Předvolební diskutéry má určit průzkum, jsou ale pochybnosti

Faktem sice je, že jmenované agentury jsou členy organizace ESOMAR, která garantuje kvalitu a nejvyšší odborné standardy v oblasti výzkumu trhu. Avšak doprovodným jevem tohoto průzkumu mohou být lobistické zájmy pro tu či onu politickou stranu. Tudíž, řečeno narovinu, šikovné podstrčení „toho pravého člověka, který bude kopat za nás" přitom pod drobnohled průzkumných pracovníků. Tak se mohou do studia SOVM k diskuzi dostat zájmové, lobistické tlaky, které mohou průběh jednotlivých besed SOVM Speciál ovlivnit k obrazu svému. Prostě diváka-voliče zmást. Žádný postup, či klíč, jak budou respondenti k průzkumu vybíráni a zváni, nebyl totiž na tiskovce agenturami k tomuto předvolebnímu průzkumu pro studio SOVM vysvětlen.
Padla jen zmínka, že judnotliví respondenti, pokud s tím budou sohlasit, se pro kontrolu objeví v databázi lidí, kteří odpovídali na ankétní otázky. To je sice hezké, ale i zde bych měl připomínku, co na to asi řekne Úřad na ochranu osobních dat. Takže, shrnuto, záměr ČT i agentur s chystanými televizními předvolebními besedami, obsazovaný výsledky průzkumu k nastávajícím podzimním volbách 2012, je sice chvályhodný, ale v některých aspektech nedomyšlený.
- tisk
- přeposlat emailem
- sdílet
- uložit jako oblíbené
- 2156x přečteno
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.