Písemná interpelace na předsedu vlády

13.12.2010 13:11
Minulý týden jsem se chtěl na pravidelných sněmovních interpelacích pana premiéra zeptat, jak je to se zadáváním inzerce státních institucí, jako jsou například Pozemkový fond, Lesy ČR či České dráhy. Za tuto inzerci stát platí desítky milionů korun ročně. Časový rámec mi neumožnil tuto mou interpelaci přednést, proto jsem ji Petru Nečasovi odeslal jako interpelaci písemnou.

V Praze dne 10. prosince 2010

Vážený pane premiére,

časový rámec mně neumožnil ve čtvrtek přednést interpelaci na téma inzerce institucí státu (Pozemkový fond, Lesy ČR, České dráhy) v denním tisku. Proto Vám tuto interpelaci zasílám jako písemnou.

Pokračování inzerce Pozemkového fondu v Právu považuji za cynismus a vyhazování peněz daňových poplatníků z okna. Navíc se nemůžu zbavit dojmu, že se jedná o jasnou korupci tohoto „opozičního“ deníku ze strany vlády.

V minulém týdnu jsem objevil v deníku E 15 obsahově zcela nesmyslnou inzerci Českých drah. Jediným smyslem tohoto návrhu pravděpodobně je vylepšit příjmovou základnu vydavatele E 15, jímž je pan Savov. V mediálním prostředí je známa přátelská vazba Soukup (Medea zajišťuje marketing ČD) – Savov. Oba pánové mají dlouhodobé přátelské vazby.

Věřím, vážený pane premiére, že stejně jako já máte zájem na snižování neefektivních výdajů státu a o odstraňování klientelistických vazeb. Teď máte v několika případech možnost o tom přesvědčit také českou veřejnost.

S přátelským pozdravem

Jiří Paroubek

 

Příloha - ústní interpelace na předsedu vlády - nepronesená

Vážený pane premiére,

při minulé schůzi sněmovny jsem Vás ve Vaší nepřítomnosti interpeloval ve věci inzerce ministerstev, institucí, kde je zřizovatelem stát, a nemalých částek vynaložených na tento účel. Sdělil jste mi, že např. Pozemkový fond ČR v letech 2008 – 2010 (ten je dosud neukončen) vynaložil téměř 20 milionů Kč.

Zajímalo by mě, u kterých tištěných médií byly tyto prostředky na reklamu a inzerci vynaloženy? Ve kterých médiích a kolik?

Dnes opět v Právu vyšla celostránková inzerce. Pokud ji nařizuje zákon, ptám se, kdy jej vláda změní tak, aby Pozemkový fond šetřil. V čase internetu to není problém. U Lesů ČR to ti lidé, kteří pro mě mi Vaši písemnou odpověď připravovali, ochotně uvedli. Existuje nějaký důvod, aby nebyli příjemci reklamy a inzerce Pozemkového fondu uvedeni?

Stejně tak mě zajímá, proč a v jakém finančním rozsahu probíhá inzerce ČD v deníku E15? Zda to rovněž ukládá zákon, jako v případě Pozemkového fondu?

Děkuji Vám za odpověď.

jiri-paroubek
Předseda vlády ČR v letech 2005-2006. V období 2004-2005 ministrem pro místní rozvoj. Po oba roky kdy byl premiérem dosahoval stát hospodářský růst (HDP) cca 7 % a schodek státního rozpočtu byl plně pod kontrolou, zejména vytvářením vysokých rozpočtových rezerv. Předseda ČSSD v letech 2005-2010, kdy tato strana dosáhla nejlepších volebních výsledků ve své historii a stala se nejsilnější českou politickou stranou. V letech 2006-2013 členem Poslanecké sněmovny. V letech 1990-2005 členem pražského zastupitelstva. v období 1998-2004 náměstkem primátora pro finance. Předseda Společnosti W. Brandta a B. Kreiskeho od roku 1993 až dosud. Vydavatel časopisu Trend v letech 1993-2010. Předseda redakční rady serveru Vaše věc od roku 2010 dosud. Předseda strany LEV 21 - národních socialistů v letech 2011-2014.
Klíčová slova: Poslanecká sněmovna

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

racek
Jo, zvláště když autor interpelace hrozil před nedávnem Právu zastavením inzerce v něm. Jistě ví, o čem mluví. Chtěl bych věřit, že jen té ČSSD.
miluna
Vážený pane Paroubku \r\nNechte nás prosím v klidu krást a pletichařit\r\nS přátelským pozdravem\r\nPetr Nečas