Je senátor Chládek nový Komenský?

23.1.2011 17:14
Díval jsem se na ministra Dobeše v "Otázkách Václava Moravce" a čekal jsem, s jakým příspěvkem přijde pan s.Chládek.

 

Je pan senátor Chládek  nový Komenský?

Díval jsem se na ministra Dobeše v „Otázkách Václava Moravce“ v České televizi. Jako obvykle jsem očekával příspěvek senátora Chládka, ve kterých pravidelně hanobí ministra Dobeše po jeho každém vystoupení v televizi.

Pro jistotu jsem si odskočil na oběd. Po návratu jsem pustil počítač. Ano, příspěvek senátora Chládka je na světě. Chybí v něm tentokrát hodnocení ministra Dobeše, který je senátorem Chládkem pravidelně hodnocen známkou 4.

Každý učitel se naučí nebo by se měl naučit hodnocení a klasifikaci žáků a studentů zdůvodnit.

Ministr Dobeš není student, proto jeho hodnocení senátor Chládek příliš nezdůvodňuje.

Vzhledem k tomu, že ministra Dobeše hodnotí s. Chládek známkou 4, tak moje hodnocení senátora Chládka je 5. Naprosto nedostatečné. Bohužel, pane senátore, Vaše hodnocení a klasifikaci nezdůvodním. Učil jsem jen 3,5 roku a nezažil jsem jako aktivní učitel „demokratické školství“. Mám dojem, ale že za tu dobu jsme v budování školství zavedli lodičku na mělčinu a školství se podobá Titaniku.

Naši politikové se berou prostý lid do huby pravidelně. Lid je zpravidla zajímá jen do té doby, než pevně usednou do křesla.

V předchozích příspěvcích se s. Chládek zabýval shazováním státních maturit.

Na chvíli se u nich zastavím. Pan s. Chládek „přesvědčivě“ uvádí, že projekt státních maturit je předražený a měl by se proto shodit. Dobrý argument. Kde potom skončí ty peníze, které se již vynaložily? Nepochybně v kanále.

Pak by pan s. Chládek přišel s vlastním projektem - „flexibilním a laciným“.

Ale kdepak. Nebo nám pan s. Chládek bude tvrdit, že on našel svatý grál, zlatou žílu a školství bude efektivní, výkonné, kvalitní, žáci a studenti budou odcházet ze škol nadrcení, naplněni znalostmi, učitelé budou chodit do školy rádi, budou domů nosit plné peněženky.

Uklízečky a školníci a kuchařky se budou hrnout  do škol,  budou š´tastné, že našly  dobré zaměstnání?

To víte, že ne? Sociální demokracie měla křeslo ministra školství cca 8 let. Zkusím zítra zjistit, zda se dají opatřit data, jak za tu dobu stouply platy pedagogických a nepedagogických pracovníků. Pokud taková data najdu, zkusím je porovnat s růstem mezd v celé ekonomice.

Když se otřu o pana s. Chládka, tak od 1993 do 2003 učil. Nedá se zjistit, na jakých školách a jaké předměty. Pokud jako absolvent filozofické fakulty učil občanskou nauku, tak tu dříve odučila většina učitelů i bez studia filozofické fakulty a bez aprobace občanské nauky.

Před lety se všichni vysokoškoláci učili předměty společenského základu.

I když se některé předměty jmenovaly jako např. marx.-leninská filozofie, tak tam byla historie  filozofie atd.

Po roce 2003 se stal zázrak. Něco se muselo zjevně stát. Pan Chládek jde z funkce do funkce.

Nejrůznější zástupce, náměstek. Teď zdá se vícehejtman, zastupitel, senátor. atd.atd.

Nevím, kolik platů nebo neplatů bere nebo nebere a nebo zda ještě někde např. nehájí zájmy města.

V roce 2006 si pan s. Chládek dodělal PhDr. Možná proto, že by se to mohlo hodit, že by se tím dalo ohánět. Nevím, kdy se dopracoval k MBA.

Zdá se, že s jídlem roste chuť. Zdá se, že si pan s. Chládek dělá zuby i na křeslo ministra.

To snad raději ne. Ale je asi novým politickým talentem ČSSD, dosáhl „obrovského úspěchu“ v senátních volbách, tak asi musí být tváří ČSSD.

Podívejte se na některé argumenty, které pan s. Chládek používá.

Vysvětluje nám, že si máme uvědomit, že státní maturity nezvýší úroveň našeho školství,

 

Že toho můžeme dosáhnout jen zvýšením kvality výuky. Gratuluji, Komenský se dočkal pokračovatele. Světové agentury budou chrlit zprávy, že se v ČR zrodil nový Komenský.

Tuto myšlenku by zplodila  i méně zdatná učitelka na základní škole.

Na to jsme čekali 400 let.

Já se ptám, zda podobnými myšlenkami zásoboval pan s. Chládek svět, i v době, kdy učil.

Sotva.

Uvidíme, s jakými podnětnými nápady a myšlenkami přijde pan s. Chládek i ohledně řízení vědy.

Když se zúčastnil valné hromady Akademie věd, tak jsme se dozvěděli, že pan ministr Dobeš tam nebyl. Že asi ministr Dobeš nemá zájem o rezort a že pan senátor Chládek tam „slyšel zajímavé myšlenky o vědě“

Fráze na úrovni spíše studenta střední školy.

Já stále čekám, zda jeden deník zveřejní můj příspěvek o školství a vzdělání, který mi dal práci, protože jsem před tím jednak musel přečíst nejen knihy o pedagogice, ale pak při psaní jsem musel dohledat většinu citací pedagogických výzkumů, které ukázaly, že řada představ veřejnosti a novinářů je chybná.

Vzhledem k tomu, že jsem invalida, tak potřebuji honorář. Nejsem v kriminálu, aby mi někdo zaplatil za nějaké paměti.

Otřu se ještě o jeden argument, kterým se ohání s. Chládek.

Otlouká  ministru Dobešovi o hlavu, že zaplatil cca 55 milionů za nějaké stěhovací firmy, které rozvážely testy. Pan s. Chládek uvádí, že by bylo flexibilní a laciné digitalizovat proces šíření a zpracování testů.

Vzhledem k tomu, že většina státních zakázek je a byla předražená, tak nevím, proč by tato věc měla být výjimkou. Kdyby se vypsala taková zakázka MŠMT,  tak by se mohly přihlásit buď jen dostatečně velké a zkušené firmy, nebo by uspěly naopak firmy nějakých politických talentů, které si včera založili IT firmu.

A děly by se zázraky, jako dříve, nyní a kdykoliv v budoucnosti.

Živil jsem se jako programátor a stále se v této oblasti snažím získávat  nové a nové znalosti a zkušenosti. Ty IT firmy by se určitě dobře zajistily.

Drtivá většina projektů v IT má velké zpoždění, protože každý projekt je unikátní a nemělo by smysl 2x za sebou vyvíjet totéž. Tedy ani ti manažeři, šéfové vývoje nejsou schopni odhadnout spolehlivě délku projektu. Pokud mají projekty i velkých firem zpoždění, tak i proto, aby se projekt dostal do nějaké použitelné podoby. Na druhé straně, stačí si přečíst kteroukoliv učebnici, autoři radí programátory, aby uvedli své projekty na trh, jakmile je použitelný, aby jim někdo nevyluxoval trh a zákazníky, pokud by je někdo by´t jen o pár měsíců předstihl na trhu.

Dále značná část projektů neskončí použitelným projektem, nikoliv proto, že by lidé v IT byli všichni blbci.

Podívejme se na bezpečnost. Je humorné, když absolvent filozofické fakulty či lékař filozofují v televizi, jak je bezpečné, flexibilní a laciné sdílet takovou či onakou dokumentaci.

Podívejte sen na WikiLeaks, zveřejněné depeše proflákl vojín americké armády.

Vojín měl neomezený přístup nejen číst, ale potom i profláknout tisíce depeší.

Mohl bych samozřejmě vyjmenovat několik opatření, jak se dá minimalizovat vynesení takových či onakých neveřejných informací. Nebudu zadarmo nikomu radit.

Problém je v tom, že i kdyby se zajistilo, aby to proflákli řadoví pracovníci, tak by to nakonec proflákli vedoucí pracovníci. Stačí se podívat 4,5 roku zpět, kdo proflákl záměrně jednu zprávu do médii. Dostali pokuty, jelo se dál, mají nebo měli velmi slušné pozice.

Podívejte se, jak jsme poslouchali odposlechy z policejních spisů. Když to vyšetřovalo, nevím zda Policejní prezidium či inspekce ministra vnitra. Dozvěděli jsme se, že k těm odposlechlm mělo přístup tolik policistů, že se  nedá zjistit, odhalit a potrestat viník.

Nevím, jaká opatření se teď udělaly americké diplomacie či naší policií.

Určitě se bude žvanit o „systémových změnách“

Můj pohled je pesimistický. Pokud chce pan s. Chládek zajistit flexibilní a lacinou státní maturitu, stačí se vzdát politických funkcí, založit si živnostenský list a začít vyvíjet.

Naši politikové a  nejen naši politikové jsou schopni žvanit a rozdávat rozumy v zásadě o čemkoliv.

Já už jsem se jednou udřel, uštval, a nyní se k tomu opět blížím.

Já mám připravenu řadu argumentů nejen o státních maturitách a vzdělávání.

Soudím, že pan ministr Dobeš jde správným směrem. Ale je jen ministr, ve vládě rozhoduje celá vláda a v Poslanecké sněmovně rovněž nerozhoduje ministr.

Mám obavu, že se to nakonec tak vše rozmělní a rozplyne.

Stačí se podívat na nesmysl pana Jana Amose Lišky: dva stupně maturit, pro blbější a ještě blbější?

Podobným naprosto nesmyslným argumentem pana s. Chládka je, že test státních maturit odhalil, že státní maturity jsou špatně připraveny. Je to nesmysl, právě cílem a smyslem bylo, aby se odhalily nedostatky a nebyly v takové hojné míře ve skutečné státní maturitě.

Ony tam ty chyby budou, pane s. Chládku, protože učitel nebude maturovat se žáky či studenty každý rok. Prochází se studenty od 1. do 4. ročníku atd.

21 let se neustále školství, zdravotnictví, soudnictví, policie reformují. Před tím totéž uskutečňovali komunisté.

Co se týká zvýšení platl, cca 21 let žertuji s bývalými kolegy učiteli, jak se jim zvýšily mzdy či platy. Ani náhodou. Ostatně, když se za socialismu zvyšovaly mzdy a platy učitelů, tak se rovněž více zvyšovaly platy začínajícím učitelům. Vždy to skončilo stejně, staré mázy si poradili. Nakonec od ničeho k ničemu. Začínajícím učitelům to moc nepomohlo, a suma sumárum nejen tehdy, ale i teď, ani zkušeným učitelům.

A nepedagogičtí pracovníci, ti jsou teď rádi, že mají práci, podpora by byla horší a menší.

Oni se naši politikové všichni prezentují „jako přátelé lidu, ale jak s nimi bojovat?“

Předpokládám, že se znovu dožijeme, že se budeme hovořit kriticky i se svými známými, nebo opět uvidíme, jak někdo bude vyprávět, jak se o nás vláda dobře stará?

Ono je to nakonec prašť jako uhoď.

k_vasicek
Jsem učitel matematiky, deskriptivní geometrie, pracoval jsem jako programátor, zajímám se o fotografování, podílím se na organizaci Filmového klubu PARDUBICE, jsem invalidní důchodce, vzhledem k tomu, že kdyby mš vzali invalidní důchod, tak bych asi logicky musel pracovat jako učitel, vidím, jak klesla úroveň na gymnáziiích i na univerzitách, tak bych neměl příliš chuť znovu učit
Klíčová slova: školství, státní maturity

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.