Stala se loutkou USA – a tím se zničila

zeitung
12.11.2014 09:12
Řeč je o německých médiích, píše P.C. Roberts na svém serveru a pokračuje. Cosi velkého se v nich v současnosti děje. Ta v USA a Britaniii byla ve svém zpravodajství vždy zaujata proti Rusku, alé média německá bušila do Ruska ještě mnohem ostřeji – až dospěla do bodu, kdy ztratila důvěryhodnost. Proč k tomuto vývoji došlo? Stojí za ním americká výzvědná služba CIA, uzavírá P.C. Roberts a dává pak slovo svému zpravodaji z Německa.

Pádu, který německá média v současné době zažívají, se zde v Německu začíná říkat Ulfkotte efekt, a je to pád připomínající lavinu. Od zářijového vydání knihy KOUPENÍ ŽURNALISÉ, v níž její autor Udo Ulfkotte obvinil CIA z korumpování předních německých novinářů – včetně sebe – nespokojenost čtenářů s jejich mainstreamovými médií přesáhla bod, ze kterého už není návratu.

Podpora a prodeje novin a časopisů poklesla všude – nejen tedy v Německu. Ale v Německu je to jiné. Zde jde o bojkot, ohrožující celý mediální byznys. Němci jej vyhlašují na internetovém You Tube a mnozí žádají, aby se přenesl i na Facebook. Pokles prodeje šesti největšich novin a časopisů započal sice už v září, ale v říjnu nabral směr rovnou ke dnu. Jde o trend, který zde nikdy dříve nebyl. Jde totiž o pokles hromadný. Spiegel, Zeit, Stern, Welt, Faz a Fokus – čili šest největšich tiskovin – a všechny a najednou postihl pád. Jeho spouštěcí mechanismus obstarala nejspíš už obálka časopiu Spiegel z 29. července, opatřená titulkem Zastavte Putina nyní! Oficiální stížnost čtenářu proti této obálce následovala a dostalo se jí podpory dokonce i od Německé tiskové rady.

Přitom výzvy k uklidnění štvavého tónu německých médií zde zazněly už poměrně dlouho před jejích pádem. Už v dubnu před ním varoval měsíčník Cicero, když napsal: Naše tištěná média umírají. Důvod? Jdou proti svým čtenářům a současné referování o Rusku je příkladem. Toto není cesta k jejich získání. A v současnosti stejný měsíčník v článku A. Kisslera dodává: Všechna odvětví vydavatelství novin se trápí. A bolest se zvyšuje s každým čerstvým údajem o prodeji. Nejde už o křivku od levého horního rohu směrem k pravému dolnímu rohu. Ono už dokonce o žádnou křivku nejde. Jde o rovnou a nezastavitelnou přímku směrem k nule. Německá média byla ve dnech ukrajinské krize rychle v ofenzívě proti Rusku. A stejně rychle se ocitla v defenzívě proti svým čtenářům.

lubomirman
Jsem spisovatel a publicista (Obrys Kmen, Outsidermedia, Nezakladnam, Halo noviny atd.)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

Vladimír Štingl

B. Pauku, co jste chtěl tou neuvěřitelnou stupidní slátaninou říci? Navrhnout čtenářům, aby si  přečetli nějaký americko-anglicko-německo fašistický blábol? To jde udělat jednoduše, ale zjevně jste po "prodělané obrně mozku" neprošel rekonvalescencí. Ale vám už není pomoci. No to je "nářez".....