Miroslav Němec: Konečně ministr dopravy, který je na svém místě

obrazek
27.8.2013 09:03
Současná Rusnokova „vláda v demisi“ je kritizována ze všech stran jako nikoliv vláda odborníků, nikoliv vláda úředníků, ale jako zvláštní produkt přátel prezidenta Miloše Zemana. I přesto však někteří ministři vybočují z „normálu“ porevolučních let a začínají opravdu pracovat, byť jsou „jen v demisi“.

Již řadu let jsem měl dojem, že české dálnice jsou pro lidi naprosto nevyužitelné, protože v zimním období jsou v některých úsecích takřka nesjízdné, zejména když cestáře v zimě, naprosto nečekaně, překvapí sníh, a v tom letním se nepřetržitě opravují, jen jak vysvitne první jarní slunce, takže vlastně platíme sice stále dražší a dražší dálniční známky – ale v podstatě za nic, neboť plynulá jízda po jakékoliv české dálnici možná není a rychlejší je pouze cesta po okresních komunikacích či přímo přes pole, kde však dálniční známku nepotřebujeme.

Okresní silnice jsou však v posledních letech rovněž velmi zanedbané, většinou je nikdo neopravuje, a pokud nemáte terénní vůz, většinou nikam nedojedete, neboť v prvním výmolu urazíte kolo i s kusem nápravy a pokud byste snad chtěli nějakou náhradu, je vám vždy prokázáno, že je to jen vaše věc, protože jste zcela jistě nepřizpůsobili jízdu stavu a povaze vozovky a měli jste o bídném stavu našich silnic vědět.

Je to i tím, že dříve bylo v každém okresu ředitelství Správy silnic, které mělo na starosti veškeré silnice na celém okrese a velmi dobře reagovalo na jakékoliv problémy ve sjízdnosti, výmoly, výtluky, poškození, vodorovné i svislé značení a pokud tam zavolal nějaký, byť i řadový policista, který zjistil nějakou závadu, tato byla neprodleně odstraněna. Bylo to tak i s vodorovným značením bílými čarami před nastávajícím zimním obdobím, aby se řidič mohl dobře orientovat i v mlze, sněhu či vánici, ale dnes to vidíme pouze zřídka. Údajně totiž nejsou peníze, z bývalých ředitelství jsou jaké-si, většinou nefunkční „pobočky“, a ty nemají ani řádné vedení, ani potřebnou techniku, ani potřebné lidi, ale ani barvu, značky ani potřebnou sůl k posypu.

Nikdo z porevolučních ministrů dopravy se tímto tristním stavem našich silnic a dálnic osobně nezabýval a za slušné státní peníze jen volně „doutnal“ ve funkci, občas přihrál nějakou lukrativní státní zakázku firmě svých příbuzných a všichni, zdálo se tak alespoň navenek, byli spokojeni.

Nyní se konečně po dlouhých 30 letech začala opravovat i naše nejdelší a nejstarší dálnice D -1, leč dělníky tam moc nevidíme. Uzávěrka za uzávěrkou a dělníci nikde. Někde jsou alespoň cedule „Musíme to opravit“, ale to je všechno. Auta nejedou, ale stojí, výjimečně i řadu kilometrů popojíždějí a firmy, které mají dálnici opravovat, užívají víkendu. Nepracují ani brzy ráno, protože je zřejmě ještě rosa, nepracují ani přes poledne, protože je zřejmě vedro, nepracují ani večer, protože to jsou již dělníci unaveni a nepracují ani v noci, protože již není dobře vidět. Navíc, někdy také prší a fouká vítr a to je počasí neúnosné.

Když se o tomto víkendu v důsledku špatné organizace práce na dálnici D – 1 vytvořila 26 kilometrů dlouhá kolona, ve které zřejmě uvízl i některý papaláš, který zřejmě nestihl nějakou recepci či jinou „žranici“ či „pijatiku“ a dal to na vědomí současnému ministru dopravy v demisi Zdeňku Žákovi, ten se konečně rozčílil a začal jednat. Prohlásil, že pokud by se měla taková situace opakovat, bude muset přistoupit k personálním změnám. A to je právě to, co je třeba udělat vždy, když si někdo neplní svoje povinnosti, ač je placen ze státních peněz. Takže řešení, které lze plně schválit, neboť je-li někdo za něco zodpovědný, musí se tomu věnovat, když se vyskytnou problémy, musí je řešit a pokud si na takové práce najme další, byť soukromou firmu, musí za kvalitu jí prováděné práce ručit.

V celém světě se opravují silnice a dálnice, a jestliže to naši manažeři nechápou či neumí, je třeba je vyslat na krátkou odbornou stáž do Spolkové republiky Německo, kde se žádné dálniční poplatky neplatí, dálnice jsou tam v excelentním stavu a pokud je potřeba nějaký úsek dálnice či silnice nižší třídy opravit, pracuje se tam nepřetržitě, tj. i v noci a o víkendu a běda, kdyby se zjistilo, že je někde uzávěrka a nikdo tam nepracuje, protože taková firma by přišla okamžitě o licenci a už by si ani „neškrtla“.

Takže ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák jde správným směrem a je třeba ho v jeho snaze o zlepšení podmínek řidičů, plně podpořit.


Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

Vladimír Štingl

R. Kulíku, to jste skutečně tak ducha mdlého....? Jste zde skutečně jen provokujícím otrapou, kterého vůbec nezajímá obsah, podstata, příčina, hodnota názoru druhého, ale hlavně, že se "bavíte" ataky a "dotazy" na hranici demence......

rku

Jasné, soudruhu plukovníku.

nemec.miroslav.doc

Pane Kulíku, nebo jak se opravdu jmenujete, přesto, že jsem Vám již opakovaně napsal, že na vaše hloupé, drzé až přiblblé komentáře nebudu odpovídat, protože jste zvláštní typ arogantního psychopata, který, ač sám nikdy nic nenapsal, kritizuje takřka  každého, vytrhává věci z kontextu, vymýšlí si a uráží ty, kteří tady, ve snaze otevřít k některým palčivým problémům diskusi , píší.  Kde jste se z textu mého článku dočetl, že já píši, že za komunistů byl stav silnic lepší než dnes? Kde? Vy zakomplexovaný magore???? Já tam píši pouze to, že dříve, tj.…….. za existence okresů, bylo v každém okrese ředitelství Správy silnic……..atd. Víte vůbec, kdy byly zrušeny okresy???? Zřejmě ne, tak si to přečtěte a neplácejte tady nesmysly -  Vy arogantní  důchodče! Na svém profilu máte místo svoji fotografie ze současné doby obrázek lesní cesty, aby Vás tady náhodou někdo nepoznal, takže jste tady anonymně, svoji identitu skrýváte za pseudonym Rudolf Kulík a když jsem se podíval, co jste kdy napsal, zjistil jsem, že vůbec nic – viz. váš profil:  Články autora Rudolf Kulík = 0, Blogy autora Rudolf Kulík = 0, VIP Blogy autora Rudolf Kulík = 0, nejnovější od autora Rudolf Kulík = 0, Nejčtenější od autora Rudolf Kulík = 0, Nejdiskutovanější od autora Rudolf Kulík = 0 s dovětkem, že nebyly nalezeny vůbec žádné články tohoto autora. Nebyl jste náhodou politrukem v armádě? Vaše tupé kecy nadále odmítám číst, Vy černý ptáku s modrým nádechem, takže se již komentováním mých blogů, neunavujte. Je Vám to jasné?

heriot

Pane Kulíku, já to budu klidně tvrdit. A nemám k tomu ani jeden z důvodů, který píšete. Mám jen dobrou paměť nezatíženou předsudky, že vše bylo horší. Pravda stýská se mi - po stavu kdy se po všech silnicích, včetně těch okreskách do nejzapadlejších vesniček dalo jezdit úplně normálně. Normálním autem. Nikoliv offroadem s dvacetipalcovými koly a náhonem na 4 kola. Také se mi stýská po stavu, kdu dálnice nepřipomínaly autodrom...

Tím ovšem neříkám, že tehdy byl stav dobrý.

 

rku

Tvrdit, že za komunistů byl stav silnic lepší než dnes, může pouze člověk který zde buď nežil, nebo trpí pokročilou sklerozou, nebo se mu stýská po časech, kdy zde vládla jedna strna. U pana Němce jde asi o kombinaci posledních dvou možností.

To ovšem neznamená, že dnes je stav dobrý.

stvan

Zatlím jen vyhrožuje a to umí každý. Pokud se výhružky změní v realitu, pak teprve bude čas chválit.