Chaotické (ne)řízení dopravních staveb v Praze

primator hrib s vlajkou
3.5.2022 07:50
Před minulými komunálními volbami strany dnešní radniční koalice v Praze fantazírovaly o tom, kolik postaví nových mostů, kolik jich opraví a kolik tisíc levných komunálních bytů postaví.

Samozřejmě, také výstavba trasy metra D a dokončení výstavby vnitřního městského okruhu mělo získat v minulých čtyřech letech velký eifer.

Trasa D metra je připravena k výstavbě jen částečně a stavba samotná začne až někdy za dva až tři roky. Tisíce nových komunálních bytů v Praze také nestojí. Nové mosty nikdo nestaví a jediný most, jehož výstavba v dalekém budoucnu byla představena veřejnosti, je
ve fázi malůvek a snad i počínající projektové dokumentace. Tento most na Zlíchově nemá překvapivě odlehčit automobilové dopravě na Barrandovském mostě, ale má být de facto jakousi miliardovou lávkou pro tramvajovou dopravu, kolisty a pěší. Bravo!

Dokončení vnitřního městského okruhu se nepřiblížilo ani o milimetr a tak snad, když ta příští politická reprezentace po volbách bude kvalifikovanější, může někdy za deset až dvanáct let dojít k zahájení výstavby této velké stavby.

Město má ale ve svě kase 50 mld. korun, a protože nemá připravené projekty, tyhle peníze rozhazuje a mění je za drobné.

Bydlím v Chuchli. Tedy v jižní části města. Mám to (ne)štěstí, že již rok projíždím zpomaleně ucpanou Strakonickou ulicí směrem do centra, neboť se na ní dodělává třetí jízdní pruh pro MHD, TAXI atd. Stavba je typická pro dnešní Prahu. Na
zhruba dvoukilometrovém úseku stavby pracuje vytrvale více než rok – s výjimkou sobot a nedělí a pozdního odpoledne (to tam není nikdo) – tak maximálně dvě desítky pracovníků a velmi skromný počet strojů. Prostě maňána...

Protože jsem na pražské radnici strávil patnáct let života, vím, že bylo dříve běžné sledovat, zda jsou omezovány či uzavírány nejbližší souběžné komunikace té které části města. A tak když dnes pojedu domů, nemohu jet přes železniční
přejezd ve Velké Chuchli, neboť tam České dráhy více než rok něco kutí na trati a tu a tam uzavřou přejezd celý. A tak, pokud bych chtěl jet ze Strakonické do Chuchle, což se neinformovaným v těchto dnech stane často, budu pak muset udělat velký okruh městem, než se dostanu
domů. Ale hlavně je to další omezení provozu v souběžné komunikaci města. A když se budu chtít dostat z Chuchle do centra, budu muset jet Slivencem, s jistými omezeními provozu a pak přes Barrandovské sídliště a Hlubočepy opět s omezeními provozu, a to vše
v předvečer zahájení generální rekonstrukce Barrandovského mostu. Pak snad abych létal do práce v centru Prahy helikoptérou.

Barrandovský most je nejen celopražsky, ale celorepublikově důležitý dopravní uzel. Martýrium jeho oprav a tedy omezení provozu po něm, bude zřejmě trvat několik let. Když projíždím Prahou z jihu na sever nebo z jihu na východ anebo na
západ města, je to všude stejné. Každých zhruba pět set metrů omezení či zúžení anebo objížďky komunikací.

Prostě městští radní se vrhli na opravy pražských komunikací takovou měrou, až je to pro občany až neúnosné. A co teprve pro návštěvníky Prahy z jiných konců republiky? To musí být přímo utrpení. Chápu, že neschopní radní města, chtějí
„něco“ předvést svým spoluobčanům před volbami. Tedy, že vlastně nebyli tak úplně marní a že ty poslední čtyři roky nebyly pro rozvoj města ztracené. Obávám se ale, že byly. A obávám se také, že jejich nástupci o moc lepší nebudou. Nějak nám došli lidi…

 

 

 

jiri-paroubek
Předseda vlády ČR v letech 2005-2006. V období 2004-2005 ministrem pro místní rozvoj. Po oba roky kdy byl premiérem dosahoval stát hospodářský růst (HDP) cca 7 % a schodek státního rozpočtu byl plně pod kontrolou, zejména vytvářením vysokých rozpočtových rezerv. Předseda ČSSD v letech 2005-2010, kdy tato strana dosáhla nejlepších volebních výsledků ve své historii a stala se nejsilnější českou politickou stranou. V letech 2006-2013 členem Poslanecké sněmovny. V letech 1990-2005 členem pražského zastupitelstva. v období 1998-2004 náměstkem primátora pro finance. Předseda Společnosti W. Brandta a B. Kreiskeho od roku 1993 až dosud. Vydavatel časopisu Trend v letech 1993-2010. Předseda redakční rady serveru Vaše věc od roku 2010 dosud. Předseda strany LEV 21 - národních socialistů v letech 2011-2014.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.