Proč Babiš posiluje?

30.9.2017 08:19
V posledním, zářijovém průzkumu veřejného mínění agentury Median, který byl dnes zveřejněn, vlastně jako jediná ze zavedených politických stran, oproti srpnu posílila strana Andreje Babiše. Proč tomu tak asi je, že ostatní zavedené politické strany meziměsíčně ztratily a Babiš posílil, může dát odpověď sledování českých médií.

Tak na dnešní strace serveru Fórum 24 ve svém článku autor Štěpán Malát „informuje“ o včerejším mítinku hnutí ANO za účasti A. Babiše na vltavské náplavce v Praze. Mítink sám, jehož se kromě potenciálních voličů A. Babiše zúčastnili také jeho odpůrci z organizované skupiny AUVA, proběhl, jak autor poznamenal, ve „vyhrocené atmosféře“. Jak se zdá, odpůrci A. Babiše začínají napadat jeho mítinky. A to je nechutné. Mám s tím sám zkušenost, kterou jsem získal před volbami do Evropského parlamentu v roce 2009. Proti destrukci je každý, kdo chce věci jenom konstruktivně sdělovat, zcela bezmocný.

 

 

Chápu proto A. Babiše, že za takové situace hovořil krajně urážlivě o svých odpůrcích. Nebudu se nad tím přehnaně pohoršovat, když mluvil o „otravném hmyzu, který otravoval už na jeho svatbě“, používal slova jako magor, idiot, zkorumpovaný agent apod. Z Malátova článku jsme se sice nedozvěděli, co A. Babiš říkal, ale autor zřejmě slintal blahem, když A. Babiš poněkud silně vypadl z konceptu a začal své, možná placené, možná neplacené, protivníky, urážet.

Takže vracím se na začátek, proč vlastně ten Babiš vede v pelotonu stran v průzkumech veřejného mínění? A proč vede nejméně o dvě koňské délky před ostatními? Prostě, sprosté útoky vzbuzují sympatii a upřímně, i u mě, kdo velké politické sympatie k A. Babišovi nikdy neměl, tak musím říci, že štvaní proti němu je už příliš. Prostě celá kampaň všech proti Babišovi je zcela kontraproduktivní. Pokud se strany nebudou zabývat konstruktivními tématy a nepřistoupí k debatě o nich, namísto o debaty o rošťárnách A. Babiše, ve volbách shoří. Proto se najednou objevuje z ničeho se vynořivší strana Pirátů, která má najednou reálnou šanci se dostat do sněmovny. Alespoň podle průzkumu agentury Median.

Nyní lidé chtějí něco nového, čerstvého, podobně jako v krámu u řezníka chtějí čerstvé maso, ne maso zasmrádlé. Tři neděle jsou dlouhá doba do voleb. Chtěl bych tradičním stranám připomenout, že štvaní a nenávist není program. A lidé to ve své většině dobře vědí.

 

Ilustrace z produkce ateo.cz

jiri-paroubek
Předseda vlády ČR v letech 2005-2006. V období 2004-2005 ministrem pro místní rozvoj. Po oba roky kdy byl premiérem dosahoval stát hospodářský růst (HDP) cca 7 % a schodek státního rozpočtu byl plně pod kontrolou, zejména vytvářením vysokých rozpočtových rezerv. Předseda ČSSD v letech 2005-2010, kdy tato strana dosáhla nejlepších volebních výsledků ve své historii a stala se nejsilnější českou politickou stranou. V letech 2006-2013 členem Poslanecké sněmovny. V letech 1990-2005 členem pražského zastupitelstva. v období 1998-2004 náměstkem primátora pro finance. Předseda Společnosti W. Brandta a B. Kreiskeho od roku 1993 až dosud. Vydavatel časopisu Trend v letech 1993-2010. Předseda redakční rady serveru Vaše věc od roku 2010 dosud. Předseda strany LEV 21 - národních socialistů v letech 2011-2014. V roce 2024 byl zvolen předsedou strany Česká suverenita - sociální demokracie.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Komentáře

novotny

Člověk, který měl úspěch v minulých volbách, když jen sliboval a neměl žádné politické výsledky, musí mít logicky nyní, když jsou konkrétní výsledky vidět a sliby splněny, volební úspěch mnohem vyšší.

prvnirytir

Souhlasím. Kampaň proti Babišovi není žádný program a dotyčného posiluje. Nicméně. Toto není příčina a důvod jeho popularity mezi prostými voliči! Andrej Babiš má super poradce a ti, zřejmě si vědomí toho, že toho jejich klient zase až tak moc o vládnutí, politice, mezinárodních otázkách, reálném životě běžného občana, kultuře, školství a podobně moc neví, mu poradili, aby se k takovým problémům nevyjadřoval. A Babiš tak činí! Pokud hovoří, pak jednoduchými frázemi a postuláty. K problémům se nevyjadřuje, na anketní otázky médií neodpovídá, své názory mění podle auditoria posluchačů. Ten člověk je prázdný a takový bude zřejmě i jeho volič. Bohužel.