkušební době, po půl roce a po roce. Jenže to závisí na libovůli manažera a ten to vždy vetuje

Bezplatné firemní vzdělávání a podpora osobního rozvoje
- ryze teoretické, viz další odrážka směny a stres

Práci v čistém prostředí bez hluku a stresu.

Jde o fyzicky nenáročnou práci vsedě, v čistém a klidném prostředí!

- Klidně vám v hale za drátěným plotem a trapnou plachtou nechají jezdit tatrovky a bagry, co rozbíjejí a pak znovu staví podlahu, hluk, prach, smrad, výfukové plyny. Jako těžce vybojovaný ústupek dostanete traktoristická sluchátka.
-Když bude pršet, poteče kolem vás a rozvaděčů proudy vody a manažer vás bude nutit to uklízet.
-Když se rozbijí vrata od nákladové rampy, celou zimu je nechají rozbité, protože oprava je drahá a až potom, co půlka směny onemocní milostivě povolí pod schválené uniformní tričko svetřík.
-Práce samosebou ve stoje, protože v sedě byste se mohli flákat.

Pracuje se standardně na 8 hod. směny.
-Standartně vám nasolí 5-6 dvanáctek za sebou a ještě si nechají podepsat, že to děláte "dobrovolně". Co za směny člověká čeká příští týden se zásadně oznamuje v pátek na konci směny.
- do smlouvy vám pochopitelně dají třísměný provoz a směny přehazují jak kompost podle toho, kolik se jim podaří sehnat agenturních lidí a kolik přijde materiálu, včetě chuťovek jako směna od 10 do 18, klidně vám nasolí po noční směně raní a nenaděláte nic.

-Místo výrobního volna, když není materiál, vás nechají lepit layouty, stokrát zametat zametené, stát v pozoru u stolu, nebo nutí vybírat dovolenou

Práci bez pevného časového rytmu výroby.
-nedají vám pořádný materiál, vybavení, stoly atd. ale stejně budou vyžadovat plnění norem nesplnitelných ani v ideální situaci.

http://foxconnjobs.cz/details.html…

 

Matejcek Josef:".... zdravotní pojišťovny nejprve neměli "kvóty" na vice než jednoho psychologa na dva okresy a dnes už je zase neseženou. Podobná.situace je u psychotestů řidičů a nebo soudních znalců. Mám mj. řadu kamarádů s autodopravou a teprve si všimli, že mají více aut než řidičů; za mých mladých časů nejvíce řidičů s C produkovala armáda, dnes je už neprodukuje ani Pracák. Bývali závozníci - potenciální řidiči, nejsou. Bývalo také heslo: Voják se stará/ voják má. A dneska se stará kdo? NEVIDITELNÁ RUKA TRHU.."

amiourful
Bioranger, členka Rómské demokratické strany, vášnivá sběračka hovínek, z nichž po domácku kuje zlato, správce i pro nefejsbukáře otevřené stránky Alternativní ekonomické školy proti dluhovému otrokářství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

amiourful

Jo. Je však k uzoufání, jak ti, kterým je momentálně hej, odmítají vnímat kapitalistickou realitu. Lidé rádi dělají, jakože  oni sedí v jiné lodi. 

klokan

   Kapitalismus zřejmě již přehnil přes svou závěrečnou fázi. Bankám budeme muset platit i za to, že jim půjčíme peníze, aby je mohly půjčovat za lichvářské úroky. Kapitalistům posléze budeme cálovat zřejmě i za to, že nás vůbec zaměstnají.  Pro běžného občana však nebude lze, kromě zotročujících půjček, si legálním způsobem peníze opatřit. Jeden až žasne jak kapitalisté dokáží všestranně ovládnout a podmanit člověka a za pomocí čistě ekonomických okovů, jej do nejposlednější mrtě naprosto dokonale vyždímat a odhodit.