Vizitka skvělého Babišova marketingu…

Jiri-Paroubek-1403-05
5.12.2018 16:08
…a kolosální marketingové neschopnosti pravicové opozice.

Alespoň tak lze číst právě zveřejněný volební model agentury pro výzkum veřejného mínění STEM za listopad 2018. Sběr prvotních podkladů k tomuto průzkumu veřejného mínění vznikl zhruba týden po zveřejnění reportáže o synovi A. Babiše, ale také před i po hlasování o vyslovení nedůvěry vládě. V tomto průzkumu má hnutí ANO suverénně nejvíc ze všech průzkumů renomovanějších agentur: za listopad zaznamenalo podporu 35,7% voličů. To je o 2,3% více, než kolik mělo hnutí ANO v předchozím průzkumu STEM v říjnu. Na druhém místě s velkým odstupem je s 13,1% strana Pirátů. Hned za nimi je s mírnou ztrátou ODS s 12,4%. Za ní, již s velkým odstupem ve volebním modelu následuje KSČM (7,6%).

Poté následuje komparz pěti politických stran, z nichž tři se dlouhodobě pohybují kolem hranice 5%: KDU-ČSL (nyní 5,1%), TOP 09 (4,9%) a STAN (4,6%). Zdá se, že tyto strany pravého středu nemají ve volbách do poslanecké sněmovny nic jistého. Můžou propadnout pod hranici 5%, která je nezbytná pro vstup té které strany, do sněmovny. Ohroženy v tomto směru však jsou, i podle průzkumů výzkumných agentur Kantar TNS a SANEP, také dvě další politické strany SPD a ČSSD. Ta jedna strana, SPD, vykazuje ve volebním modelu 6,9% ale prakticky od voleb v roce 2017, ve kterých zaznamenala 10,6% hlasů, její podpora vytrvale klesá. Podobně, i když ne s takovou dynamikou poklesu, je na tom ČSSD, která by se podle volebního modelu STEM dostala na 6,6% hlasů. Připomínám, že podle SANEP i podle Kantar TNS je tato strana na 5% volebních preferencí.

Také průzkum agentury STEM vlastně potvrzuje, i když s poněkud jiným procentuálním rozložením sil, základní poznatky, které zjistily dvě další výzkumné agentury, jež provedly rovněž průzkumy v době krátce následující po ukončení vládní krize. Dnes si již „autoři“ či inspirátoři vládní krize v zákulisí musí připustit svoji totální hloupost a neschopnost. Celá kauza A. Babiše ml. byla viditelně zmanipulována a vykonstruována naprosto účelově a proto byla nevěrohodná. Marketingové zázemí A. Babiše odvedlo pro svého šéfa ve dnech vládní krize a po ní opravdu skvělou práci. To mu umožnilo politicky krizi nejen přežít, ale posílit pevné jádro a rozšířit tábor svých voličů.

Jiří Paroubek

jiri-paroubek
Předseda vlády ČR v letech 2005-2006. V období 2004-2005 ministrem pro místní rozvoj. Po oba roky kdy byl premiérem dosahoval stát hospodářský růst (HDP) cca 7 % a schodek státního rozpočtu byl plně pod kontrolou, zejména vytvářením vysokých rozpočtových rezerv. Předseda ČSSD v letech 2005-2010, kdy tato strana dosáhla nejlepších volebních výsledků ve své historii a stala se nejsilnější českou politickou stranou. V letech 2006-2013 členem Poslanecké sněmovny. V letech 1990-2005 členem pražského zastupitelstva. v období 1998-2004 náměstkem primátora pro finance. Předseda Společnosti W. Brandta a B. Kreiskeho od roku 1993 až dosud. Vydavatel časopisu Trend v letech 1993-2010. Předseda redakční rady serveru Vaše věc od roku 2010 dosud. Předseda strany LEV 21 - národních socialistů v letech 2011-2014.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

Jiří Volný st.

Blíží volby do bruselsko-štrasburského parlamentu a volby do malostranského parlamentu jsou v nedohlednu. Tudíž nás mohou renomované agentury oblažovat čímkoliv. Dovolím si předpovědět, že v květnových volbách ANO zdaleka tak úspěšné nebude. Především očekávám účast maximálně jedné třetiny voličů, minule to bylo 18,2%. Dále si voliči jistě vzpomenou na "oblíbené" euro-reprezentanty, zvolené v barvách hnutí ANO.  Připomenu jejich věhlasná jména: Pavel Telička, Petr Ježek a eurokomisařka Věra Jourová. Nedávno jsem předpověděl 22% a renomované agentury zatím své odhady tají.

Minule jsem zde kritizoval 19% preferencí pro Piráty, které jim vykouzlila společnost Kantar TNS/Tobě nosím smůlu/. 13% od STEMu a 19% od Kantaru, to už je tedy pořádný rozdíl. Avšak co z toho můžeme vydedukovat? Ano správně, hnutí ANO má očividně dobré vztahy s agenturou STEM a Piráti s agenturou Kantar TNS.