Česká televize o Asadovi objektivně

obrazek
2.12.2015 10:36
Kdo se v úterý večer díval na ČT24, viděl opakování záznamu interview se syrským prezidentem Bašárem Asadem. Syrskému prezidentovi věcně a korektně kladl otázky šéf zahraniční redakce ČT M. Kubal. A ve studiu je v seriózním duchu pozvaným hostům pokládal redaktor Dolanský.

Co muselo každého objektivně uvažujícího diváka sledujícího interview zaujmout, to byla Asadova věcnost a pragmatičnost. A také přesnost odpovědí. Soudný divák před sebou viděl prezidenta většiny Syřanů, který už téměř pět let čelí snaze největší světové mocnosti o jeho svržení. A čelí také celkem nechutným partikulárním zájmům Turecka, tedy státu, v němž probíhá postupná islamizace, dále Saudské Arábie a Kataru, tedy orientálních despocií, v čele s nikdy nevolenými monarchy, monarchy z božího dopuštění. Jim je Asad trnem v oku, a to především pro jeho snahu udržet sekulární charakter syrského státu. Tedy náboženskou toleranci vůči všem náboženským skupinám žijícím v Sýrii. Ve svém rozhovoru pro ČT toto Asad zcela jednoznačně podtrhl jako hlavní aspekt své současné i budoucí politiky.

Musím říci, že také hosté, kteří Asadovo vystoupení a situaci v Sýrii komentovali, se tentokrát překonali. Živě, věcně a objektivně komentovala syrské dění a pozici B. Asada v Sýrii většina z nich. H. Kmoníček, ale také M. Ransdorf, a co muselo každého pozitivně překvapit, i K. Schwarzenberg. Ten zdůraznil jednu věc, kterou obvykle většina zaujatých a neznalých západních komentátorů syrské situace nechce vidět. V Sýrii se nekoná konflikt (menšinoví) šíité vs. (většinoví) sunnité. Ani většina syrských sunnitů si nepřeje islamistický, a ani islamizující se stát, např. typu Erdoganova Turecka. Většina Syřanů hájí svůj styl života a svou kulturu.

Smutným hrdinou v debatě byl snad jen senátor za ČSSD F. Bublan, který o reáliích Sýrie pouze papouškoval kecy svých neznalých amerických přátel. Tedy přesněji, svých přátel z amerických zpravodajských služeb. Jejich zaměstnáním je ale vytvářet ve světě chaos. V Sýrii se jim to povedlo opravdu v míře vrchovaté. Přitom každému soudnému člověku musí být jasné, že případný pád režimu B. Asada by znamenal, že by ze Sýrie prchaly miliony lidí, které v tuto chvíli ochraňuje jeho armáda.

Po zhlédnutí Asadova interview a diskuse k syrské problematice v úterní ČT24 každý rozumně uvažující člověk musí korigovat svůj názor na Asada, syrskou občanskou válku i úkolu Ruska v Sýrii.

jiri-paroubek
Předseda vlády ČR v letech 2005-2006. V období 2004-2005 ministrem pro místní rozvoj. Po oba roky kdy byl premiérem dosahoval stát hospodářský růst (HDP) cca 7 % a schodek státního rozpočtu byl plně pod kontrolou, zejména vytvářením vysokých rozpočtových rezerv. Předseda ČSSD v letech 2005-2010, kdy tato strana dosáhla nejlepších volebních výsledků ve své historii a stala se nejsilnější českou politickou stranou. V letech 2006-2013 členem Poslanecké sněmovny. V letech 1990-2005 členem pražského zastupitelstva. v období 1998-2004 náměstkem primátora pro finance. Předseda Společnosti W. Brandta a B. Kreiskeho od roku 1993 až dosud. Vydavatel časopisu Trend v letech 1993-2010. Předseda redakční rady serveru Vaše věc od roku 2010 dosud. Předseda strany LEV 21 - národních socialistů v letech 2011-2014.
Klíčová slova: analýza

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

libuse-zavoralova

Na straně té "správné" propagandy se včera asi něco pokazilo:

http://nazory.ihned.cz/komentare/c1-64928610-diky-ct-vime-ze-stroj-asadovy-propagandy-funguje-dobre

 

 

 

 

 

libuse-zavoralova
paysan

Televizní rozhovor s prezidentem Asádem byl skvělý a dík patří i skvěle připravenému panu Kubalovi. Nicméně bych chtěl říct, že Česká televize objektivní v žádném případě není!!! Naopak včera předvedla jak moc manipuluje s veřejným míněním. Důkaz je nepřehlédnutelný: V hlavní televizní zpravodajské relaci Události se zhruba v 10 minutě odhodlala uvést upoutávku na obsáhlý rozhovor, který vysílala na ČT24 od 20:00. V upoutávce (přesně v čase 10:42) prezident Asad vyjmenovává země, které podle něj pomáhají teroristům. Po Francii jednoznačně říká US, dále VB atd. V titulcích překladu ovšem Spojené státy chybí!!! A protože v samotném rozhovoru je překlad v titulcích správný, tedy i se Spojenými státy, je jasné, že nešlo o nedopatření, ani o chybu, ale jednoznačný záměr!!!Je jasné, že na Události se dívalo mnohem více lidí, než na rozhovor samotný. Odpovědnost za to nese nejen šéf zpravodajství, ale i ředitel ČT. Bylo by na místě, aby oba svoje posty opustili!