O čem se mluví…
Na straně jedné se nás Česká televize v sobotu rozhodla oblažit celodenním plánovaným přenosem z kongresu ODS. Nechci to nikterak komentovat, šlo o rozhodnutí dospělých lidí a nikdo z nás se na to nemusel dívat. Přítomni byli v tlumeném osvětlení elity ODS, hosté, a takzvaní odborníci, především komentátoři a politologové. Přišlo mi smutné, že k prostému lidu, který kongres nesledoval, dolehla především informace o tom, že na kongresu došlo k exhibici pana Pavla Novotného, slovutného starosty Řeporyjí. Je poněkud zvláštní, když se politická strana, která se podle slov svého recyklovaného předsedy cpe do Strakovky hlavním vchodem, předvede na kongresu ve stylu „šedomodrá“ myš, bez invence, bez nápadu, způsobem, který umožní právě podobným typům, jako je pan Novotný, vyniknout. A co je ještě horší, je možné konstatovat, že vystoupení pana Novotného nastavilo ODS a její nevýrazné, nemastné, neslané politice ono pověstné „nelítostné zrcadlo“.
V neděli došlo v severočeských Vejprtech k tragické události, která si vyžádala lidské životy a připoutala pozornost České televize rovněž na celý den. Nikdo samozřejmě nic neplánoval, ale Česká televize dokázala vytvořit celodenní nastavovanou kaši donekonečna opakovaných hloupých otázek a odpovědí, které prostě, především vzhledem ke kvalitě kladených otázek, být chytré ani nemohly. Rovněž ve Vejprtech se začali rojit politici, protože vystavovat se kamerám vedle lidské tragédie a plácat tam nesmysly, je oblíbeným koníčkem našich politiků. Tradičně byli osloveni rovněž odborníci všeho druhu, kteří se snažili nějakým zajímavým způsobem rozvinout banální skutečnost, že jiskra přeskočila tam, kde neměla. Otázky novinářů jim k tomu z výšeuvedených důvodů moc šancí nedaly.
Celé to kopírovalo nedávné veřejnoprávní zpravodajství o střelbě v ostravské nemocnici. I zde jsme byli svědky hledání libovolných viníků a ujišťování politiků, že i když žádný není, protože prostě jednomu přeskočilo, kde nemělo, oni ho najdou anebo alespoň všechno změní a tak odstraní dovedně ukrytou systémovou chybu. Tenhle přístup by možná kongres ODS trochu oživil, ale tam to nechali na panu Novotném.
A tak tu máme dva po sobě jdoucí celodenní únavné festivaly veřejnoprávní novinářsko-politické trapnosti. Jeden plánovaný a druhý neplánovaný. Na jednom už politici byli, čekali a doufali, že se zviditelní, na druhý se politici dostavili a doufali v totéž. Dopadlo to v obou případech tragikomicky. Znovu se potvrdilo, že politika a novinařina jsou vzájemně propojené až nerozlišitelné entity, které tvoří komplexitu poháněnou touhou po moci a penězi. Opakuji, že se na to nemusíme dívat. Jediné, co je na tom poněkud hloupé, je to, že to všechno, tyhle festivaly novinářsko-politické mesaliance platíme my…
A to, bohužel, musíme…
- tisk
- přeposlat emailem
- sdílet
- uložit jako oblíbené
- 1355x přečteno
Komentáře
Fakt je, že nemusíme sledovať televíziu. Lenže našinec to robí, lebo už inak nevie tráviť svoj čas : Ćítať knihy, športovať, zaoberať sa s deťmi, urobiť si večernú zdravotnú prechádzku s partnerom, či rozprávať s manželkou...? To by si nemohol tak schuti zanadávať, zahrešiť - ako keď sleduje televíziu. Každý lepší film bol odvysielaný aspoň 20x. Nové seriály, sitkomy, či humoristické skeče - majú podprahovú úroveň. O vulgárnostiach na internete ani nehovoriac.
Ľudia, ktorí potrebujú vysoké dávky adrenalínu aby mali pocit, že žijú a vedia ešte niečo cítiť, či myslieť - a partner sa odmieta s nimi hádať... takýto ľudia potrebujú " vypustiť paru " pri televízii a internete. Tvorcovia programov zrejme veľmi dobre poznajú psychiku svojich divákov : jedným naservírujú málo duchaplné humoristické filmy, druhým filmy plné krvi a násilia, tretím politiku , aktuality a politické besedy, štvrtým sladké filmy o láske plné sĺz a trápenia, piatym šport, šiestym odborné ekonomické a vedecké besedy, siedmym dámske magazíny a šoubiz, posledným = deťom rozprávky. Ak som na niečo zabudla, sorry, ale to je kompletná programová štruktúra televízie + reklamy.
Žiadne médium nemá taký vplyv na mentalitu ľudí ako televízia. Politici i novinári to dobre vedia. Za mediálnu manipuláciu neobviňujem médiá, ale divákov a čitateľov bulváru. Trhové hospodárstvo funguje na princípe dopytu a ponuky. Aký dopyt, taká ponuka.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.