Zvítězí u nás neúcta, arogance, cochcárna a jájizmus?

obrazek
10.7.2020 08:40
Svět se mění, přirozeně, nezadržitelně a pro mnohé, především dříve narozené, způsobem, který znamená bourání hodnot, tradicí; přepisování historie, neúctu k ní; popírání a znevažování všeho, co dlouhodobě vytvářelo kultivovanou civilizaci, předávánou lepší a kvalitnější během času z generace na generaci.

Vždy byl takto posuzován svět tou generací starší, bezesporu a s notnou dávkou toho staromilství, částečným nepochopením mladé generace. Zase a opět přirozený běh času a vývoj společnosti.

Té současné naší společnosti, ale také jinde ve světě (naštěstí ne na celém), začíná pozvolna vládnout zvláštní ale šílenství, né nepodobné kulturní revoluci s prvky prosazovanými vládci Číny a Kambodže v nedávné až tak minulosti. Ale také nacizmu, fašizmu a podobných destrukčních vládnoucích systémů. Jistě, ještě se u nás nepálí veřejně a demonstrativně knihy (ale už se bourají sochy), nezabíjí se, nevěší na kandelábry a stromy, nevyhlazují, neplynují určité skupiny lidí s nežádoucím názorem a původem. I když "odvážní" jedinci by tak rádi věšeli své názorové odpůrce, někdo by i podřezával a vykrvoval, zcela liberálně, svobodně k tomu vyzývají, navádějí, podněcují. A v duchu toho liberálního, svobodného přístupu k jejich vlastní svobodě společnost, zastoupená naší justicí a institucemi, které nás všechny mají chránit a pomáhat nám, jim pohrozí prstíčkem a řekne, ať nejsou zlobiví, že to se nedělá, vy nehodní lumpíkové. A ti zlobivci je, notně vyřehtani, pošlou někam, protože jsou prý (ti kárající) debílkové. A ještě něco víc, označené jenom neoficiálními a v řeči sprosťáků, piktogramy. Vše v intencích liberálního pojetí demokracie.

Vulgarity a sprosťárny vůbec, začínají být už jaksik přirozenou součástí verbální i psané komunikace mezi politiky a veřejně známými, činnými osobami, pozvolna se dostávají do kreativního průmyslu (takto byla šibalsky přejmenovaná kulturní fronta, nebo-li obec, když lkala o miliardy náhrad kvůi zmařeným ziskům v době koronaviru, poněvadž podpora průmyslu od státu ((daňových poplatníků)), je tak nějak přijatelnější, že ano), na jeviště divadel a plátna kin, o televizní tvorbě ani nemluvě.
Není známo, kdo je autor toho novátorského přejmenování množiny umělců a hlavně teda komediantů, ale byl to docela majstrštyk, alespoň si to autor a používači myslí. Až na to, že nějak jim nedošlo, že lidé nejsou už blbé a hloupé.

Ví to vůbec náš pan ministr kultury, který stále více a více proslouvá jako sypač milionů až miliard do toho kreativního průmyslu, ale i do jiných, vskutku a opravdu hodnotných kulturních státních institucí a památníků, jako je např. Národní knihovna České republiky, kde mají finanční žně dobře a bohatě vykvetlé pšenky přerůzní ajťáci, IT specialisté. Ti kmenoví, tam zaměstnaní ale hlavně ti externí, z venku. To se tam sklízejí milionky, stamilionky, tisíce korun za hodinu práce. Zaorálek nasype, houby zle. Ale pozor, pokud jde o nějakou zodpovědnost, on nic, on ani ten muzikant. On ani nemůže zabránit tomu, aby se v Klementinu, v prostorách naší významné kulturní památky, pořádala techno party se vším všudy - chlastem, fetem, drogami, nesnesitelně pro normální lidi hlasitou techno hudbou, bazarem tretek a hader.

To se jeden má chuť zeptat - patří Klementinum ještě státu, pod ministerstvo kultury, anebo je to majetkem nějakého ředitele Kocandu? Když teda o takovém zvěrstvu na a v národní kulturní památce rozhoduje jenom a pouze on sám, ten direktor? Není náhodou ministr kultury nadřízeným všem ředitelům kulturních institucí a památek ve státě?

Vypadá to tak, že není, že je jen tím sypačem milionů a miliard z měšce všech občanů do jejich černých dír. Jo, ještě tak tím, kdo se omlouvá spravedlivě a po právu vyhozeným odkloňovačům, které vyhodil jeho předchůdce. Neuvěřitelně podlý a podrazácký skutek vůči tomu bývalému ministrovi, takto je vnímán veřejností.

Pane univerzální ministře, dnes kultury, nestydíte se?

 

 

Růžena Chrastekova
Řadová občanka, zajímající se o politicko - společenské dění v naší zemi

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.